Thuis heb ik het laadstation van Tesla met een vaste kabel. Dit bevalt erg goed en is erg gebruiksvriendelijk. Dit laadstation is aangesloten achter een Maxem loadbalancing/monitoring systeem zodat mijn aansluiting niet overbelast kan raken maar toch het maximaal beschikbare "vrije" vermogen naar het laadstation stuurt.
Net als vele anderen ben ik gegrepen door het EV-virus en heb inmiddels een 2e EV gekocht (Fiat 500e). Deze is voorzien van een Type-1 aansluiting en kan maximaal met 30A op 1 fase laden. Ik ben nu opzoek naar een verloopstuk of verlengkabel om de Fiat ook via de HPWC te kunnen laden. Ik wil de HPWC gebruiken omdat deze reeds geïnstalleerd is, naar mijn mening veruit het mooiste station is en deze reeds bewaakt wordt door de Maxem wat voor de Fiat nog belangrijker is dan voor mijn huidige Tesla. Ook zal de Fiat in tegenstelling tot mij Tesla dagelijks thuis laden.
De Fiat dealer is bij mij thuis komen testen met een Adapter die helaas niet werkte. Bij mij op kantoor ook getest aan de EV-box met vaste kabel en daar werkte hij wel. Op een Australisch forum las ik dat men eenvoudig de stekker van een Type-1 kabel aan de station zijde had afgezaagd en met succes via een HPWC Leaf's en Outlanders had geladen. Als deze oplossing voor mij zou werken dan zou ik deze verbinding in een stalen afsluitbare kast die ik nog heb plaats laten vinden. Standaard kan ik dan de Fiat laden en in voorkomende gevallen kan ik deze loskoppelen om de Tesla te laden.
Wie heeft er een goede oplossing voor mijn (en waarschijnlijk wel meerdere Teslarijders) situatie?
Net als vele anderen ben ik gegrepen door het EV-virus en heb inmiddels een 2e EV gekocht (Fiat 500e). Deze is voorzien van een Type-1 aansluiting en kan maximaal met 30A op 1 fase laden. Ik ben nu opzoek naar een verloopstuk of verlengkabel om de Fiat ook via de HPWC te kunnen laden. Ik wil de HPWC gebruiken omdat deze reeds geïnstalleerd is, naar mijn mening veruit het mooiste station is en deze reeds bewaakt wordt door de Maxem wat voor de Fiat nog belangrijker is dan voor mijn huidige Tesla. Ook zal de Fiat in tegenstelling tot mij Tesla dagelijks thuis laden.
De Fiat dealer is bij mij thuis komen testen met een Adapter die helaas niet werkte. Bij mij op kantoor ook getest aan de EV-box met vaste kabel en daar werkte hij wel. Op een Australisch forum las ik dat men eenvoudig de stekker van een Type-1 kabel aan de station zijde had afgezaagd en met succes via een HPWC Leaf's en Outlanders had geladen. Als deze oplossing voor mij zou werken dan zou ik deze verbinding in een stalen afsluitbare kast die ik nog heb plaats laten vinden. Standaard kan ik dan de Fiat laden en in voorkomende gevallen kan ik deze loskoppelen om de Tesla te laden.
Wie heeft er een goede oplossing voor mijn (en waarschijnlijk wel meerdere Teslarijders) situatie?