Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

airco trilt door in stuur

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mijn P85+ is het precies niet (enkel) de airco, maar ook/vooral de koeling voor de batterij (?). Merk het niet enkel bij warm weer, maar ook wanneer ik bij normale temperaturen ga superchargen: de ventilator gaat dan, om de paar seconden, een trapje hoger (je kan dan de basfrequenties eerst voelen en dan horen stijgen, met ~20-30 Hz per stap, tot iets van een 120 Hz), en na een tijdje terug naar beneden, tot het weer voelbaar trillen wordt waarbij heel de auto meetrilt - niet enkel het stuur maar even goed de vloer en dus de pedalen.

Daarbovenop maakt de ventilator van de airco een vreemd geluid wanneer die stopt met draaien (wanneer ik uitstap). Heb beide problemen gerapporteerd aan Axel, en heb hiervoor een afspraak 31 augustus. Het leek mij toch dat ze beide problemen (er)kennen en er oplossingen voor klaar hebben:

"We hebben inderdaad vastgesteld op basis van het geluidsfragment dat we best een airco mantel monteren om het geluid in te dijken.Het geluid van de ventilator tijdens het superchargen kunnen we ook aanpakken door een nieuwe ventilator te plaatsen.
Hiervoor zou de wagen een halve dag op het service center blijven."
 
Bij mijn P85+ is het precies niet (enkel) de airco, maar ook/vooral de koeling voor de batterij (?). Merk het niet enkel bij warm weer, maar ook wanneer ik bij normale temperaturen ga superchargen: de ventilator gaat dan, om de paar seconden, een trapje hoger (je kan dan de basfrequenties eerst voelen en dan horen stijgen, met ~20-30 Hz per stap, tot iets van een 120 Hz), en na een tijdje terug naar beneden, tot het weer voelbaar trillen wordt waarbij heel de auto meetrilt - niet enkel het stuur maar even goed de vloer en dus de pedalen.

Daarbovenop maakt de ventilator van de airco een vreemd geluid wanneer die stopt met draaien (wanneer ik uitstap). Heb beide problemen gerapporteerd aan Axel, en heb hiervoor een afspraak 31 augustus. Het leek mij toch dat ze beide problemen (er)kennen en er oplossingen voor klaar hebben:

"We hebben inderdaad vastgesteld op basis van het geluidsfragment dat we best een airco mantel monteren om het geluid in te dijken.Het geluid van de ventilator tijdens het superchargen kunnen we ook aanpakken door een nieuwe ventilator te plaatsen.
Hiervoor zou de wagen een halve dag op het service center blijven."

Als de trilling zich zo doorzet in het interieur lijkt het mij toch eerder de lagering van de ventilator te zijn.
 
Heb iets gelijkaardigs.

In alle stappen van de toonladder begint een geluid omhoog klimmen, tot een loei-hard geluid, echt "bangelijk".
Had het de eerste keer tijdens het superchargen bij warm weer. Als newbe ben ik dan het chargen maar gestopt.

Ik dacht dat het de koeling batterij was, omdat het tijdens het superchargen gebeurde, maar heb het later nog eens gehad tijdens het rijden, en het stopte onmiddellijk wanneer ik de airco afzette.

Dit is echt niet "de airco trilt door" maar eerder het geluid van een Boeing die aan het opstijgen is...
Herkenbaar?

Ik zal eens langs een SeC gaan om te laten horen, heb ook geluidsopname op GSM.
 
Inderdaad Koen, een behoorlijk onrustwekkend geluid, de eerste keer dat ik het hoorde overwoog ik ook om ermee te stoppen... maar denk dat het net toen ik dat wou doen, terug begon te 'dalen'. Dus daaropvolgende keren bleef ik er maar rustig onder. Maar nu dat ander probleem erbij gekomen is, toch maar eens gemeld aan Service Center.
Dit weekend heb ik met een andere Tesla gereden, recent model, en die had het ook (niet bij superchargen maar bij 'veeleisend rijden :)'. Airco/batterijkoeling maakte ook echt enorm veel kabaal. Buiten vooraan de auto moest je haast roepen om er bovenuit te komen :s