Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

75 en 100 worden sneller / Model X met 7 neerklapbare stoelen

This site may earn commission on affiliate links.
Zelfde als met een vrouw.... Op een gegeven moment wen je eraan, en ziet ze er eigenlijk prima uit.. je weet niet beter. Wat groter en dikker, ach.... Af en toe even omkijken naar die mooie S die er voorbij komt, en daarna weer vrolijk verder met dat beeld van die S in je X verder rijden... Ik blijf lekker in een S rijden in ieder geval.
 
  • Funny
Reactions: HWS
Dat is het niet,
Cognitieve dissonantie bij een koop is het feit dat je hersenen negatieve aspecten van je aankoop niet zien om jezelf te beschermen. Terwijl iedereen die niet die koop hebben gedaan het nog wel helder zien. Daar kun jij dus niets aan doen en heb je ook geen last van. Zalig zijn de onwetenden :D
Misschien had ik dit dus niet moeten schrijven o_O
Laat mij onwetend zijn maar cognitieve dissonantie staat synoniem voor aankoopkater en deze heb ik zeer zeker niet!
 
Hmm als je niet geheel aflost blijft er een restant over wv Vendor Lease / DLL het prettig vind als je dat ook nog aflost en rente over betaald.
Dat snap ik (gelukkig), als je niet geheel aflost blijft er een restant over. Maar je noemde juist wel 'geheel afkopen', vandaar mijn verwarring. Maar als ik het goed begrijp: als je gedeeltelijk aflost betaal je voor dat aflossingsdeel een boete die is gebaseerd op de 0,4% rente, en voor het restant wordt in feite een nieuwe financiering aangegaan tegen de dan geldende rente.
Enfin, ik ben gerust als ik geheel kan aflossen tegen een op 0,4% gebaseerde boete. Gedeeltelijk aflossen en dan voor het restant dezelfde condities houden was mooi geweest, maar zo niet, so be it.
 
Vraagje voor alle X-rijders (met of zonder cognitieve dissonantie): dat 'wereldrecord breedste personenwagen', is dat niet storend? 2m27/2m07 voor de X vs. 2m19/1m96 voor de S, met al dan niet ingeklapte zijspiegels - dat is (naast de esthetiek, en het meerverbruik dat eigenlijk noopt om een 100 te kopen ipv een 75) zowat het enige nadeel dat ik bij de X kan bedenken (verder lijkt de X me inderdaad een stukje meer waar voor je geld dan de S).

Maar die breedte... Kan wedijveren met een Hummer of een Ford Transit :)
 
Maar die breedte...
Dat spookt wel door mijn hoofd inderdaad Carl. Ik kom nu met de S redelijk soepel door de hekken van de parkeergarage bij mijn werk, maar veel marge heb ik niet. Met de X wordt het een nog grotere uitdaging. Ik ga denk ik de spiegels maar steeds inklappen. Gelukkig las ik in een ander draadje over ervaringen met de X niets over spiegels die niet willen inklappen :(:confused:
 
Voor wat betreft de breedte heeft @pvh al antwoord gegeven.

Zelfde als met een vrouw.... Op een gegeven moment wen je eraan, en ziet ze er eigenlijk prima uit.. je weet niet beter. Wat groter en dikker, ach....

Ik heb alleen ervaring met de S als loaner, maar ervaar de X niet als breder, heb tot nu toe een keer de spiegels in geklapt omdat ik de doorgang te smal vond.

Volgens mij was @Kymo met zijn nieuwe X die de spiegels niet ingeklapt kreeg
 
Ik heb geen problemen met de spiegels maar de breedte is eigenlijk alleen een probleem als ik bij een klant kom waarbij de parkeer garage smal is. Maar dan heb je 2 problemen (ik spreek uit ervaring helaas): ten eerste erin komen en als dat al gaat dan heb je meestal een probleem met je velgen bij de eerste de beste bocht in de parkeer garage. Maar eerlijk is eerlijk: tot nu toe ben ik in 8 maanden tijd maar 2 parkeergarages tegengekomen waar ik dat probleem had: 1 in Rotterdam bij een telco, en 1x in Spijkenisse (Boekenberg) waar ik domweg met mijn velgen klem kwam te zitten in een scherpe bocht in de garage. WTC in Utrecht is goed te doen als je je spiegels inklapt, anders 2 cm speling aan beiden zijden ;-). Dus de breedte is zelden een probleem.
 
Voor wat betreft de breedte heeft @pvh al antwoord gegeven.



