Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Activatie 6 speakers sr+

This site may earn commission on affiliate links.
Dag allemaal,

was even aan het neuzen voor accessoires voor de model 3, altijd leuk, en kwam dit tegen.
Speaker activation for unused speakers

Was eens benieuwd of iemand dit al heeft gedaan, of iemand kent die het heeft gedaan?
Voor wat ik erover heb kunnen vinden, zijn het vooral hoog en midden tonen die verbeteren, en surroundgeluid.

benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

Ps: wist niet eens dat er achterin nog twee “ ongebruikte “ luidsprekers zaten.. :)
 
  • Informative
Reactions: Firehuntah
  • Informative
Reactions: Firehuntah
Ik heb de set direct by Hansshow besteld, een stuk goedkoper en redelijk snel geleverd. Of je speakers in de hoedenplank hebt schijnt af te hangen van het tijdstip van productie. Volgens berichten zouden modellen na maart 2020 die niet meer hebben.

Installatie was redelijk simpel. panelen zijn goed te verwijderen en alles plugt in de bestaande stekkers. Mijn kabel had nog wel een probleem met een fase verschil in de hoedenplank speakers. Maar dat is inmiddels ook opgelost.
De extra speakers aan de voorkant zijn goed hoorbaar. er is veel meer hoog. Moet je wel aan wennen en ook de EQ op aan passen. Als je van veel bas houd lijkt dit niet een goede optie.
 
Wel nog meer hoge tonen dus... had ik nml ook gelezen, en moet zeggen dat met de huidige configuratie de hoge tonen al behoorlijk aanwezig zijn. Anderzijds, lijkt het mij dan nog helderder en meer concertzaal idee als de voorste speakers ook goed meedoen. Ga er nog even verder op in, ook op de threads die gegeven zijn!
 
Ik heb toevallig van het weekend de Hansshow DIY (die van $80) geïnstalleerd. De installatie is prima te doen, ondanks dat de handleiding/video behoorlijk slecht te volgen is. Toch kan ik het product niet aanraden:
  • Ik ben geen audiofiel maar je gaat echt de bas missen, met de activatie van de front speakers hebben de hoge tonen nog meer de overhand dan in de oude situatie. Wellicht hangt dit een beetje af van de muziek waar je naar luistert, maar naar mijn mening is dit nadeel groter dan het voordeel van de extra speakers. Die achterin zijn trouwens wel handig voor je meerijders, dus als je die hebt is het misschien nog een optie om alleen die te activeren (niet getest). Of natuurlijk de duurdere set met subwoofer erbij kopen.
  • Na de installatie deed de SOS button het niet meer en verscheen daarover een error. Ik dacht eerst dat ik een kabeltje had losgetrokken maar na het unpluggen van de DSP/extra speakers werkt het weer. Dus misschien iets verkeerd gewired of ze hebben me de US versie gestuurd? Het blijft natuurlijk Chinees aftermarket spul, met alle risico's van dien.
 
  • Informative
Reactions: Firehuntah
Het klinkt leuk, maar als ik het goed begrijp worden het signaal van de voorste speaker verlengt naar de niet aangesloten speakers.

Hierdoor krijg je wel meer geluid uit de omgeving, het zijn immers meer speakers, maar het zal nooit ten goede komen van het totaal kwaliteit in het geluid, het is de combinatie speaker en paralel(of serieel) aansluiten en de impedantie die gewoon niet klopt. Ik kan me hierdoor voorstellen dat het uiteindelijke resultaat niet kwalitatief goed is.

hoewel het ook mogenlijk is dat ze dit hebben opgelost en een juiste manier van aansluiten hebben, Je hebt wel een verstoring door de te veel hogere tonen.

Staat er ergens online welke type speakers er in een SR+ geplaats zijn, met welke impedance we dan te maken hebben? Dan is het een stukje om te berekenen welke speaker je wel of juist niet aangesloten wil. Om het dan goed te doen is wellicht zelfs nodig om een andere type speaker er in te plaatsen, maar daar gaat je 'budget' oplossing naar een budget+

In dit filmpje van de TelaOffer (van 1:27 tot 1:57 geeft hij dit zelf ook aan als grootse nadeel)

 
Last edited:
I have ordered the Tesla offer harness. I have the MIC SR+ so it will only activate the 4 tweeters at the front of the car. They had 20% off over Christmas so I'm interested to see the results. These 4 speakers are small so I hope it will not compromise the quality to much but hopefully adds a fuller sound at the front of the car. I can post my results in a week or so when I receive it.
 
  • Like
Reactions: Hayden
Met een coupon code (Google!) in december voor €50 de Hansshow DIY SR+ audio upgrade besteld en geïnstalleerd. Met een van de instructiefilmpjes op Youtube was de installatie makkelijk en leuk om te zien hoe je Tesla er uit ziet achter de interieurpanelen. Na installatie de equalizer aanpassen voor het verbeterde bereik in de hoge tonen:

Eq met DIY audio upgrade
6.5 , 0.5 , -2.5 , -2.5 , -1.5
 
Ik heb toevallig van het weekend de Hansshow DIY (die van $80) geïnstalleerd. De installatie is prima te doen, ondanks dat de handleiding/video behoorlijk slecht te volgen is. Toch kan ik het product niet aanraden:
  • Ik ben geen audiofiel maar je gaat echt de bas missen, met de activatie van de front speakers hebben de hoge tonen nog meer de overhand dan in de oude situatie. Wellicht hangt dit een beetje af van de muziek waar je naar luistert, maar naar mijn mening is dit nadeel groter dan het voordeel van de extra speakers. Die achterin zijn trouwens wel handig voor je meerijders, dus als je die hebt is het misschien nog een optie om alleen die te activeren (niet getest). Of natuurlijk de duurdere set met subwoofer erbij kopen.
  • Na de installatie deed de SOS button het niet meer en verscheen daarover een error. Ik dacht eerst dat ik een kabeltje had losgetrokken maar na het unpluggen van de DSP/extra speakers werkt het weer. Dus misschien iets verkeerd gewired of ze hebben me de US versie gestuurd? Het blijft natuurlijk Chinees aftermarket spul, met alle risico's van dien.
@Niek, Heb je dat tweede punt ooit nog op kunnen lossen ? Ik heb sinds gisteren deze kabel geinstalleerd en ook een sos melding helaas.