Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Afgekeurd Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben met mijn 2019 model S afgelopen vrijdag voor de eerste keer naar de autokeuring moeten gaan. Nu ben ik afgekeurd omdat de koplampen niet goed zouden afgesteld zijn. De koplampen zijn dit jaar nog vervangen geweest ivm het dagrijlicht probleem. Nu kan ik nergens terug vinden op welke manier deze lampen te regelen zouden zijn. Iemand een idee of dit software matig kan? Ik vind helaas niets terug in de menu's.
 
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad vorig jaar. Afgekeurd omwille van de lichten: ze schenen te laag. Naar de SeC, waar ze werden "afgeregeld". Dag erna opnieuw naar de keuring; opnieuw afgekeurd. Dus dan maar opnieuw naar de SeC, waar me werd verteld dat ze niet meer konden afgeregeld worden en dus moesten worden vervangen (buiten garantie uiteraard).
Vrij duur grapje.
 
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad vorig jaar. Afgekeurd omwille van de lichten: ze schenen te laag. Naar de SeC, waar ze werden "afgeregeld". Dag erna opnieuw naar de keuring; opnieuw afgekeurd. Dus dan maar opnieuw naar de SeC, waar me werd verteld dat ze niet meer konden afgeregeld worden en dus moesten worden vervangen (buiten garantie uiteraard).
Vrij duur grapje.
Dat is een apart verhaal. Dus lampen zijn na zo'n 4 jaar afgekeurd omdat ze niet ingeregeld kunnen worden? Dat is inderdaad een duur grapje. Al zou ik er niet om kunnen lachen.
 
Ik heb in maart hetzelfde probleem gehad met 2019 M3. Ben gewoon naar een Peugeot garage in de buurt van het keuringscentrum gereden en daar lichten laten afstellen. Herkeuring daarna was oké. Je hoeft dus niet bij Tesla langs te gaan.
 
Ik ben met mijn 2019 model S afgelopen vrijdag voor de eerste keer naar de autokeuring moeten gaan. Nu ben ik afgekeurd omdat de koplampen niet goed zouden afgesteld zijn. De koplampen zijn dit jaar nog vervangen geweest ivm het dagrijlicht probleem. Nu kan ik nergens terug vinden op welke manier deze lampen te regelen zouden zijn. Iemand een idee of dit software matig kan? Ik vind helaas niets terug in de menu's.

Heb recent de APK van mijn Model S laten uitvoeren bij KwikFit.
Kreeg ook een telefoontje van hen met de opmerking dat de koplampen te laag afgesteld stonden.
Heeft KwikFit voor een paar tientjes gecorrigeerd en daarna de APK uitgevoerd.
Die correctie hoeft dus niet veel te kosten.
 
Ik weet niet of het een gekend probleem is, maar vorig jaar reed ik met mijn X ook naar de keuring en werd de auto afgekeurd omdat 1 koplamp te laag stond.

De nabijgelegen Auto5 kon me niet direct helpen, dus heb het zelf verholpen met een inbussleutel en me parkeren voor een muurtje, en op het oog de linker koplamp gelijk gezet met de rechter.

Even later terug naar de keuring, en groen gekeurd.

De facelift is identiek als de prefacelift.

 
Al sinds ik rij, doe ik 2 checks vooraleer naar de keuring te gaan. Bandenspanning en lichten Lichten checken kan door op een vlakke ondergrond voor een muur te gaan staan en de aftekening van de lichten op de muur te bekijken terwijl je achteruit rijdt -> google is your friend.
Alle andere checks zijn geldverspilling waar garagisten graag van profiteren. Een herkeuring is goedkoper dan een garagist de wellicht overbodige checks te laten doen. En dan doe je geen kosten aan iets wat niet nodig is.
 
Hier model X van 2016. Ben ook al paar keer afgekeurd voor de koplampen.

Ondertussen is dat bij de keuringscentra een gekend euvel bij Tesla's.

