Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

75 en 100 worden sneller / Model X met 7 neerklapbare stoelen

This site may earn commission on affiliate links.
Classic S85 = zelfde of minder range dan een 75D... 75D veel efficiënter. Je classic is waarschijnlijk maar 81 kWh en niet 85

Ik weet vrij zeker dat een model X 75D niet ver komt als een model S 85. Wij hebben met onze model X p100d een marginaal hogere range dan met onze model S p85. Natuurlijk geeft de model X een hogere range aan dan de S, maar dat verschil wordt in de praktijk vlot ingelopen.
 
Heren,

[goede doelen mode:\ ON]

Nu jullie hier kennelijk allemaal op het punt staan je slag te staan, maak ik gebruik van de mogelijkheid om jullie nogmaals te wijzen op de referral actie van de stichting E-rally. Wij hebben nu drie referrals, wat betekent dat bij de volgende referral de powerwall is gewonnen. Jullie kunnen daarvoor zorgen!

[goede doelen mode:\ OFF]

:D
Ik heb die referral gebruikt voor de aanschaf van mijn S
 
Ik weet vrij zeker dat een model X 75D niet ver komt als een model S 85. Wij hebben met onze model X p100d een marginaal hogere range dan met onze model S p85. Natuurlijk geeft de model X een hogere range aan dan de S, maar dat verschil wordt in de praktijk vlot ingelopen.
Kon niet opmaken dat het over een X zou gaan... mijn vergelijking is met een S
 
Zojuist bij Tesla geweest omdat ik overweeg mijn mooie groene classic weg te doen voor een nieuwe 75D of 100D, ook mede door het voordelige tarief van 0,4%.

Inderdaad geldt het 0,4% alleen voor voorraad auto's en nieuwe 75D auto's. Voor de 100D is de financial lease veel hoger.

Nu dus voor mij de breinkraker, heb ik genoeg aan de 75D mbt range (ben de classic S85 gewend en daar wil ik eigenlijk niet op inleveren qua range) of dan maar een 100D voorraadwagen.?

To be continued..

wij hebben een 85D, dec 2015 en een 75D juni 2017, de 75D heeft in dagelijks gebruik meer range, nu in de zomer met stevig doorrijden 191/km, bij 90% laden zonder probleem 330-340 km
 
wij hebben een 85D, dec 2015 en een 75D juni 2017, de 75D heeft in dagelijks gebruik meer range, nu in de zomer met stevig doorrijden 191/km, bij 90% laden zonder probleem 330-340 km

Mijn classic S85 uit juni 2015 met 105.000 op de teller haalt nu 332 km bij 90% en 370 bij 100%. Was bij aflevering circa 20km meer. Jullie 75D heeft natuurlijk wel wat miner km nog op de teller gezien de leftijd. Maar het verschil tussen een classic S85 en een nieuwe 75D (beide model S) lijkt wel eens heel weinig inderdaad te kunnen zijn!
 
Uit eigen ervaring weet ik dat een S85 of een S75(d) of S70D in praktisch range niks uitmaakt.
Klopt ook wel als de 85 een feitelijke ca 80kwh heeft en de 75 bijna 75kwh .
Voornaamste verschil is denk ik de 350 of 400 volt. lijkt het laden bij de SuC met een hogere Kw te kunnen.
Het kleine netto capaciteitsverschil tussen de 75 en de 85 wordt gecompenseerd doordat de 75 met vierwielaandrijving rond 10% zuiniger is dan een achterwielaangedreven 85.
 
Het kleine netto capaciteitsverschil tussen de 75 en de 85 wordt gecompenseerd doordat de 75 met vierwielaandrijving rond 10% zuiniger is dan een achterwielaangedreven 85.
Klopt, maar ik ervaar dat het verbruik van de huidige 75 ook fors lager ligt dan de 85. De S85 had ik over 60Kkm ca. 223kwh/Km en nu met een S75 een superzuinige 191Kwh/km over ca 10Kkm.
De S70D zat over ca. 30Kkm op ca. 210kwh/km.
 
Ik ben overstag gegaan en heb een blauwe X gekocht. Ik hoop dat ik een verstandige keuze heb gemaakt na alle plussen en minnen, praktisch en qua emotie. De tijd zal het leren. En ik kon nog net mee met de groep-buy van Erwin voor de t-sportsline velgen, ben voor de mat zwarte gegaan.
Nog geen idee wanneer de levering van de auto zal plaats vinden, maar dat zal niet lang duren gok ik. Nu nog even de tijd om na te denken over banden, sensoren, verzekering en alvast bedenken hoe ik in januari van mijn S af kom. Ik vind het toch altijd weer een hele beslissing hoor, een auto van ruim boven de ton.