Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wijzigingen release v5.8 (1.49.29)

This site may earn commission on affiliate links.
Heb afgelopen nacht de laatste release laten installeren. En ik roep dan elke keer naar mijn omgeving dat dit de enige auto is die beter wordt naarmate die ouder wordt.. Maar wat is er nu verbeterd ?

Heeft iemand al kunnen ontdekken wat er is gewijzigd bij release 1.49.29. ?

De release-notes in ieder geval niet - mijn stellige indruk is dat dit dezelfde tekst is als bij de vorige twee releases.
 
Ik weiger nog iedere ochtend de update waarbij de 'lowrider-stand' op de snelweg werd uitgeschakeld.
Typisch risicodekkende nonsense uit het land waar ze niet alleen mooie dingen bedenken en maken zoals de Model S maar ook de
ambulance-chasin'-no-cure-no-pay-lawyers hebben uitgevonden.
 
Ik weiger nog iedere ochtend de update waarbij de 'lowrider-stand' op de snelweg werd uitgeschakeld.
Typisch risicodekkende nonsense uit het land waar ze niet alleen mooie dingen bedenken en maken zoals de Model S maar ook de
ambulance-chasin'-no-cure-no-pay-lawyers hebben uitgevonden.

Ik had die luxe niet. Werd uitgeleverd met 5.8 erop.. Ik wacht Januari rustig af..
 
Ik weiger nog iedere ochtend de update waarbij de 'lowrider-stand' op de snelweg werd uitgeschakeld.
Typisch risicodekkende nonsense uit het land waar ze niet alleen mooie dingen bedenken en maken zoals de Model S maar ook de
ambulance-chasin'-no-cure-no-pay-lawyers hebben uitgevonden.

Had ik dat ook maar gedaan -;) was te gretig naar wat nieuws..
Als je eenmaal een update voor later heb gescuduled komt er rechts naast het T logo een klokje. Als je daar op klikt zag ik ook een optie postpone. Heb het verder niet kunnen proberen maar lijkt me iets om te voorkomen dat je elke dag een zelfde update moet weigeren. Al geprobeerd ?
IMG_3962 postpone.jpg
 
Ik weiger nog iedere ochtend de update waarbij de 'lowrider-stand' op de snelweg werd uitgeschakeld.
Typisch risicodekkende nonsense uit het land waar ze niet alleen mooie dingen bedenken en maken zoals de Model S maar ook de
ambulance-chasin'-no-cure-no-pay-lawyers hebben uitgevonden.

Heb er ook geen keus in gehad. Heb echter niet het gevoel dat ik iets mis. Rijdt prima...:smile:
 
Ik weiger nog iedere ochtend de update waarbij de 'lowrider-stand' op de snelweg werd uitgeschakeld.
Typisch risicodekkende nonsense uit het land waar ze niet alleen mooie dingen bedenken en maken zoals de Model S maar ook de
ambulance-chasin'-no-cure-no-pay-lawyers hebben uitgevonden.

Low stand van de luchtvering werkt nog steeds. Even naar 160 km/u accelereren (in Duitsland natuurlijk;-)) en dan blijft de luchtvering laag totdat je onder de 100 km/u komt.
 
Het enige verschil dat ik gemerkt heb is dat als je scheduled charging hebt ingesteld, er een klein klokje op het batterij icoontje bovenin komt te staan. Verder had ik van de week iemand bij Tesla aan de lijn om weer eens "functioneel boos" te worden over de dramatische communicatie rondom het 13A/26A laden waar ik met single charger best last van heb. Door de regels door dacht ik te horen dat deze update weliswaar niet de laadstroom terugbrengt naar 16A/32A, maar wel "diagnostics" code bevat waarmee Tesla dichter bij een oplossing hoopt te komen.
 
Ik heb het idee dat regeneratief remmen nu iets minder afremt.... vandaag nog getest, batterypack op temperatuur en 70% vol, dus daar kan het niet aan liggen.....
Ik heb zelfs bij controls nagekeken of die niet door de update uitgezet was.....
Morgen maar weer proberen...
 
Minder, of beter geregelde regen, dat vond ik het grote verschil tussen 5.6 en 5.8

Voor de duidelijkheid: ik had al 5.8, dus het minder regenereren voel ik bij versie .29
Aan de ene kant jammer, want ik begon net het nieuwe rijden :smile: met 1 pedaal te beheersen.
Aan de andere kant is wellicht de buitentemperatuur nu een variabele van invloed, en dan zou het wellicht veiliger kunnen zijn....
 
Het enige verschil dat ik gemerkt heb is dat als je scheduled charging hebt ingesteld, er een klein klokje op het batterij icoontje bovenin komt te staan.

Dit klokje heb ik gisteren ook gehad. Maar vandaag niet meer. (en had de update al eergisteren uitgevoerd)
Weet iemand waar het naartoe is? (mijn scheduled charging is niet gewijzigd)

- - - Updated - - -

Voor de duidelijkheid: ik had al 5.8, dus het minder regenereren voel ik bij versie .29
Aan de ene kant jammer, want ik begon net het nieuwe rijden :smile: met 1 pedaal te beheersen.
Aan de andere kant is wellicht de buitentemperatuur nu een variabele van invloed, en dan zou het wellicht veiliger kunnen zijn....

Ik denk dat dit voor 99% te maken heeft met de temperatuur in het batterijpakket (en dus ook de buitenlucht). Eens het pakket op temperatuur is valt de regen-begrenzing ook weg.
 
Dit klokje heb ik gisteren ook gehad. Maar vandaag niet meer. (en had de update al eergisteren uitgevoerd)
Weet iemand waar het naartoe is? (mijn scheduled charging is niet gewijzigd)

- - - Updated - - -



Ik denk dat dit voor 99% te maken heeft met de temperatuur in het batterijpakket (en dus ook de buitenlucht). Eens het pakket op temperatuur is valt de regen-begrenzing ook weg.

batterypack op temperatuur en 70% vol, dus daar kan het niet aan liggen.....
 
@Edi99

postpone of kruisje maakt niks uit - hij blijft zeuren - maar ik hou vol :wink:

En ook nog 'ns minder Regen na de update?? Ik had er liever nog wat bij gehad!!
Ik rem echt bijna nooit - dat anticipatiespelletje waardoor je bijna niet hoeft te remmen is echt geweldig.
Ben er heel goed in geworden al zeg ik het zelf. Die schijven en blokken hebben nog helemaal niks te doen gehad, haha.