Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Als Nederland Tesla M3P bestellen in België

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb even een vraag. Ik werk als journalist, werk veel met EV en PHEV voertuigen voor mijn werk. Nu moet ik in 2020 een keus maken waar ik in 2020 mee ga werken. Ik heb een mooi aanbod gehad van BMW 330E. Natuurlijk Duitse degelijkheid, mooie auto. Kleine brandstof tank en Kofferbak. Wat Tesla betreft. Prima aandrijflijn goed bereik, prima supercharge netwerk. Dus had een budget van 65 K. Denk ga voor de model 3 P. In het wit 65008. Oeps Een dag later is de auto 800 euro duurder. Nu zit ik op de Belgische website en daar is dezelfde auto 2000 euro goedkoper. Ik woon zelf maar 15 km van de Belgische grens. En zowel in Nederland als Belgie is de btw gelijk. Je betaald in Nederland geen bpm. Dus waarom de auto niet invoeren in Nederland.

Iemand ervaring mee of tips. Of wat voor problemen je kan ondervinden ?
 
Als je dit zakelijk gaat doen moet je de auto netto laten leveren in BE (intracommunautaire levering), anders kan je bij import nog een keer 21% extra BTW aftikken. Ik ben geen expert, maar hier moet je sowieso echt voor oppassen.

Het lijkt me nogal wat gedoe voor een relatief gering verschil?
 
Door de belastingen zoals BPM wel.
Hier is het omgedraaid.
De basis prijs ex belastingen is hoger.

Denk dat ze willen mee profiteren van de 4% bijtelling nog dit jaar.

In Januari dalen de verkopen weer.
Het is 99% zakelijk wat de auto nu koopt
 
Door de belastingen zoals BPM wel.
Hier is het omgedraaid.
De basis prijs ex belastingen is hoger.

Denk dat ze willen mee profiteren van de 4% bijtelling nog dit jaar.

In Januari dalen de verkopen weer.
Het is 99% zakelijk wat de auto nu koopt
En dan gaan de prijzen in NL ook weer omlaag. Komt er gegarandeerd een model met basis prijs onder de 45k
 
Euro 55.390,- is de performance in Duitsland,