Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aflevering Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Een kras, deukje, scheve bumper etc. zijn niet goed te praten, maar nog een beetje te verteren. Maar dit gaat een stap verder, want hier komt de verkeersveiligheid in het gedrang. Dit tast het vertrouwen aan en is niet te accepteren. Sterkte gewenst, hopelijk wordt alles héél snel hersteld en kun je genieten van de nieuwe X.

Precies zo ... van wat ik begrepen heb gaan ze dit vanuit Hasselt ook met Tilburg oppakken, ik ben er zelf ook nog niet helemaal mee klaar, zeker gezien het feit dat ze ook maar 0 reactie hebben gegeven vanuit Tilburg.
 
Nee. Je zou een perfecte auto moeten verwachten. Typisch einde kwartaal probleem. In zo'n maand moet je geen MS of MX willen krijgen!
Ongeacht de timing, het belangrijkste moment in de relatie met de klant is niet de betaling, maar de aflevering. Zeker voor een wagen van 100K. Als je dat niet tot in de perfectie lukt en je klanten met checklists en gereedschap de wagen die je net hebt afgeleverd nogmaals inspecteren, dan heb je nul krediet en ben je gewoon kansloos. Dan heb je gruwelijk gefaald als autobouwer en dan moet je als organisatie naar jezelf gaan kijken en jezelf de vraag stellen wat je aan het doen bent en hoe toekomstbestendig deze route nog is. Dit is domweg korte termijn denken in haar meest fatale vorm en het zorgelijke is, ze hebben het bij Tesla blijkbaar niet door..
 
  • Like
Reactions: F500e
Ongeacht de timing, het belangrijkste moment in de relatie met de klant is niet de betaling, maar de aflevering. Zeker voor een wagen van 100K. Als je dat niet tot in de perfectie lukt en je klanten met checklists en gereedschap de wagen die je net hebt afgeleverd nogmaals inspecteren, dan heb je nul krediet en ben je gewoon kansloos. Dan heb je gruwelijk gefaald als autobouwer en dan moet je als organisatie naar jezelf gaan kijken en jezelf de vraag stellen wat je aan het doen bent en hoe toekomstbestendig deze route nog is. Dit is domweg korte termijn denken in haar meest fatale vorm en het zorgelijke is, ze hebben het bij Tesla blijkbaar niet door..

Vanaf 1-1-2019 hebben ze helaas veel meer tijd om de afleveringen perfect te maken..... Ben benieuwd of de kwaliteit dan wel omhoog gaat. Hopelijk hebben ze het dan op orde als de M3 na een paar maanden massaal uitgeleverd gaat worden.
 
Heel praktisch, hoe leggen jullie de bevindingen vast bij de Delivery? Een lijstje op papier met een handtekening?

Mag mijn nieuwe volgende week ophalen en ‘I hope for the best’ en wil ‘prepared for the worst’ zijn.

Ga mijn (vrijwel) perfecte ms70d inruilen voor een nieuwe, waar ben ik aan begonnen? :p
 
Heel praktisch, hoe leggen jullie de bevindingen vast bij de Delivery? Een lijstje op papier met een handtekening?

Mag mijn nieuwe volgende week ophalen en ‘I hope for the best’ en wil ‘prepared for the worst’ zijn.

Ga mijn (vrijwel) perfecte ms70d inruilen voor een nieuwe, waar ben ik aan begonnen? :p
Daar heeft Tesla een specifiek formulier voor. Wordt netjes uitgedraaid vanuit hun systemen, dus elke tekortkoming is bekend in alle lagen van de organisatie. Denk maar niet dat de problematiek van de afleverkwaliteit niet gerapporteerd wordt. Dat er niets aan gedaan wordt, heeft andere redenen.

Overigens wel grappig dat ik ooit het draadje startte ‘Janken over tekortkomingen bij aflevering’, wat we later hernoemden naar ‘Janken over tekortkomingen’, wellicht in de veronderstelling dat er inmiddels minder over de afleveringen te janken zou zijn. En nu hebben we opnieuw een draadje over afleverproblemen. Heel erg jammer, maar helaas.
 
Daar heeft Tesla een specifiek formulier voor. Wordt netjes uitgedraaid vanuit hun systemen, dus elke tekortkoming is bekend in alle lagen van de organisatie. Denk maar niet dat de problematiek van de afleverkwaliteit niet gerapporteerd wordt. Dat er niets aan gedaan wordt, heeft andere redenen.

Klopt, echter heeft Hasselt het dossier nooit gezien. Dus qua die organisatie laat het ook zwaar te wensen over.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Je slaat de spijker op z'n kop ...

