You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Een Citroën Xantia V6 Activa kon inderdaad rijden met 1 achterwiel er af.![]()
ik Heb dit ook nog nooit gedaan, misschien gaat het alarm dan niet af als je dit activeert.Ik vergeet altijd de krikmodus te activeren. Tot op heden goed gegaan. Zal er voortaan toch aan proberen te denken.
Dat helpt niet, alarm gaat vaak af als ie in Jack mode staat en als ie op de brug staat kun je het ook niet meer via het scherm uitzettenik Heb dit ook nog nooit gedaan, misschien gaat het alarm dan niet af als je dit activeert.
Hydraulica heeft er eigenlijk niet veel mee te maken (de veerpoten worden bij de Citroën drukloos wanneer de lage stand wordt ingeschakeld): er zit een stabilisatorstang (torsiestang) tussen het linker en het rechterwiel... Die trekt het wiel van de grond als het andere wiel inzakt. Die stang is bij de Tesla een stuk dikker dus daar zal het nog beter werken. Ik verwacht alleen dat je uiteindelijk te weinig ruimte in de wielkuip hebt om 'm dan van de remschijf af te tillen. Ook zal de wieluitslag misschien te kort zijn bij een Tesla (vandaar dat ik aangaf dat de blokken er precies onder moeten passen zonder ruimte voordat je de lage stand inschakelt).Ik denk dat het niet gaat werken, vanwege de luchtvering/-dempers. Dat is demping d.m.v. luchtdruk en geen hoogteregling met hydropneumatiek (zoals bij Citroën.) De zwaartekracht zal de wielophanging van het missende wiel dus 'gewoon' tot de grond laten zakken. Bij de bandenman wordt de auto een behoorlijk eind de hoogte in gekrikt, voordat het wiel los van de grond komt.
Het alarm gaat wel af, maar dat kun je voorkomen door een deur niet volledig in het slot te drukken voordat je de auto opkrikt.ik Heb dit ook nog nooit gedaan, misschien gaat het alarm dan niet af als je dit activeert.
Volgens mij kan elke hydraulisch geveerde Citroën dat, vooral omdat er achter getrokken draagarmen worden gebruikt en alle gewicht op de vooras ligt. Er gaat een verhaal de ronde dat President de Gaulle zo aan een aanslag ontsnapt is met een DS.Een Citroën Xantia V6 Activa kon inderdaad rijden met 1 achterwiel er af.![]()
Te laat, de winterwielen zitten er al onder. (al overweeg ik om binnenkort weer naar zomerbanden te wisselen. Met die kwakkelwinter is het niet echt nodig, en de winterbanden rijden toch wel een heel stuk slechter).Wil je het voor ons proberen?
In een statische situatie zou dat misschien zo kunnen zijn, maar als de krik er onderuit schiet, heb je een dynamische situatie.Het zou me trouwens niks verbazen als de auto met 3 wielen eronder en zonder krik, met de remschijf de grond niet raakt. Stijf genoeg.
Ik liet gewoon de sleutel in de wagen en ramen open. Alarm ging niet af (krikstand stond op)Dat helpt niet, alarm gaat vaak af als ie in Jack mode staat en als ie op de brug staat kun je het ook niet meer via het scherm uitzetten![]()
In het midden meer versleten duidt op te harde banden. De bandenspanning moet op 3.0 koud gemeten worden gehouden.Net zelf mijn wielen verwisseld. Hetvolgende viel mij op:
- Bij de voorwielen van mijn zomerbanden is het middenvlak meer versleten den de beide buitenkanten. Te hard geblazen? Ik heb ze nu achteraan geplaatst.
- Ik dacht dat 175 Nm veel was, maar bouten vd winterwielen kwamen er verbazend vlot af (zijn vastgezet in het SeC) en bij het vastmaken met de momentsleutel hoefde ik ook niet al te veel kracht te zetten (vond ik toch). Vroeger spande ik bouten altijd aan tot het kraken van metaal op metaal te horen was (maar misschien is het nu net de bedoeling om niet zo ver te gaan).
- Zou je de momentsleutel niet zonder verlengstuk moeten gebruiken? Er gaat immers kracht verloren in de torsie en speling dacht ik. Echter, zonder verlengsleutel, draai je de hendel in de carrosserie.
Oei ik had hier 3.1 gelezen. Dat is het hem dus.In het midden meer versleten duidt op te harde banden. De bandenspanning moet op 3.0 koud gemeten worden gehouden.
De standaard momentsleutel werkt prima met een zogenaamde krachtdop. Dan heb je geen verlengstuk nodig.
Bij 19” is het ook 3.1Oei ik had hier 3.1 gelezen. Dat is het hem dus.
Alles tussen 2.9 en 3.1 zal geen grote verschillen geven in slijtagebeeld. Ik verdenk eerder de manometer die je regelmatig gebruikt.Oei ik had hier 3.1 gelezen. Dat is het hem dus.
Wim, de op jouw advies aangeschafte krachtdop doet wonderen met de Güde. Wel doe ik voortaan oordoppen in tegen het lawaai...In het midden meer versleten duidt op te harde banden. De bandenspanning moet op 3.0 koud gemeten worden gehouden.
De standaard momentsleutel werkt prima met een zogenaamde krachtdop. Dan heb je geen verlengstuk nodig.
Ja, dat ding maakt veel lawaai. Doen alle slagmoersleutels. Goede gehoorbescherming is een eerste vereiste.Wim, de op jouw advies aangeschafte krachtdop doet wonderen met de Güde. Wel doe ik voortaan oordoppen in tegen het lawaai...
Wat zeg je?Ja, dat ding maakt veel lawaai. Doen alle slagmoersleutels. Goede gehoorbescherming is een eerste vereiste.