Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

zelfde service bij lease?

This site may earn commission on affiliate links.
Eerste post van een newbie dus vergeef me als dit vaker aan de orde is geweest (ik zal nog wat moeten wennen aan de regels hier):

Ik lees hier over geweldige service van Tesla bij pech/problemen, met loaners, reguliere service, buitenlandse trips etc. Maakt het nog wat uit voor die service of je operational least of niet? Zo heeft mijn beoogde leasemaatschappij pas vervangend vervoer na een dag in het contract staan. Zal Tesla dan daarnaar verwijzen en geen direct vervangend vervoer geven? En wat als je een Service Center of pechhulp nodig hebt? Gaat dat dan bij lease hetzelfde als bij koop? Of is eea afhankelijk van de leasemaatschappij?
 
Het service center in Zaventem past sinds begin dit jaar een nieuwe policy toe - namelijk bij een leasing/renting krijg je niet zomaar een loaner mee naar huis maar dien je zelf te betalen voor een huurwagen (huurwagen bij Sixt) bij een interventie van minder dan 4h. Langer dan 4h geeft je dan weer recht op een kosteloze vervangwagen. Ik heb begrepen dat dit is in aanloop naar model 3.

Erg jammer maar de service is dus niet meer wat hij geweest is... Ik herriner me nog de periode dat ze me zelfs naar het werk brachten en/of de wagen op locatie brachten. Nu de aantallen stijgen kunnen ze zo'n service niet meer handhaven natuurlijk.
 
Het service center in Zaventem past sinds begin dit jaar een nieuwe policy toe - namelijk bij een leasing/renting krijg je niet zomaar een loaner mee naar huis maar dien je zelf te betalen voor een huurwagen (huurwagen bij Sixt) bij een interventie van minder dan 4h. Langer dan 4h geeft je dan weer recht op een kosteloze vervangwagen. Ik heb begrepen dat dit is in aanloop naar model 3.

Erg jammer maar de service is dus niet meer wat hij geweest is... Ik herriner me nog de periode dat ze me zelfs naar het werk brachten en/of de wagen op locatie brachten. Nu de aantallen stijgen kunnen ze zo'n service niet meer handhaven natuurlijk.

Ik werd bij BMW ook altijd keurig maar mijn werk gebracht en einde dag weer opgehaald. Er rijden toch aardig wat BMW's rond in NL..