Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

ABRP blijft Tesla API queryen

This site may earn commission on affiliate links.
Is dat sinds kort?
Geen idee, maar het viel met op dat nadat ik ABRP had geopend en iets daarna TeslaMate dat deze aangaf dat de auto net wakker was en kon dat enkel aan ABRP correleren.

ABRP blijft 36 uur na de laatste ABRP interactie op de website of app de Tesla API queryen. Dat lijkt nu fixed.

Ik wil dat gedrag eigenlijk niet. Je moet gewoon de keuze hebben bij het starten of ABRP live data moet ophalen.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ja zoals het was. Ik snap ook niet waarom.

Net even snel gekeken, inderdaad hij weet direkt wat de huidige SOC is ondanks dat hij zegt niet verbonden. Dat was eerder niet zo hij hield de oude waarde totdat er een verbinding met de Tesla was.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Het issue dat ik ondervond was dat ABRP de status voor een periode blijft uitvragen nadat de app is opgestart (of de website). Dat houdt de auto wakker.

Je token aan ABRP geven is net zo veilig als elke andere service. Ze kunnen je auto er niet mee wegrijden. Hoogstens kunnen ze je auto openen op afstand als een hacker je token bemachtigd.