Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot automatisch naar max. snelheid +9km in Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik de autopilot activeer wordt altijd de maximum snelheid met 9 km overschreden. Ik vind het heel irritant dat als ik bijvoorbeeld op een 130km weg rijdt en de autopilot activeer hij meteen naar 139km p/u schiet en ik dan handmatig met het wieltje de snelheid terug moet zetten naar 130 km/u.

Dit geldt overigens bij alle andere max. snelheden ook, dus als ik ergens 50 mag, dan springt hij meteen naar 59 km/u.

Is er iemand die weet hoe ik het kan instellen dat dit niet meer voorkomt? Ik heb al overal door het menu zitten klikken, maar kan het niet vinden. Ook gebruik ik geen van de offset/speed limit instellingen die in het Autopilot menu zitten.
 
Ik heb op diezefde plek +5km ingesteld en vind dat wel prettig rijden.
Net altijd iets boven de maximale toegestane snelheid geeft je iets meer 'ruimte' op de linker of middenbaan om te kunnen passeren.

Wat ik wel jammer vind is dat de maximale snelheid niet altijd doorvertaald wordt naar de autopilot (blauwe) max snelheid.
Alleen op secundaire wegen doet hij dat wel maar dan hamert hij er ook gelijk op vast (max 50 of max 80 is dan echt max 50 of 80km) en kun je ook met stuurknopje niks hoger instellen.
Zou fijn zijn als de dynamische max snelheden altijd doorgezet worden naar de autopilot snelheid.
 
Ik heb op diezefde plek +5km ingesteld en vind dat wel prettig rijden.
Net altijd iets boven de maximale toegestane snelheid geeft je iets meer 'ruimte' op de linker of middenbaan om te kunnen passeren.

Wat ik wel jammer vind is dat de maximale snelheid niet altijd doorvertaald wordt naar de autopilot (blauwe) max snelheid.
Alleen op secundaire wegen doet hij dat wel maar dan hamert hij er ook gelijk op vast (max 50 of max 80 is dan echt max 50 of 80km) en kun je ook met stuurknopje niks hoger instellen.
Zou fijn zijn als de dynamische max snelheden altijd doorgezet worden naar de autopilot snelheid.
Apart, doet AP bij mij wel.

Als er in de kaart data echt een max is dat zit ik er toch altijd +3km/u op. Dit is overigens de max overschrijding die veilig in praktisch heel Europa gereden kan worden zonder boetes op te lopen.
 
Gaat niet en daarom heb ik de “offset” op -10 km/h gezet. De kans is dan groter dat-ie de huidige snelheid aanhoudt. Hij pakt immers het maximum van huidige snelheid of max. toegestane snelheid + ingestelde offset (bij mij dus -10, meer kan niet helaas). Vaak rij ik een beetje onder het maximum toegestane voordat ik de TACC aanzet.