Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aflevering Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Zaterdag om 18:30. Nou, dat geeft wel aan dat het druk is bij Tesla.
Gisteren was een "rustige" dag met circa 50 afleveringen (volgens de Tesla medewerker die mijn aflevering verzorgde). Op zaterdag verwachten ze rond de 100 afleveringen te doen. De aflevering vond ik overigens niets bijzonders. Er staan continu ongeveer 16 auto's klaar in het afleverdeel. De rest van de hal lijkt een beetje opslag van de auto's die binnenkort uitgeleverd gaan worden.

Je mag een doek van de auto aftrekken en dan krijg je een uitleg over de auto (zoals ik bij elke auto nog gehad heb). Het enige verschil is de setting. Bij de dealer is het in de showroom en nu in het delivery center. Ik vond het niet echt meerwaarde hebben. Ze hadden hem ook gewoon op de stoep mogen zetten.

PS: Voor de mensen die met de trein komen kan ik aanraden om bij restaurant EVE (bij de taxistandplaats bij het station) een hapje te gaan eten. Leuke setting en erg goed eten!
 
Vandaag hebben meer dan 200 Tesla's hun kenteken gekregen. Het loopt van TP-099-D t/m TP-209-D.

Dit is wel een mooie:
TP-100-D.png
 
Net mijn kenteken per mail gekregen TP-negenhonderdnogwat-P. Zou dus betekenen dat het er nog wel meer zijn dan die 200? Dat ze gewoon zaterdag avond ook nog afleveren vond ik ook opvallend. In de bevestiging stond 6:30 uur, maar dat was gelukkig een foutje haha.
 
Heren, ik heb hem! Stond uiteindelijk voor volgende week woensdag gepland, want deze vrijdag zou niet lukken. Vanochtend belletje gekregen, of ik zin had hem vanavond op te halen!

Dus met gezin (kids in turnpakjes, vrouw in tenniskleren *zucht*) om 18:30 de auto opgehaald. Top ontvangst en de hal stond helemaal vol met auto's die onder doeken stonden. Ik kon het niet nalaten de alarmlichten te laten knipperen vanonder het doek ;)

Aflevering werd gedaan door iemand die normaal bij recruitment werkt op kantoor, ze hebben alle handen nodig. Voor eind volgende week gaan er nog bijna 1000 afgeleverd worden. Vandaag waren het er 70, morgen ruim 100, volgende week bijna 110 per dag. Alles en iedereen wordt ingezet.

Kwaliteit van aflevering is goed tot zeer goed te noemen. Wat krasjes op de motorkap en deurstijlen, enkele doffe plekken in de lak, paar vlekken op de achterbank, lijm aan de binnenkant van het dakraam, vieze vingerafdruk binnenin (?) linkervoorlicht. Alles genoteerd door de vriendelijke medewerker en ik zal binnenkort gebeld worden om het te laten fixen. Overall erg content met de staat van de auto!!!!

En de rijbelevenis.......on-ge-loof-lijk. Op naar de eerste 800 km dit weekend!! Sterkte voor hen die de laatste loodjes nog moeten dragen!

Untitled.001.jpeg
 
Misschien maak ik met aflevering as woensdag dan toch kans op een TS :rolleyes:

Edit: ik zie dat ik mijn signatuur nog moet aanpassen, een wijziging waar ik heel blij mee ben :cool:
Kenteken TS zal pas rond 3 oktober worden uitgegeven.
De bovengenoemde kentekens zijn uitgegeven door de RDW maar nog niet op naam geregistreerd. Er is dus best een kans dat jouw auto binnen de genoemde reeks zit.
 
Heren, ik heb hem! Stond uiteindelijk voor volgende week woensdag gepland, want deze vrijdag zou niet lukken. Vanochtend belletje gekregen, of ik zin had hem vanavond op te halen!
Dus met gezin (kids in turnpakjes, vrouw in tenniskleren *zucht*) om 18:30 de auto opgehaald. Top ontvangst en de hal stond helemaal vol met auto's die onder doeken stonden. Ik kon het niet nalaten de alarmlichten te laten knipperen vanonder het doek ;)
Aflevering werd gedaan door iemand die normaal bij recruitment werkt op kantoor, ze hebben alle handen nodig. Voor eind volgende week gaan er nog bijna 1000 afgeleverd worden. Vandaag waren het er 70, morgen ruim 100, volgende week bijna 110 per dag. Alles en iedereen wordt ingezet.
Kwaliteit van aflevering is goed tot zeer goed te noemen. Wat krasjes op de motorkap en deurstijlen, enkele doffe plekken in de lak, paar vlekken op de achterbank, lijm aan de binnenkant van het dakraam, vieze vingerafdruk binnenin (?) linkervoorlicht. Alles genoteerd door de vriendelijke medewerker en ik zal binnenkort gebeld worden om het te laten fixen. Overall erg content met de staat van de auto!!!!
En de rijbelevenis.......on-ge-loof-lijk. Op naar de eerste 800 km dit weekend!! Sterkte voor hen die de laatste loodjes nog moeten dragen!
View attachment 336667
Gefeliciteerd! Jammer van die paar puntjes, maar de lak komt met een plaatselijk polijstbeurtje wel op 100%. Dat komt goed. En nu genieten op jullie eerste roadtrip. En ook dat komt helemaal goed!
 
reden waarom kantoor personeel moet helpen is omdat veel mensen van delivery weg zijn of weg gaan met die bizarre overwerk cultuur en slecht management.
In het kader van FUD-control: hoeveel is 'veel', in welke tijdspanne en hoeveel nieuwe aflever-medewerkers zijn ter vervanging aangetrokken? Overigens eens dat de kwartaalcijfers voor veel overwerk zorgen. Ben dan wel benieuwd naar de drukte tijdens de overige 10 weken van dat kwartaal. Gevalletje hollen of stilstaan?
 
