Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Afgekeurd Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is een apart verhaal. Dus lampen zijn na zo'n 4 jaar afgekeurd omdat ze niet ingeregeld kunnen worden? Dat is inderdaad een duur grapje. Al zou ik er niet om kunnen lachen.
Ja, ik kon er ook niet geweldig hard om lachen. Iets meer dan 3k. Voor een auto die een half jaar later weg was :confused:

Blijkbaar stonden ze al op hun maximum, en was het onmogelijk ze nog verder bij te regelen. Or so the story goes.
 
  • Helpful
Reactions: Maurice1
Klopt, alleen op kalibreren drukken (terwijl de auto op een vlakke ondergrond staat) en verder niets verstellen.

Laatst stonden mijn lampen ook te hoog na een update (ik kom de laatste 2 weken ook vrij veel "verblindende Tesla's" tegen)
Maar misschien was het al langer zo en valt het nu opeens op omdat het langer donker is ;)
Ja ik merk het ook dat de periode weer aangebroken is en veel te hoog staan. Volgens mij vooral de linker lamp staat dan te hoog. Ik heb er zelf ook vaak genoeg last van (ik merk het als iemand gaat seinen) en dan even kalibreren en klaar.
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD
Hier model X van 2016. Ben ook al paar keer afgekeurd voor de koplampen.

Ik had dit jaar een heel vriendelijke jonge keurder. Eerst dus rood licht Op de meetapparatuur. Hij zei zelf dat dat niet klopte en vroeg me om de auto te resetten en ipv in P stand in Drive stand tot vlak voor de meetapparatuur te rijden. Dan gaf hij wel groen licht en alles toch ok...

Raar verhaal.... Bij de S/X zijn de lampen niet software gestuurd. Wellicht bij de nieuwe S/X paladiums (Plaid) wel?

Maar 2016 zeker niet!

Wel zou het kunnen dat de auto door de luchtvering anders staat. Echter, de meet apparatuur werkt hoogte on afhankelijk dus als dit een issue is zou je een probleem in je luchtvering sensors hebben.

Hier is de verlichting ook een paar keer bijgesteld en voelt altijd te laag. Sowieso heeft mijn S2018 echt bar slechte verlichting voor een premium auto uit dat jaar.
 
And the saga continues... Vandaag naar de keuring 20km van mijn woonplaats --> afgekeurd. Lampen nog slechter dan de eerste keer. Dus ik dan maar naar de Auto5 kort waar ik woon. Opnieuw afgesteld ze stonden volgens auto5 niet heel goed --> terug naar de keuring --> weer afgekeurd 🤬. Links niet goed rechts goed --> terug naar auto5. Daar de uitleg gekregen dat ze met hetzelfde apparaat werken als op de keuring en dat hun toestel vorige week pas geijkt is. Ze hebben de lampen tot op de mm juist gezet dus juister kan niet. Omdat links volgens de keuring te laag stond heb ik dan maar gevraagd om de lamp iets naar boven te zetten wat dus fout zou zijn volgens het geijkte apparaat van Auto5 in de hoop dat dit dan juist zal zijn voor de keuring. Ik geraak vandaag niet meer op de keuring dus volgende week terug op hoop van zege naar de keuring. Wat een gedoe en tijdverlies pfff... Hier wordt ge slechtgezind van 👎.
 
In België is het keuren en herstellen inderdaad gescheiden, om te vermijden dat de keurder je op iets af keurt, waar ie toevallig wel een vervangonderdeel in voorraad heeft.

Daaremtegen heb je in België bij elk keuringsstation wel een rij voor herkeuringen, waar iedereen staat met lichten die opnieuw moeten gekeurd worden... 🤔
 
Het is uiteindelijk goed gekomen na nog eens 3 afgekeurd te zijn geweest. 1st keer herkeuring lamp te laag. Maar ik had op aanraden van wooter een sleutel mee. Dus buiten het gebouw naar een muur gereden en de lamp hoger geregeld. Terug naar de keuring --> lamp te hoog. Ik heb gevraagd of ik de lamp niet een tikje lager mocht zetten zodat ik zeker was dat deze goed was voor de keuring. Helaas was dit niet toegestaan. Dan maar terug naar het muurtje buiten en daar wat lager geregeld. Terug naar binnen. Maar blijkbaar was ik iets te hevig en had ik de lamp niet iets te laag gedraaid. Weer afgekeurd 🫣. Waar meer terug naar buiten. Ietsje hoger en terug naar de keuring en tada. Goedgekeurd. Vanaf nu laat ik geen lampen meer regelen maar neem ik gewoon een sleutel mee.
 
Vind ik ook. Ik ben bij Tesla geweest om mij lampen af te regelen. Bij Tesla juist geregeld volgens de keuring verkeerd. Ik ben bij een onafhankelijke garage geweest (Auto 5). Deze had het laatste nieuwe regelapparaat en was pas geijkt. Het toestel was hetzelfde type dan dat ze op de keuring gebruikte. Ze hebben de lamp daar afgesteld maar toch verkeerd volgens de keuring. Zelf regelen met een sleutel op de muur hoger lager --> wel goed voor de keuring.
 
  • Helpful
Reactions: jsopreis
Vind ik ook. Ik ben bij Tesla geweest om mij lampen af te regelen. Bij Tesla juist geregeld volgens de keuring verkeerd. Ik ben bij een onafhankelijke garage geweest (Auto 5). Deze had het laatste nieuwe regelapparaat en was pas geijkt. Het toestel was hetzelfde type dan dat ze op de keuring gebruikte. Ze hebben de lamp daar afgesteld maar toch verkeerd volgens de keuring. Zelf regelen met een sleutel op de muur hoger lager --> wel goed voor de keuring.
De autokeuring bij 'ons' (België) = 1 grote loterij en geldklopperij :)

Je hebt veel geduld gehad met 4x erdoor te rijden, ik zou knetteronnozel geworden zijn :D
 
Komende week APK keuring van mijn Tesla S, bij Kwikfit.
Ontdek toevallig dat er maar 1 achteruitrijlicht brandt (rechtsachter). Ik kan niet ontdekken of het linker achteruitrijlicht kapot is of dat er gewoon geen zit (1 schijnt voldoende te zijn).
Iemand hier ideeën over?