Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

75 en 100 worden sneller / Model X met 7 neerklapbare stoelen

This site may earn commission on affiliate links.
Gefeliciteerd jm71.

Ik heb 2 weken geleden ook besloten om mijn sp85+ te ruilen voor een x100d. Ben lange tijd niet meer op het forum geweest, maar de wacht therapie stuurt me toch weer hierheen.

Ik zie veel forumleden nog steeds de verleiding weerstaan om niet hun classics in te ruilen.

De 0.4 procent voor de voorraad modellen is gewoon aantrekkelijk.
 
  • Like
Reactions: ejadejong
Gefeliciteerd jm71
...
De 0.4 procent voor de voorraad modellen is gewoon aantrekkelijk.
Thank. En precies dat heeft me over de streep getrokken. Ik heb een broertje dood aan lenen, maar zonder financial lease lukt het nu niet. Ik wil er dus snel weer vanaf als dat kan, en voor de boete voor vervroegd aflossen is juist die 0.4% zo interessant. Dit was overigens de tweede periode dat Tesla 0,4% financial lease rente aanbiedt, en de eerste keer werd ook beweerd dat het eenmalig was. Dat was dus niet zo, en er is wellicht een goede kans dat er dus nog wel een keer zo'n aanbieding komt. Maar ook dat die niet meer komt. Al met al nu de mogelijkheid toch maar aangegrepen.
 
Ik ben overstag gegaan en heb een blauwe X gekocht. Ik hoop dat ik een verstandige keuze heb gemaakt na alle plussen en minnen, praktisch en qua emotie. De tijd zal het leren. En ik kon nog net mee met de groep-buy van Erwin voor de t-sportsline velgen, ben voor de mat zwarte gegaan.
Nog geen idee wanneer de levering van de auto zal plaats vinden, maar dat zal niet lang duren gok ik. Nu nog even de tijd om na te denken over banden, sensoren, verzekering en alvast bedenken hoe ik in januari van mijn S af kom. Ik vind het toch altijd weer een hele beslissing hoor, een auto van ruim boven de ton.
Gefeliciteerd! Je gaat geen spijt krijgen o_O
 
Ik ben overstag gegaan en heb een blauwe X gekocht. Ik hoop dat ik een verstandige keuze heb gemaakt na alle plussen en minnen, praktisch en qua emotie. De tijd zal het leren. En ik kon nog net mee met de groep-buy van Erwin voor de t-sportsline velgen, ben voor de mat zwarte gegaan.
Nog geen idee wanneer de levering van de auto zal plaats vinden, maar dat zal niet lang duren gok ik. Nu nog even de tijd om na te denken over banden, sensoren, verzekering en alvast bedenken hoe ik in januari van mijn S af kom. Ik vind het toch altijd weer een hele beslissing hoor, een auto van ruim boven de ton.

Van harte gefeliciteerd. Verdere config?
 
  • Like
Reactions: jm71
Ik ben overstag gegaan en heb een blauwe X gekocht. Ik hoop dat ik een verstandige keuze heb gemaakt na alle plussen en minnen, praktisch en qua emotie. De tijd zal het leren. En ik kon nog net mee met de groep-buy van Erwin voor de t-sportsline velgen, ben voor de mat zwarte gegaan.
Nog geen idee wanneer de levering van de auto zal plaats vinden, maar dat zal niet lang duren gok ik. Nu nog even de tijd om na te denken over banden, sensoren, verzekering en alvast bedenken hoe ik in januari van mijn S af kom. Ik vind het toch altijd weer een hele beslissing hoor, een auto van ruim boven de ton.
Gefeliciteerd! Ik zit in precies de zelfde situatie. Sta op het punt om een zwarte voorraad X100D te kopen. Ga dan ook in januari mijn P85+ verkopen. Kan je toelichten hoe je het tijdelijke gat overbrugt c.q. wat is de boete als je in januari een flink bedrag aflost?
 
  • Like
Reactions: jm71
Van harte gefeliciteerd. Verdere config?
Dank je. Blauw, zwart leder (was nog leder), 6-zits, premium pakket, sub-zero, hoog vermogen oplader...ff denken hoor, nou vrijwel alles, alleen zit de ultra high fidelity audio hier nog niet in het premium pakket, dus ik ga bij Ernst aankloppen voor de light harmonic inbouw en bij de broer van Herbert in Moskou voor de rode remschoenen. Dat tezamen met mat zwarte velgen via de group-buy van Erwin pimp ik het naar een auto die ik toch gewoon gaaf vind.
 
