Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aanpassen wegen, belijning en borden & overig rijinstructies aan FSD / Autonoom rijden

This site may earn commission on affiliate links.

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
3,269
2,304
Naarden, NL
1686123711596.png


Dit vind ik nou positief! En nu die vreselijke spitsstroken nog ombouwen en we zijn weer een stap vooruit!

NB andere draadjes gaan er met name over dat FSD zich aan de omgeving moet aanpassen. Het lijkt mij leuk om een draadje te hebben waarin wgen, belijning, borden en dergelijke zich voorbereiden om het FSD (achtige) auto's samen de verkeersveiligheid te verhogen!
 
Ik zal proberen per onderdeel aan te geven waar ik denk dat verbeteringen mogelijk zijn. Uiteraard is het handig als wij waar mogelijk een suggestie ter verbetering meegeven.

SPITSSTROKEN
Spitsstroken zijn voor zowel menselijke berijders (zeker niet Nederlanders) als voor FSD voertuigen een ramp. Het doorkruisen van een doorgetrokken lijn is een doodzonde en mag alleen bij hoge uitzondering.

Voorstel spitsstroken
Alle spitsstroken zijn zo ver ik weet voorzien van camera bewaking en kunnen met matrixborden boven de strook worden dichtgezet. Maak van alle spitstroken gewoon een rijbaan door de doorgetrokken lijn te vervangen door een standaard doorbroken rijstrooklijn. Als er iets aan de hand is, kan de baan gewoon worden dichtgezet.
 
  • Like
Reactions: Maarten
BORDEN ADVIESSNELHEID SNELWEG
NB: qua regels heb ik dit gevonden: Regels adviessnelheid

In *mijn* ervaring is het (1) binnen een paar 100 meter dat (2) de adviessnelheid het beste als maximumsnelheid gezien kan worden en (3) na een onbepaald aantal meters (meestal minder dan een km) (4) zonder einde bord men weer naar de maximum snelheid kan.
NB dit is in tegenspraak met de regels waar staat dat er wel degelijk een bord einde adviessnelheid bestaat.

Probleem: Het verminderen van snelheid zou voor FSD geen probleem moeten zijn. Vraag is alleen wanneer je weer moet versnellen.

Voorstel adviessnelheid snelweg
Er zijn twee mogelijke oplossingen:
(A) vervang het bord adviessnelheid door een standaard bord met maximum snelheid (en dus ook een einde bord of nieuwe snelheid);
(B) wees consequent met het plaatsen van bord met einde adviessnelheid

Voorbeeld: vanuit Emmeloord A6 terug naar Naarden A1. Daar is een pittige bocht (max 50/60), maar na de bocht moet je vrij snel weer versnellen. Geen bord met einde adviessnelheid.