De Belgische service manager heeft me zelfs verboden om nog langer in de auto te rijden aangezien: "hij niet kon garanderen of de rest van de auto wel in orde was". Lijkt me redelijk kansloos als je dit binnen je bedrijf moet constateren en je niet kan vertrouwen op het werk dat geleverd is door je collega's.

trieste zaak als ze dit soort problemen en inconsistentie niet oplossen wordt dit hun ondergang ;(
het viel me in 2016 in de fabriek op dat er heel veel nog manueel wordt gedaan ...

in mijn S zat er bijvoorbeeld een verkeerde kabelboom(wiring harnas), waardoor ik auto 2 maanden heb moeten missen, uiteindelijk is alles in orde gekomen maar hoort niet.
 
Als je Tesla mag geloven leveren ze nu 100 auto's per dag af. Daarvan belanden er 1 a 2 in de week hier in dit draadje met problemen. Dat is dan 1 a 2 op de 600. Nou post natuurlijk niet iedereen hier, dus laat het eens 10 a 20 zijn. Dan nog is het in percentage erg laag.

Daarbij vind ik het bizar dat dingen als niet werkende deurgrepen nog steeds voorkomen. Idem voor de hier beschreven "hobbel". Waarvoor hebben ze nou die 700m test track als ze dat niet opmerken?
 
Daarvan belanden er 1 a 2 in de week hier in dit draadje met problemen. Dat is dan 1 a 2 op de 600. Nou post natuurlijk niet iedereen hier, dus laat het eens 10 a 20 zijn. Dan nog is het in percentage erg laag.
Zou je de (1 a 2) reageerders op dit forum met problemen niet beter kunnen afzetten tegen het aantal forumleden met een geleverde auto zonder problemen? i.p.v op de totale 600.. Wanneer je het binnen de 'populatie' forumleden houdt, valt veel meer te constateren qua leveringen zonder of met problemen...(om te komen tot een percentage )
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Zou je de (1 a 2) reageerders op dit forum met problemen niet beter kunnen afzetten tegen het aantal forumleden met een geleverde auto zonder problemen? i.p.v op de totale 600.. Wanneer je het binnen de 'populatie' forumleden houdt, valt veel meer te constateren qua leveringen zonder of met problemen...(om te komen tot een percentage )
Ik denk dat een heleboel leden dit forum niet gevonden hadden wanneer alles vlekkeloos was gegaan, dus ik ben bang dat dit forum geen goede doorsnee van Tesla bezitters is...
 
Misschien geen perfecte doorsnede maar ik denk toch wel een goede indicator. Vele Tesla bestellers gaan op zoek naar informatie en zijn op het forum actief voor de levering van de auto. Ik ben zo'n gek :). Mijn levering staat nu voor de 25ste.... het liefst zou ik hem naar volgende maand willen tillen maar dat schijnen ze niet te doen voor 'voorraad' tenzij het niet anders kan. Mijn voorraad model waren ze aan het laden op de boot toen ik hem bestelde :)
 
  • Like
Reactions: Klaas
Ik heb gisteren mijn auto opgehaald. Alles helemaal prima gegaan en tot nu toe geen problemen gezien. Alleen bij daglicht vind ik wel dat mijn lak niet heel erg strak is. Ik heb Obsidian black, maar ik vind de laklaag niet echt strak gespoten. Het voelt wel glad aan, maar het ziet er bobbelig uit. Hoe is dat bij andere Tesla's? Mijn referentie zijn VAG auto's en daar vind ik het een stuk strakker...

Het is ook niet op één plekje, maar het is gewoon over de hele auto zo. Het valt alleen op als je er met de neus op staat. Geen dealbreaker, maar als ik een auto naar de spuiter zou brengen dan had ik er wat van gezegd. Twijfel nu een beetje of ik dit moet melden.

De auto rijdt wel heerlijk. Lekker stil, goede airco en mooi vlot. Het stille rijden valt vooral in de stad op. Op de snelweg is de auto niet heel veel stiller dan mijn Audi A4, omdat banden- en windgeruis dan toch wel doorkomen in het interieur.