  • Like
Reactions: ejadejong
Gefeliciteerd! Ik zit in precies de zelfde situatie. Sta op het punt om een zwarte voorraad X100D te kopen. Ga dan ook in januari mijn P85+ verkopen. Kan je toelichten hoe je het tijdelijke gat overbrugt c.q. wat is de boete als je in januari een flink bedrag aflost?
Goede vraag. Ik vrees (maar moet dat verifiëren) dat een deel aflossen niet kan. Het is ofwel de maandelijkse termijnen tot het eind, ofwel in één klap de boel dicht gooien (volledige aflossing dus). Ik hoopte ook op wat jij noemt, maar dat schijnt niet te kunnen, al heb ik dat van de tesla verkoper en niet van een expert van De Lage Landen.

Verder is die boete juist door de 0,4% peanuts. Een doorslaggevend argument voor mij.

En ondertussen houd ik mijn S tot januari. Dat vind ik waardeloos, maar ik wil niet ruim 20k aan desinvesteringsbijtelling pakken door hem nu te verkopen. In januari maar eens kijken waar of aan wie ik de S kan slijten.
 
maar ik wil niet ruim 20k aan desinvesteringsbijtelling pakken door hem nu te verkopen.

Is idd lastig. De voorraadkorting op de versie ik beoog bij € 12k. Rente voordeel 0,4% ongeveer € 3500,-. Goede argumenten om nu aan te schaffen. Nu echter tijdelijk qua liquiditeit krap terwijl ik hem volgend jaar ( vrijwel ) zonder financiering zou kunnen aanschaffen door vrijkomen investeringen. Ik ga DLL ook bellen en ben benieuwd of ze enige flexibiliteit kunnen aanbieden (je zou bijna denken dat dit het bestaansrecht is van financierder. ..).
 
  • Like
Reactions: jm71
Is idd lastig. De voorraadkorting op de versie ik beoog bij € 12k. Rente voordeel 0,4% ongeveer € 3500,-. Goede argumenten om nu aan te schaffen. Nu echter tijdelijk qua liquiditeit krap terwijl ik hem volgend jaar ( vrijwel ) zonder financiering zou kunnen aanschaffen door vrijkomen investeringen. Ik ga DLL ook bellen en ben benieuwd of ze enige flexibiliteit kunnen aanbieden (je zou bijna denken dat dit het bestaansrecht is van financierder. ..).
Vrijwel identieke situatie bij mij. Hoor het graag als je nog wat wijzer wordt van DLL!
 
Is idd lastig. De voorraadkorting op de versie ik beoog bij € 12k. Rente voordeel 0,4% ongeveer € 3500,-. Goede argumenten om nu aan te schaffen. Nu echter tijdelijk qua liquiditeit krap terwijl ik hem volgend jaar ( vrijwel ) zonder financiering zou kunnen aanschaffen door vrijkomen investeringen. Ik ga DLL ook bellen en ben benieuwd of ze enige flexibiliteit kunnen aanbieden (je zou bijna denken dat dit het bestaansrecht is van financierder. ..).
Wellicht gewoon de 0,4% aangaan en vrijkomende investeringsgelden op nieuw investeren......rendement ligt vast veel hoger dan 0,4%.....
 
Uit eigen ervaring weet ik dat een S85 of een S75(d) of S70D in praktisch range niks uitmaakt.
Klopt ook wel als de 85 een feitelijke ca 80kwh heeft en de 75 bijna 75kwh .
Voornaamste verschil is denk ik de 350 of 400 volt. lijkt het laden bij de SuC met een hogere Kw te kunnen.
o_O
de S85 laadt op 400V - de S75 toch ook ?:confused:

Ik heb 350V enkel bij de S60 gezien - of vergis ik mij ?

@jm71 : gefeliciteerd.
 
  • Like
Reactions: jm71
Ik ben overstag gegaan en heb een blauwe X gekocht. Ik hoop dat ik een verstandige keuze heb gemaakt na alle plussen en minnen, praktisch en qua emotie. De tijd zal het leren. En ik kon nog net mee met de groep-buy van Erwin voor de t-sportsline velgen, ben voor de mat zwarte gegaan.
Nog geen idee wanneer de levering van de auto zal plaats vinden, maar dat zal niet lang duren gok ik. Nu nog even de tijd om na te denken over banden, sensoren, verzekering en alvast bedenken hoe ik in januari van mijn S af kom. Ik vind het toch altijd weer een hele beslissing hoor, een auto van ruim boven de ton.
Proficiat Jeff.
Als die telefoon het weer niet gaat doen zie ik je wel een keer op ons eiland.
Even een tip. Zet die S nu al te koop voor een serieus hoge prijs. In het ergste geval verkoop je hem eerder dan je je X krijgt.
Voor een 500 euro per maand huur je desnoods een tijdelijk alternatief. Heb ik ook gedaan en heb daar nog elke dag plezier van.
Als je een paar mooie foto's van je S wil hebben voor de verkoop maak ik graag wat tijd voor je vrij.
Een serie mooie foto's onderscheidt jouw auto van al die andere die zelf wat kiekjes met een telefoon maken.
 
