Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Mooi dat er niet een nieuw referral programma is gestart, Hans! :)

Da's een goeie René. Nu is het zo dat ik in twee werelden leef. De ene wereld is de wereld van de daadwerkelijke schaderegeling waar over het algemeen niet voldoende resources zijn om een Tesla te rijden. Grotendeels loondienstverbanden. In die wereld zit de bijeenkomst van gisteravond. Weinig referrals.

De tweede wereld is IT. Samen met mijn zoon (die de daadwerkelijke developer is en ik de aanreiker) heb ik een cloudtoepassing gemaakt waar een letselschadekantoor zijn hele hebben en houden in kan beheren. Dat is iLetsel wat ook op de auto staat. Die toepassing rollen we uit in de branche en inmiddels hebben we tussen de 15 en 20% marktdekking. Daar liggen (dus) de kaarten iets anders :)
 
staat er ergens iets aangevinkt offset to max snelheid of zoiets die dan niet toestaat dat je harder dan toegestaan rijdt?

Zonet iets vreemd meegemaakt. Tacc en autopilot gezet op 75 km/u. Hij bleef 2x een lange tijd rond de 60 km/u hangen zonder dat er verkeer in de buurt was. Het leek wel of hij het vermogen niet had om aan 75 km/u te geraken?
 
Precies, F.

Om die reden heb ik maar een Stevie Wonder zonnebril en Heineken petje aangeschaft om niet herkend te worden.

Oh, wacht, iemand was me weer voor....
ik ben het al niet!:wink:
Frank.jpg
 
I love the Autopilot!

Gisteren/eergisteren 1200km achter de kiezen en wat opvalt:
Eigenlijk zit je uit het raam te kijken en te monitoren wat er gebeurt en waar problemen kunnen ontstaan op de weg, pre-anticiperend eigenlijk.
Verkeerssituatie hoef je niet constant om te zetten in hand/voet acties. Dit werkt bijzonder ontspannend zonder enige neiging in slaap te vallen.
De meeste snelwegbochten worden moeiteloos gepakt door het systeem.
's avonds vanaf Urmond tot Amsterdam eigenlijk alleen rond Eindhoven stuk handmatig gereden. Langs Utrecht ook autopilot. Alleen handbewaking en zonder rem/gaspedaal.
Ook stukje blazen op de Autobahn werkt ontspannender: op de max Autopilot snelheid van 150km/u zetten en als mogelijk vol gas hier doorheen trappen, en als de linkerbaan weer volloopt, gas los, bij 150 Autosteer activeren en Autopilot doet de rest.

Ik ben er erg blij mee. Kan het iedereen met een Classic adviseren om in te ruilen en je steunt dan ook nog Justdiggit :)
 
Gisteravond laat vanaf Eindhoven Airport naar Enschede gereden, langs de SuC in Zevenaar (lekker gezellige plek rond middernacht, als alles dicht is...). Het regende echt heel hard, het zicht was slecht en regelmatig zag ik zelf ook totaal geen belijning meer. De auto pilot gedroeg zich eigenlijk nog wel vrij goed op de snelweg. Soms wel wat geslinger door gebrek aan het goed zien van lijnen (en vooral maar een heel kort stukje kunnen zien), maar op zich meestal geen gekke dingen. En hij had continu zelf toch genoeg zicht, dus geen take over meldingen en zelfs bijna geen hold steering wheel meldingen.

Op de snelweg was het echt fijn, het is zeker met slecht weer veel rustgevender rijden. Ondanks dat ik zelf wel mijn handen aan het stuur had en ook moest opletten, is het een prettig idee dat de auto zelf ook nog met je meekijkt.

Op de N18 was Auto Pilot wel echt onbruikbaar. Waar het op de heenweg overdag met goede weersomstandigheden gewoon prima werkte, was Auto Pilot nu meestal niet eens te activeren. Heb het ook maar gelaten dus, in deze omstandigheden is dat ook helemaal niet veilig rijden op zo'n weg.
 
Op de snelweg was het echt fijn, het is zeker met slecht weer veel rustgevender rijden. Ondanks dat ik zelf wel mijn handen aan het stuur had en ook moest opletten, is het een prettig idee dat de auto zelf ook nog met je meekijkt.
Dat zou voor mij de belangrijkste reden ook zijn om Autopilot te wensen. Echter mijn classic is van 2013. En afscheid nemen van mijn P85 heb ik er financieel niet voor over (wegens terugbetaling MIA/KIA enz.). Dus nog zeker 2 jaar wachten. En dan nog is het de vraag of ik het financieel weer voor elkaar kan krijgen een nieuwe MS te kopen...