Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
  • Like
Reactions: Jamas
Indrukwekkend verschil met de andere systemen als het gaat om het aantal keer dat ingegrepen moest worden. Nu is het een beetje appels met peren vergelijken, omdat het systeem van Tesla bij voorbaat al verder is ontwikkeld. Maar altijd goed om dat terug te zien in de tests.

Duidelijk en geruststellend. En straks zomaar ineens een update voor de huidige hardware en voordat men er erg in krijgt komt 2.0 al om de hoek kijken. De voorsprong wordt alleen maar groter.
 
Tweet van Elon. Ikzelf kan het niet beoordelen maar vertrouw er op dat hij er het meeste van weet. Ben benieuwd wat resultaten kunnen zijn. Wie van ons heeft hier kijk op en kan het wat toelichten?

Schermafbeelding 2016-07-15 om 09.00.57.png
 
  • Informative
  • Love
Reactions: Herwin and CO2CLEAN
Ik geef dat aanmerkelijk meer kans dan toepassing van een lidar. Het is relatief simpel om een radar-on-chip te maken die een geavanceerd 3D beeld kan maken. Dit is te vergelijken met de gevechtsradar van moderne jachtvliegtuigen. Daar zit ook geen bewegend onderdeel meer in. (Vroeger werkte radar ook met een bewegende spiegel / antenne net als de meeste lidars.)

Een combinatie van camera's en radar, eventueel gecombineerd met ultrasoon lijkt mij de beste papieren te hebben. Je gebruikt dan 3 verschillende detectieprincipes die elkaar aanvullen. Lidar en camera kunnen elkaar wel aanvullen door gebruik van verschillende golflengtes, maar zitten toch beide in de buurt van het zichtbaar licht spectrum.

De lidar ontwikkelt zich echter op dit moment ook enorm snel en het is zeker niet ondenkbaar dat je binnenkort Lidar-on-chip kunt kopen. Iets ingewikkelder als radar-on-chip, maar zeker niet onmogelijk. Dan gaan de prijzen per sensor naar enkele euro's...

Wat de huidige radar kan door de aanpassing van de software is moeilijk in te schatten. Deze hardware ken ik niet in detail.
 
Ik rij een aantal dagen rond met de trail versie van AP. Maar ondertussen toch al een paar keer gehad dat AP niet beschikbaar is. Krijg steeds de melding Rij Assistentie niet beschikbaar.

Maar dat is op zich normaal. Hij moet even zoeken naar de strepen en na invoegen kan het kort voorkomen dat de melding er is. Dan gewoon even later weer proberen als het stuurtje getoond wordt. Dat heb ik ook vaak.
 
Ik had gisteravond toevallig ook even dat auto pilot niet beschikbaar was (dus cruisecontrol ook niet). Vanwege slecht zicht ofzo, terwijl het helder weer was, wel het begin van de avond. Ik baalde al want moest nog een stuk snelweg, maar na 5 min. ging ie wel aan :)
 
Ik had gisteravond toevallig ook even dat auto pilot niet beschikbaar was (dus cruisecontrol ook niet). Vanwege slecht zicht ofzo, terwijl het helder weer was, wel het begin van de avond. Ik baalde al want moest nog een stuk snelweg, maar na 5 min. ging ie wel aan :)

ook daar gaat veiligheid voor. Zolang hij niet echt kan functioneren, dan doet hij het ook niet. Dit is normaal en meestal van korte duur.
 
ook daar gaat veiligheid voor. Zolang hij niet echt kan functioneren, dan doet hij het ook niet. Dit is normaal en meestal van korte duur.

Hmm. Naar mijn idee zou AP met plezier elke rotonde overvliegen (en daarbij het meestal toch gedrochtelijke kunstwerk dat daar in 't midden staat omver halen). Of nog de rij stilstaande wagens ervoor wat korter maken...

Ik zet AP altijd op waar ie zelf beweert dat het kan, ook op landelijke wegen, maar het idee dat AP zichzelf zou uitschakelen omdat ie een situatie gevaarlijk acht, is naar mijn smaak écht niét waar. En iedereen moet dat weten, dus het lijkt me dan ook echt gevaarlijk het tegendeel te beweren op dit forum, dat ook gelezen wordt door mensen die AP niet kennen.

AP gaat vooral om gemak. Van het gemak mag je genieten, en voor de veiligheid sta je zelf in. Laten we nooit mensen laten geloven dat AP zichzelf zou uitschakelen "voor de veiligheid". Als ie dat al zou doen zou het bijna altijd véél te laat zijn. Daar moeten we niet onnozel over doen.
 
Hmm. Naar mijn idee zou AP met plezier elke rotonde overvliegen (en daarbij het meestal toch gedrochtelijke kunstwerk dat daar in 't midden staat omver halen). Of nog de rij stilstaande wagens ervoor wat korter maken...

Ik zet AP altijd op waar ie zelf beweert dat het kan, ook op landelijke wegen, maar het idee dat AP zichzelf zou uitschakelen omdat ie een situatie gevaarlijk acht, is naar mijn smaak écht niét waar. En iedereen moet dat weten, dus het lijkt me dan ook echt gevaarlijk het tegendeel te beweren op dit forum, dat ook gelezen wordt door mensen die AP niet kennen.

AP gaat vooral om gemak. Van het gemak mag je genieten, en voor de veiligheid sta je zelf in. Laten we nooit mensen laten geloven dat AP zichzelf zou uitschakelen "voor de veiligheid". Als ie dat al zou doen zou het bijna altijd véél te laat zijn. Daar moeten we niet onnozel over doen.


Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik zei dat je hem niet kunt inschakelen als er onvoldoende zicht etc. is.
Als hij aan staat is het verder onze verantwoordelijkheid. Dat van die rotondes is algemeen bekend. Iedereen weet dat je hem op tijd (even) uit moet zetten totdat het weer "kan".




image.png
 
  • Informative
Reactions: MickC