Proficiat Jeff.
Als die telefoon het weer niet gaat doen zie ik je wel een keer op ons eiland.
Even een tip. Zet die S nu al te koop voor een serieus hoge prijs. In het ergste geval verkoop je hem eerder dan je je X krijgt.
Voor een 500 euro per maand huur je desnoods een tijdelijk alternatief. Heb ik ook gedaan en heb daar nog elke dag plezier van.
Als je een paar mooie foto's van je S wil hebben voor de verkoop maak ik graag wat tijd voor je vrij.
Een serie mooie foto's onderscheidt jouw auto van al die andere die zelf wat kiekjes met een telefoon maken.
Bedankt Wim, en sorry dat ik je teleurstel dat ik toch voor een X ben gegaan ;)
Ik verwacht niet dat die calendar in die X ineens wel werkt, ben er van overtuigd dat het een iPhone setting is, ergens, maar laat ik dit onderwerp niet opnieuw oprakelen. Maar uiteraard ga ik dit proberen.

Verder is het probleem niet dat ik mogelijk een tijdje geen tesla heb en die tijd moet overbruggen, maar juist dat ik er een tijd twee zal hebben. Die X zal Tesla snel kunnen leveren want het is een voorraad auto. Maar de S wil ik niet voor 1 januari verkopen vanwege de desinvesteringsbijtelling. Dat zal toch om vele duizenden euro's gaan en dat is zonde. Het liefst wil ik er nu vanaf, ook vanwege de liquiditeit, maar hij kan pas in januari 'uit de boeken'.

Je aanbod van foto's nemen, zal ik misschien nog wel aannemen, in elk geval bedankt voor het aanbod. Ik zal zelf nog wat foto's maken met mijn drone, dat kan mogelijk ook nog mooie plaatjes geven, net vanuit een schuine hoek van boven. Daarna zal ik wat foto's onder mijn kussen leggen, want ik zal met moeite afscheid nemen van dit plaatje ;)
 
Bedankt Wim, en sorry dat ik je teleurstel dat ik toch voor een X ben gegaan ;)
Ik verwacht niet dat die calendar in die X ineens wel werkt, ben er van overtuigd dat het een iPhone setting is, ergens, maar laat ik dit onderwerp niet opnieuw oprakelen. Maar uiteraard ga ik dit proberen.

Verder is het probleem niet dat ik mogelijk een tijdje geen tesla heb en die tijd moet overbruggen, maar juist dat ik er een tijd twee zal hebben. Die X zal Tesla snel kunnen leveren want het is een voorraad auto. Maar de S wil ik niet voor 1 januari verkopen vanwege de desinvesteringsbijtelling. Dat zal toch om vele duizenden euro's gaan en dat is zonde. Het liefst wil ik er nu vanaf, ook vanwege de liquiditeit, maar hij kan pas in januari 'uit de boeken'.

Je aanbod van foto's nemen, zal ik misschien nog wel aannemen, in elk geval bedankt voor het aanbod. Ik zal zelf nog wat foto's maken met mijn drone, dat kan mogelijk ook nog mooie plaatjes geven, net vanuit een schuine hoek van boven. Daarna zal ik wat foto's onder mijn kussen leggen, want ik zal met moeite afscheid nemen van dit plaatje ;)
Die fiscus ook ;)
Levert inderdaad wel wat complicaties op.
Foto's maken met een drone kun je beter vergeten. De lens is te groothoekig en de hoge kijkhoek doet het visueel slecht. De beschouwer staat toch ook op de grond en dan krijg je het juiste perspectief en proporties. Als je zelf foto's maakt wacht daar niet meer tot het hartje winter is, maar doe het nu. De zon staat nu nog hoog en dat geeft kortere schaduwen. En maak zeker geen foto's met je telefoon, zelfs niet één die toch al een (communicatief) gebrek heeft :D
 
  • Informative
Reactions: Qualiture
Eens... die luchtfoto's geven een indruk van een speelgoedauto... -;)

DJI_0023-3.jpg
 
  • Like
Reactions: Qualiture and is3