Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Advies X100D of een X P100D, wat is wijs?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik rij nu al een aantal jaar tevreden in mijn S 85D zoals sommige weten de nodige issues gehad maar onderaan de streep tevreden over de wagen, Tesla en EV in zijn geheel. Nu de belastingdienst de regels voor de bijtelling gaat aanpassen wil ik daarvoor nog een X kopen en mijn S inruilen. Waarom een X? Meer ruimte wat met 3 kids van 7, 5 en 0 best wel makkelijk is. Daarbij vind ik de X lekkerder rijden dan mijn huidige S je zit hoger wat ik erg fijn vind. Dus de keuze voor de X is gemaakt.

Maar dan de vraag welke versie? Een normale "langzame" 100D of een P100D? Het prijsverschil is 33000 euro maar ga je dit eruit halen over 5 jaar bv. als ik hem aan een ander zou verkopen dan mijzelf. Ik rij ongeveer 20.000 tot 25.000KM per jaar. Het verschil zit hem natuurlijk in het snelle optrekken wat leuk is maar hoe vaak gebruik je het anders dan bij Demo's? Is het echt een meerwaarde? En wat blijft er over van de meerprijs na 5 jaar?
 
Tsja, lastig. Als je de centen hebt, de P :) (je leeft maar 1x ;) )
Als “gewone” / “langzame” X100D rijder, vind ik de X100D al best rap (menig Audi rijder die een sprintje wilt trekken vindt dat inmiddels ook ;) ), in iets van 4,6 sec naar de 100 ofzo? Schijnt dat je hem nog kan laten “uncorken”, heb ik me laten vertellen, gaat ie een seconde sneller naar de 100.

Ander verschil tussen de P en de gewone X100D is de range. Maar dat zal ook te maken hebben dat de P standaard op grotere wielen staat.
 
  • Like
Reactions: J-Peters
Tsja, lastig. Als je de centen hebt, de P :) (je leeft maar 1x ;) )