Ik had dit jaar een heel vriendelijke jonge keurder. Eerst dus rood licht Op de meetapparatuur. Hij zei zelf dat dat niet klopte en vroeg me om de auto te resetten en ipv in P stand in Drive stand tot vlak voor de meetapparatuur te rijden. Dan gaf hij wel groen licht en alles toch ok...

Hij wist ook al dat veel model 3 of y een zelfregelingsfunctieknop in de software hebben staan.

Ik heb mijn mening over geldklopperij en de keuringcentra sindsdien herzien.
 
Interessant topic.
Vorige week met onze MX (2017) bij Profile voor de apk geweest. Ook daar de opmerking dat de koplampen voor de apk afgesteld moesten worden (was iets van €16 ex btw), zouden te hoog staan. Heb nu het idee dat ze te laag staan.
 
Dit is vermoedelijk niet het probleem dat hierboven gemeld wordt, maar kan nog interessant zijn voor anderen:

Mijn model 3 geraakte vorige maand ook niet door de koplampen check. De man van de keuring kwam me halen en zei dat ze dit vaak hebben, maar dat het 9/10 opgelost is wanneer de bestuurder de lichten "kalibreert" (dit is een optie onder het service menu). En inderdaad, na Kalibratie geraakten ze vlot door de check.

Ik was die man heel dankbaar, want dit heeft me een trip naar Tesla en terug naar de keuring bespaard.
 
Dit is vermoedelijk niet het probleem dat hierboven gemeld wordt, maar kan nog interessant zijn voor anderen:

Mijn model 3 geraakte vorige maand ook niet door de koplampen check. De man van de keuring kwam me halen en zei dat ze dit vaak hebben, maar dat het 9/10 opgelost is wanneer de bestuurder de lichten "kalibreert" (dit is een optie onder het service menu). En inderdaad, na Kalibratie geraakten ze vlot door de check.

Ik was die man heel dankbaar, want dit heeft me een trip naar Tesla en terug naar de keuring bespaard.
Klopt, alleen op kalibreren drukken (terwijl de auto op een vlakke ondergrond staat) en verder niets verstellen.

Laatst stonden mijn lampen ook te hoog na een update (ik kom de laatste 2 weken ook vrij veel "verblindende Tesla's" tegen)
Maar misschien was het al langer zo en valt het nu opeens op omdat het langer donker is ;)
 
Dit is vermoedelijk niet het probleem dat hierboven gemeld wordt, maar kan nog interessant zijn voor anderen:

Mijn model 3 geraakte vorige maand ook niet door de koplampen check. De man van de keuring kwam me halen en zei dat ze dit vaak hebben, maar dat het 9/10 opgelost is wanneer de bestuurder de lichten "kalibreert" (dit is een optie onder het service menu). En inderdaad, na Kalibratie geraakten ze vlot door de check.

Ik was die man heel dankbaar, want dit heeft me een trip naar Tesla en terug naar de keuring bespaard.
Bij ons was dat ook het geval, maar wij mochten de lichten niet kalibreren ter plaatse. We moesten een nieuwe afspraak maken. En dan was het nog onze persoonlijke Tesla Ranger die ermee naar de keuring was.
 
Dit is vermoedelijk niet het probleem dat hierboven gemeld wordt, maar kan nog interessant zijn voor anderen:

Mijn model 3 geraakte vorige maand ook niet door de koplampen check. De man van de keuring kwam me halen en zei dat ze dit vaak hebben, maar dat het 9/10 opgelost is wanneer de bestuurder de lichten "kalibreert" (dit is een optie onder het service menu). En inderdaad, na Kalibratie geraakten ze vlot door de check.

Ik was die man heel dankbaar, want dit heeft me een trip naar Tesla en terug naar de keuring bespaard.
De man van de keuring heeft er bij mij ook naar gezocht. Maar bij de model S is dit niet (meer?) terug te vinden in het service menu.