Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Dagelijks 225km? Tjesis das best fors[emoji15]
Is retour he..:biggrin: AP maakt dan echt wereld van verschil. (En dankzij al deze km's is thuis ("alweer") een nieuwe auto (Tesla) goed te verkopen. Vergelijk voor de grap EUR 700 diesel in de maand + 25% bijtelling over 130k + wegenbelasting + onderhoud van een 6 cilinder SUV eens met de de running costs van onze Tesla's.)
 
- - - Updated - - -

Wat ik graag verbeterd zou willen zien is dat hij niet perfect in het midden gaat rijden maar wat meer afstand houdt van de andere (vracht)wagens. Rechter rijstrook dus wat meer naar rechts en linker rijstrook wat meer naar links.

Mee eens.
Heb al paar keer in een drukke spits gehad dat een andere wagen behoorlijk dichtbij kwam, zeg maar naast je op de lijn gaat rijden.
De ap blijft dan voor je gevoel hardnekkig het midden aanhouden, zelf zou je al een beetje wegsturen.
 
Weet niet of iemand dit al gezien heeft, maar ik kwam dit zonet tegen op autoblog...:scared:

Domme, stomme idioot. Je hoopt op een feilloos werkende AP, maar wat mij betreft had 't even een kleine bug mogen hebben...genoeg om deze flapdrol te genezen en in de toekomst zijn auto als vervoersmiddelen te laten gebruiken en niet als een levensgevaarlijke attractie of voor stoerdoenerij.
 
Weet niet of iemand dit al gezien heeft, maar ik kwam dit zonet tegen op autoblog...:scared:

Het lijkt mij fake. Probeer maar eens van je stoel te komen onder het rijden. Gaat volgens mij alles op tilt.

Riem is op bestuurdersstoel niet ingeklikt en toch brandt alleen rechter waarschuwingslampje. Er zit in ieder geval iemand op de rechter stoel en dus niet in de gordel.

En als het geen fake is dan hoop ik dat deze is te achterhalen uit de logs en dat er consequenties aan gekoppeld worden.
 
Last edited:
Of het echt is of niet, de vraag die het bij mij oproept is hoe hiertegen opgetreden zou kunnen worden. Er zijn ook dergelijke filmpjes van andere automerken. Wat mij betreft inlevering rijbewijs indienje staande wordt gehouden, maar vooral ook bijvoorbeeld poging tot doodslag in geval van een ongeluk.
 
Wat baal ik ontzettend van dit soort filmpjes!
Komt Tesla met een fantastisch systeem en wil de één of andere idioot iets laten zien op een familiefeestje o.i.d.

Ik begrijp volkomen dat ook Elon hier geen trek in heeft, fake of niet, en de autopilot gaat inperken.
Zodra er een ongeluk gaat gebeuren is het killing voor het merk Tesla.
Denk maar niet dat de kranten de nuance overeind laten als zoiets gebeurt.:crying:
Jammer, jammer, jammer.
 
Het probleem isdat wij straks de vruchten gaan plukken van onbezonnen gedrag. Tesla is het AP programma aan het finetunen en mocht dit goed gaan, kunnen wij op termijn relatief betrouwbaar de goede en minder goede (snel)wegen met bijbehorende complexe op- en afritten berijden.
Het zou jammer zijn als dit door zulke idioten de grond in wordt geboord.
Hetzij dit via Tesla's beleid zal gebeuren of via de politiek...
 
Het begon zo mooi, tot het onvolwassen gedrag van de reporter. Jammer dat dat niet tegengehouden is.

Ik vind het wel niet te geloven dat de dame van Tesla dit gewoon laat gebeuren. Ze zit achterin en zegt niet dat hij op zijn minst 1 hand dicht in de buurt van het stuur moet houden. Elon heeft bij de lancering meerdere malen duidelijk gezegd dat iedereen zijn handen aan het stuur moet houden. Niet dat het absoluut continu nodig is maar just in case. Je moet maar eens een onverwachte put in het wegdek tegen komen terwijl je naast een vrachtwagen aan het rijden bent.
 
Als ik op de N234 bij Soest autopilot aanzet dan ziet hij een rijstrook rechts die er niet is, daar zit een greppel. Dat hij die niet bestaande rijstrook ziet komt waarschijnlijk doordat er aan de rand van deze weg geen doorgetrokken streep maar een stippellijn staat. Ga het natuurlijk niet proberen, maar toch een eng idee dat hij zomaar die greppel in zou rijden als je aangeeft dat hij die strook moet pakken. Of zou hij dat dan toch detecteren?
 
Gisteren was ik op een bijeenkomst op de Erasmus Universiteit in Rotterdam. De gastheer was het Waarborgfonds Motorverkeer. Het Waarborgfonds viert deze week haar 50 jarig bestaan en het thema was de technische ontwikkeling bij voertuigen.

Uiteraard eindigde het verhaal bij de zelfrijdende auto. Ik had het management vooraf al wat bijgepraat en de link naar mijn publicatie gegeven. Tijdens de presentatie werd natuurlijk Tesla genoemd, dat is nu eenmaal een hot item nu, en er werd aan toegevoegd dat er iemand in de zaal was met een Tesla die "er alles van wist".
Iedereen keek naar mij, want ik ben binnen deze club nog de enige. Later veel vragen beantwoord.

Toch bijzonder dat je, als je zelf geen autopilot hebt, toch zo'n impact kunt hebben :)
 
Vandaag de A27 vanaf hilversum naar Breda bijna volledig op autopilot gereden. Ging goed maar er zijn me twee dingen opgevallen.

Bij de brug bij Gorinchem en die bij Raamsdonkveer is de rechter rijstrook vrij smal. Autopilot probeert dan meer richting het midden van de weg te rijden, totdat hij een auto/vrachtwagen op de rechter rijstrook opmerkt, dan verplaatst hij de positie meer naar het midden. Zodra je de auto hebt ingehaald lijkt hij weer iets naar rechts te schuiven. Hebben andere dit ook opgemerkt, of leek dit maar zo?

daarnaast zitten er tussen deze twee bruggen een aantal flinke hobbels in de snelweg. Voor de camera veroorzaken deze hobbels een vertekend beeld van de rijstroken waardoor autopilot een ruk aan het stuur lijkt te geven. Dit voelde niet zo heel solide aan vond ik
 
Ik heb ondertussen meer dan 2000 km echt op Autopilot gereden, A2, A4, A5, A9, A10, A12, A44, tunnels, licht, donker, regen, N-wegen, stad. Ja echt met Autosteer ingeschakeld. Ook tegen de beperkingen aangelopen waaronder hobbels als boven beschreven. Wat opvalt is dat het steeds beter wordt. De slingers als boven beschreven herken ik, maar slechts eenmalig. Dus blijf rijden, blijf alert, blijf bewust van de beperkingen maar het is volstrekt duidelijk dat we met zijn allen steeds beter worden. Hou focus op het heden en op de toekomst. En nee ik ben geen politicus, verre van dat.