Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

75 en 100 worden sneller / Model X met 7 neerklapbare stoelen

This site may earn commission on affiliate links.
:D, zei toch dat ik eigenwijs was... laat de 3e zitrij wel omhoog staan als ik m niet gebruik, toch een 6 zitter dus. Vind ik net wat chiquer.

Gefeliciteerd Hendrik ! Eindelijk :D
Ik zou die derde zitrij naar beneden klappen, dan kan je de 500e als range extender meenemen :cool:

Voor mij overigens (voorlopig) geen X - bruintje trekt dat niet.
 
Last edited:
Vrijwel identieke situatie bij mij. Hoor het graag als je nog wat wijzer wordt van DLL!

OK vandaag antwoord gehad van Vendor Lease de afdeling van DLL die de Tesla Financieringen regelt. Kort maar krachtig; tussentijds een aflossing doen kan niet. Wat wel kan is geheel afkopen en restant opnieuw financieren tegen de dan geldende rente. Dat is natuurlijk een oneerbaar voorstel / stukje financiële zelfdestructie. Kan dus niet. Aflossen op de hypotheek om het probleem toekomstige overtollige liquiditeiten op te lossen stuk rationeler zo. Ik hou alleen niet van om meer te lenen dan perse noodzakelijk is echter met de huidge rente van 0,4% moet daar overheen te komen zijn. #firstworldproblems.
 
Veel mooie kilometers Hendrik. Ik zie wel een duidelijke verschuiving van MS naar MX de afgelopen tijden. Misschien heeft het ontwerp MX toch wat meer tijd nodig gehad om goed op het netvlies te komen.
Wel is de MX iets praktischer.
Voorbeeld voor mij hierin is de BMW X6. Toen deze voor het eerst werd geïntroduceerd vond ik het een monsterlijk lelijke auto en kon ik niet begrijpen dat iemand een dergelijke auto kon kopen. Een jaar later was mijn mening 180 graden om; ik vond het een "mastodont" van een auto en stond hoog op mijn wensen lijst (naast een Panamera).
Hetzelfde gevoel heb/had ik met de X; bij de introductie vond ik het een afgrijselijk lelijke auto. Nu als ik de deur uitstap en zie mijn X staan vind ik het een werkelijk prachtige auto!
 
OK vandaag antwoord gehad van Vendor Lease de afdeling van DLL die de Tesla Financieringen regelt. Kort maar krachtig; tussentijds een aflossing doen kan niet. Wat wel kan is geheel afkopen en restant opnieuw financieren tegen de dan geldende rente. Dat is natuurlijk een oneerbaar voorstel / stukje financiële zelfdestructie. Kan dus niet. Aflossen op de hypotheek om het probleem toekomstige overtollige liquiditeiten op te lossen stuk rationeler zo. Ik hou alleen niet van om meer te lenen dan perse noodzakelijk is echter met de huidge rente van 0,4% moet daar overheen te komen zijn. #firstworldproblems.
Bedankt. Al begrijp ik hem nog niet helemaal: welk restant financier je opnieuw nog als je hem geheel afkoopt?
 
Voorbeeld voor mij hierin is de BMW X6. Toen deze voor het eerst werd geïntroduceerd vond ik het een monsterlijk lelijke auto en kon ik niet begrijpen dat iemand een dergelijke auto kon kopen. Een jaar later was mijn mening 180 graden om; ik vond het een "mastodont" van een auto en stond hoog op mijn wensen lijst (naast een Panamera).
Hetzelfde gevoel heb/had ik met de X; bij de introductie vond ik het een afgrijselijk lelijke auto. Nu als ik de deur uitstap en zie mijn X staan vind ik het een werkelijk prachtige auto!
Ik zeg: cognitieve dissonantie, de S blijft het mooist!
 
au contraire! cognitieve dissonantie is spijt na de aankoop. Zelfs na de druk op de "enter" had ik nog twijfels. Nu ik de X een aantal weken heb en ook nog een S voor de deur heb staan stap ik alleen nog maar in de X.......
Ga alsjeblieft nog even door hiermee, ik heb dit nodig, ik zit nog in die vlak-na-de-knop-druk-fase.
 
au contraire! cognitieve dissonantie is spijt na de aankoop. Zelfs na de druk op de "enter" had ik nog twijfels. Nu ik de X een aantal weken heb en ook nog een S voor de deur heb staan stap ik alleen nog maar in de X.......
Dat is het niet,
Cognitieve dissonantie bij een koop is het feit dat je hersenen negatieve aspecten van je aankoop niet zien om jezelf te beschermen. Terwijl iedereen die niet die koop hebben gedaan het nog wel helder zien. Daar kun jij dus niets aan doen en heb je ook geen last van. Zalig zijn de onwetenden :D
Misschien had ik dit dus niet moeten schrijven o_O