Ik heb alleen ervaring met de S als loaner, maar ervaar de X niet als breder, heb tot nu toe een keer de spiegels in geklapt omdat ik de doorgang te smal vond.

Volgens mij was @Kymo met zijn nieuwe X die de spiegels niet ingeklapt kreeg
Meer hebben ervaring met een "loaner" als je het zo wenst te noemen... maar daarna gewoon weer terug naar de X zeg maar...
 
Er is weer nieuws over de 75D's, Tesla heeft kennelijk besloten om de grens van 1 juli 2017 aan te passen en alle 75D's die de juiste hardware hebben (??!) de performance update te geven. Moet in SC via kabel. Nu nog duidelijk zien te krijgen hoe of wat precies, ik heb een vroege 75D (voorheen 70D) 143XXX. Als iemand meer weet, keep us up to date!
 
Er is weer nieuws over de 75D's, Tesla heeft kennelijk besloten om de grens van 1 juli 2017 aan te passen en alle 75D's die de juiste hardware hebben (??!) de performance update te geven. Moet in SC via kabel. Nu nog duidelijk zien te krijgen hoe of wat precies, ik heb een vroege 75D (voorheen 70D) 143XXX. Als iemand meer weet, keep us up to date!
Het heeft waarschijnlijk met de DriveUnit te maken, ik las dat de nieuwe DU00/01 hier geschikt voor is ( U.S. gedeelte van het forum )
 
Dat is het volgens mij niet, er zijn al 2016-modellen geupgrade die ver voor de nieuwe drive-unit gemaakt waren. Ik heb ook vrij snel na het eerste bericht van de upgrade 75D's online gezien als Tesla CPO met lage VIN's, zelfs lager dan die van mij, maar wel met de nieuwe 0-100 tijden. Ze wilden waarschijnlijk een relatief kleine steekproef doen, die gaan ze nu oprekken. Hieronder de tekst van Tesla zelf:

________________
Back in July, we started by providing this update to a smaller population of 75D Model S and Model X to ensure quality and validation in the release. We've listened to your feedback and know that you’d like us to extend the population of eligible 75Ds, an objective we shared internally as well. Having spent the last few months validating if this is possible, we’re ready to include more customer 75Ds. There may be some cases in which we simply can’t make the update due to hardware differences, but we’ll do our best to do this for as many cars as we can.

Your local Service Center can confirm if your VIN is eligible. For eligible cars, our plan is to offer this as a complimentary update during your next Service visit so there’s no need to schedule a dedicated appointment – we’ll simply take care of it during your next visit. Please note that the performance enhancement may add up to two hours to complete and requires a hardwired connection to the car. You also have the option to opt out of this update altogether if you feel more comfortable with the current performance of your 75D.

Thanks for your patience and support while we worked through this. There was considerable amount of work required to get us here, but we’re looking forward to providing this as a complimentary update for the majority of our 75D customers.
 
Dat is het volgens mij niet, er zijn al 2016-modellen geupgrade die ver voor de nieuwe drive-unit gemaakt waren. Ik heb ook vrij snel na het eerste bericht van de upgrade 75D's online gezien als Tesla CPO met lage VIN's, zelfs lager dan die van mij, maar wel met de nieuwe 0-100 tijden. Ze wilden waarschijnlijk een relatief kleine steekproef doen, die gaan ze nu oprekken. Hieronder de tekst van Tesla zelf:

________________
Back in July, we started by providing this update to a smaller population of 75D Model S and Model X to ensure quality and validation in the release. We've listened to your feedback and know that you’d like us to extend the population of eligible 75Ds, an objective we shared internally as well. Having spent the last few months validating if this is possible, we’re ready to include more customer 75Ds. There may be some cases in which we simply can’t make the update due to hardware differences, but we’ll do our best to do this for as many cars as we can.

Your local Service Center can confirm if your VIN is eligible. For eligible cars, our plan is to offer this as a complimentary update during your next Service visit so there’s no need to schedule a dedicated appointment – we’ll simply take care of it during your next visit. Please note that the performance enhancement may add up to two hours to complete and requires a hardwired connection to the car. You also have the option to opt out of this update altogether if you feel more comfortable with the current performance of your 75D.

Thanks for your patience and support while we worked through this. There was considerable amount of work required to get us here, but we’re looking forward to providing this as a complimentary update for the majority of our 75D customers.
Samen met de continue verbeteringen die gemaakt worden op de AP1 zie ik een verband met deze twitter uitspraak van Elon: Elon Musk on Twitter : bestaande klanten worden niet vergeten.