Wel mis ik wat beleving in het rijden. Motorgeluid en roeren in de bak voegt wel wat beleving toe. Gelukkig hebben we nog een oude benzine V6 staan voor het ouderwetse gevoel als mijn petrolhead-gevoel een keer weer de overhand heeft :)

Enige minpunt vind ik de wat korte stoelen. Viel me niet op tijdens de proefrit, maar het feit dat de zitting niet uitgeschoven kan worden vind ik wel jammer.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Misschien geen perfecte doorsnede maar ik denk toch wel een goede indicator. Vele Tesla bestellers gaan op zoek naar informatie en zijn op het forum actief voor de levering van de auto. Ik ben zo'n gek :). Mijn levering staat nu voor de 25ste.... het liefst zou ik hem naar volgende maand willen tillen maar dat schijnen ze niet te doen voor 'voorraad' tenzij het niet anders kan. Mijn voorraad model waren ze aan het laden op de boot toen ik hem bestelde :)
Dan zie ik je in Tilburg a.s. dinsdag, samen met 98 anderen als ik het goed begrijp...
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Ik heb gisteren mijn auto opgehaald. Alles helemaal prima gegaan en tot nu toe geen problemen gezien. Alleen bij daglicht vind ik wel dat mijn lak niet heel erg strak is. Ik heb Obsidian black, maar ik vind de laklaag niet echt strak gespoten. Het voelt wel glad aan, maar het ziet er bobbelig uit. Hoe is dat bij andere Tesla's? Mijn referentie zijn VAG auto's en daar vind ik het een stuk strakker...

Het is ook niet op één plekje, maar het is gewoon over de hele auto zo. Het valt alleen op als je er met de neus op staat. Geen dealbreaker, maar als ik een auto naar de spuiter zou brengen dan had ik er wat van gezegd. Twijfel nu een beetje of ik dit moet melden.

De auto rijdt wel heerlijk. Lekker stil, goede airco en mooi vlot. Het stille rijden valt vooral in de stad op. Op de snelweg is de auto niet heel veel stiller dan mijn Audi A4, omdat banden- en windgeruis dan toch wel doorkomen in het interieur.

Wel mis ik wat beleving in het rijden. Motorgeluid en roeren in de bak voegt wel wat beleving toe. Gelukkig hebben we nog een oude benzine V6 staan voor het ouderwetse gevoel als mijn petrolhead-gevoel een keer weer de overhand heeft :)

Enige minpunt vind ik de wat korte stoelen. Viel me niet op tijdens de proefrit, maar het feit dat de zitting niet uitgeschoven kan worden vind ik wel jammer.
Obsidian black ontstaat door een toevoeging aan de basis zwarte lak. De toevoeging kan soms, zelfs onmiddellijk na het spuiten, ietwat vlokken en dat ziet eruit als een oneffenheid. Als het je stoort zou ik even kijken bij andere obsidian black gespoten auto's. Als die duidelijk egaler zijn zou je er een punt van kunnen maken bij Tesla.
Een second opinion vragen bij een goede autospuiter kan natuurlijk nooit kwaad.
 
Ik heb gisteren mijn auto opgehaald. Alles helemaal prima gegaan en tot nu toe geen problemen gezien. Alleen bij daglicht vind ik wel dat mijn lak niet heel erg strak is. Ik heb Obsidian black, maar ik vind de laklaag niet echt strak gespoten. Het voelt wel glad aan, maar het ziet er bobbelig uit. Hoe is dat bij andere Tesla's? Mijn referentie zijn VAG auto's en daar vind ik het een stuk strakker...

Het is ook niet op één plekje, maar het is gewoon over de hele auto zo. Het valt alleen op als je er met de neus op staat. Geen dealbreaker, maar als ik een auto naar de spuiter zou brengen dan had ik er wat van gezegd. Twijfel nu een beetje of ik dit moet melden.

De auto rijdt wel heerlijk. Lekker stil, goede airco en mooi vlot. Het stille rijden valt vooral in de stad op. Op de snelweg is de auto niet heel veel stiller dan mijn Audi A4, omdat banden- en windgeruis dan toch wel doorkomen in het interieur.

Wel mis ik wat beleving in het rijden. Motorgeluid en roeren in de bak voegt wel wat beleving toe. Gelukkig hebben we nog een oude benzine V6 staan voor het ouderwetse gevoel als mijn petrolhead-gevoel een keer weer de overhand heeft :)

Enige minpunt vind ik de wat korte stoelen. Viel me niet op tijdens de proefrit, maar het feit dat de zitting niet uitgeschoven kan worden vind ik wel jammer.
Mijn Mercedes C uit 3015 heeft ook als kleur obsidian black en daarbij zie je ook het sinnasappelige in het spuitwerk.

De korte stoelen vindt ik ook echt zonde. De knoppen en stuur zijn al overgenomen van Mercedes. De stoelen had ook wel gekund, met verlengstuk.
 
Ook ik vind de stoelen niet perfect, maar op andere punten dan hierboven weergegeven. Ik vind ze te glad en ik mis wat zijdelingse steun.

Misschien komt dit omdat ik in voorgaande auto's een meer sportieve stoel heb gehad, maar ik ben gewend om meer in een stoel te zitten in plaats van erop.