Kwaliteit van aflevering is goed tot zeer goed te noemen. Wat krasjes op de motorkap en deurstijlen, enkele doffe plekken in de lak, paar vlekken op de achterbank, lijm aan de binnenkant van het dakraam, vieze vingerafdruk binnenin (?) linkervoorlicht. Alles genoteerd door de vriendelijke medewerker en ik zal binnenkort gebeld worden om het te laten fixen. Overall erg content met de staat van de auto!!!!
Ik snap de blijdschap van een nieuwe auto, maar ik vind dit geen zeer goede aflevering. Zo'n auto hoort gewoon netjes afgeleverd te worden zonder issues. Natuurlijk kan er een keer wat gebeuren, maar krassen op de motorkap, doffe plekken in de lak en vlekken in de koplampunit kun je toch niet met droge ogen een goede aflevering noemen?
 
Natuurlijk kan er een keer wat gebeuren, maar krassen op de motorkap, doffe plekken in de lak en vlekken in de koplampunit kun je toch niet met droge ogen een goede aflevering noemen?

Uitgaande van mijn verwachtingen was dit zelfs een excellente aflevering! Maar ik ben het met je eens. Toch, overbuurman heeft net een nagelnieuwe Arteon ontvangen, die staat ook al ingepland om lakissues en een softwareglitch te verhelpen. Het is niet alleen Tesla ben ik achter gekomen.
 
  • Like
Reactions: Tozz
Gisteravond hebben wij het mogen meemaken. We waren een half uur te laat door bizar veel files, maar dat was geen enkel probleem. We waren met het hele gezin en de kids hebben het laken eraf getrokken. Wat een beauty! Na alle berichten hier was ik bizar kritisch. Ik heb achteraf het idee dat ik met deze blik bij een Rolls Royce nog een waslijst aan dingetjes zou hebben. Ik heb eigenlijk heel weinig dingen kunnen ontdekken, hij was gewoon heel goed in elkaar gezet. Wat ik vond is heel eenvoudig op te lossen bij het SeC of was ter plekke met een doekje zo weg. De route naar huis was echt geweldig. Auto pilot werkte al heel snel. Wat me ook opviel is de helderheid van het licht ten opzichte van onze vorige S uit 2013. Onze S was eigenlijk zonder enige problemen en deze nieuwe lijkt ook wel weer in Locktite gedoopt, geen kraakje of rammeltje te horen.
 
Uitgaande van mijn verwachtingen was dit zelfs een excellente aflevering! Maar ik ben het met je eens. Toch, overbuurman heeft net een nagelnieuwe Arteon ontvangen, die staat ook al ingepland om lakissues en een softwareglitch te verhelpen. Het is niet alleen Tesla ben ik achter gekomen.
Bij PON/ VW spuiten ze ze in ieder geval nog gewoon stiekem bij voor de aflevering. Moeten ze het wel goed doen natuurlijk ;-)
 
Gisteravond hebben wij het mogen meemaken. We waren een half uur te laat door bizar veel files, maar dat was geen enkel probleem. We waren met het hele gezin en de kids hebben het laken eraf getrokken. Wat een beauty! Na alle berichten hier was ik bizar kritisch. Ik heb achteraf het idee dat ik met deze blik bij een Rolls Royce nog een waslijst aan dingetjes zou hebben. Ik heb eigenlijk heel weinig dingen kunnen ontdekken, hij was gewoon heel goed in elkaar gezet. Wat ik vond is heel eenvoudig op te lossen bij het SeC of was ter plekke met een doekje zo weg. De route naar huis was echt geweldig. Auto pilot werkte al heel snel. Wat me ook opviel is de helderheid van het licht ten opzichte van onze vorige S uit 2013. Onze S was eigenlijk zonder enige problemen en deze nieuwe lijkt ook wel weer in Locktite gedoopt, geen kraakje of rammeltje te horen.
Heel weinig dingen wekt de suggestie dat er blijkbaar wel dingen gevonden zijn, care to share?
 
Ja hoor. We hadden wat lijmresten gevonden op het raam en op een afdekplaatje van de montagepunten in het dak. Die waren zo weg. Binnenin de koplampen zagen we links en rechts wat lichtspikkels in de coating langs de onderrand als de dagverlichting aanstaat. Het leek alsof de coating daar op een paar mini puntjes mistte. Grappig was dat je dat in die hal met dat tl licht kunt ontdekken, maar eenmaal buiten was het moeilijk terug te vinden. Het zat alleen links en rechts precies op dezelfde plek, waardoor ik denk dat als je erop gaat letten je het bij veel lampen zult ontdekken. Verder zaten er twee plekjes in de lak. Wat volgens mij heel netjes is te polijsten. Ook het kapje dat de middenconsole afdekt was onder een bepaalde hoek heel licht bekrast.
Op de terugweg ontdekte mijn zoon nog dat het afdekkapje waar de middelste gordel uit de bank komt niet vastgezet is.
Dat was het. Ik heb nog nooit een auto zo onder een vergrootglas gelegd.

In Den Haag gaan ze het allemaal oplossen, maar ik hoop dat dat polijsten echt goed gebeurt want anders hou ik hem liever zoals hij nu is. Die lampen moeten volgens mij even gedemonteerd worden en dan heb je die puntjes zo bijgewerkt.
 
  • Informative
Reactions: vdvoorde