Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aftermarket trekhaak montage Tesla Model X - ervaringen, kosten en waar?

This site may earn commission on affiliate links.
Niet in zeer veel
Heeft de RDW gezegd wat ze gaan doen bij de keuring? Als het alleen rijden is met een aanhanger op maximaal gewicht dan valt het mee, maar als ze de ophangingspunten willen testen dan wordt ie daadwerkelijk hard getest.
Niet in zeer veel detail, maar wel minimaal maximaal gewicht incl hard remmen.

Indien er schade ontstaat welke te wijten valt aan het systeem/montage dan is de schade voor eigen rekening. Dit wil ik zeker niet riskeren.
Denk ook niet dat ik echt iets zou willen trekken met de Tesla, begrijp dat het dramatisch is voor de range. Elke 200 km 30-45 min laden op lange afstanden is een beetje het max van wat wij nog aanvaardbaar vinden.
 
Maar wat ga je doen met een losse trekhaak zonder voorbereiding onder de auto?

Wanneer je een trekhaak voorbereiding gaat laten plaatsen heb je voor 99% kans dat mijn haak niet gaat passen en wordt de juiste haak hoe dan ook meegeleverd.

Kan ik niet beter iemand plezieren die wel de voorbereiding heeft maar niet de haak?
Wat dan wel weer vreemd is.

Ik heb wel een trek-haak & -deksel, maar geen voorbereiding. Helaas.

Iemand anders die hier zijn/haar licht op wil laten schijnen?
Net van Tesla begrepen dat de haak van de model 3 niet geschikt is voor de MX. Koppeling past wel, maar de vorm is anders waardoor het niet goed onder de bumper uitkomt.

In ieder geval bedankt. Mogelijk dat iemand anders wel een M3 trekhaak nodig heeft.
 
Maar wat ga je doen met een losse trekhaak zonder voorbereiding onder de auto?

Wanneer je een trekhaak voorbereiding gaat laten plaatsen heb je voor 99% kans dat mijn haak niet gaat passen en wordt de juiste haak hoe dan ook meegeleverd.

Kan ik niet beter iemand plezieren die wel de voorbereiding heeft maar niet de haak?
Wat dan wel weer vreemd is.

Ik heb wel een trek-haak & -deksel, maar geen voorbereiding. Helaas.

Iemand anders die hier zijn/haar licht op wil laten schijnen?
Vraag mij af of die groep Model 3 rijders er is, waarbij de auto is voorbereid op de trekhaak (dus incl. trekgewicht inschrijving in het RDW) maar de haak er niet bij zit.
Ik kreeg bij 'mijn' Model 3 ook een trekhaak, de uitsparing zit ook in de bumper, maar op het kenteken staat geen trekgewicht geregistreerd en de rest zit ook niet achter het klepje. De vraag blijft dan waarom er zoveel Model 3's zijn uitgeleverd met haken zonder verdere voorbereiding. Marktplaats heeft er tijden mee vol gestaan..
 
Vraag mij af of die groep Model 3 rijders er is, waarbij de auto is voorbereid op de trekhaak (dus incl. trekgewicht inschrijving in het RDW) maar de haak er niet bij zit.
Ik kreeg bij 'mijn' Model 3 ook een trekhaak, de uitsparing zit ook in de bumper, maar op het kenteken staat geen trekgewicht geregistreerd en de rest zit ook niet achter het klepje. De vraag blijft dan waarom er zoveel Model 3's zijn uitgeleverd met haken zonder verdere voorbereiding. Marktplaats heeft er tijden mee vol gestaan..

Waarschijnlijk een intern foutje. Als men 1 dag lang naast de lader ook een losse trekhaak/kogel in de auto legt voor een EU serie M3 dan kan dit gebeuren. De ene serie wel een trekhaak, de andere niet. Dan kan zoiets gebeuren.
 
  • Informative
Reactions: Eddos
Waarschijnlijk een intern foutje. Als men 1 dag lang naast de lader ook een losse trekhaak/kogel in de auto legt voor een EU serie M3 dan kan dit gebeuren. De ene serie wel een trekhaak, de andere niet. Dan kan zoiets gebeuren.
Had dat idd gelezen ergens op de forum, maar dan voor de MX tijdens de transitie toen alle MX'en met trekhaak geleverd werden. Mogelijk dat ze hetzelfde hadden met de M3.

Maar goed, mss dat er een M3 eigenaar de trekhaak kwijt is of deze dermate beschadigd is dat die vervangen moet worden.