Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Wat ik me afvroeg met dit onstuimige weer waarbij het nodig is om 2 handjes aan het stuur te houden ivm windvlagen: hoe gaat autopilot hiermee om? Houdt ie m binnen de lijntjes of gaat ie vragen om zelf te sturen?

gisterennacht is mijn dochter naar huis gereden in stevige windvlagen op autopilot. (ongeveer 130km)
volgens haar kon de auto beter sturen dan dat ze het zelf deed.
 
Wat ik me afvroeg met dit onstuimige weer waarbij het nodig is om 2 handjes aan het stuur te houden ivm windvlagen: hoe gaat autopilot hiermee om? Houdt ie m binnen de lijntjes of gaat ie vragen om zelf te sturen?
Ik merk dat autopilot heel direct, reageert op windvlagen. En ook vrij comfortabel, dus geen felle ruk aan het stuur om terug te sturen.

Windvlagen + donker + harde regen (dus belijning amper zichtbaar) is een minder groot succes. Maar nog steeds werkt het dan wel redelijk goed.
 
Ik merk dat autopilot heel direct, reageert op windvlagen. En ook vrij comfortabel, dus geen felle ruk aan het stuur om terug te sturen.

Windvlagen + donker + harde regen (dus belijning amper zichtbaar) is een minder groot succes. Maar nog steeds werkt het dan wel redelijk goed.

Wat wel super is in gevaarlijke omstandigheden zoals mist, harde regen of sneeuw in combinatie met donker is de radar. Als je hem in stand 7 zet ben je tenminste zeker dat jouw wagen de wagen voor jou heeft gezien!
 
Volgens mij is er een link tussen de autopilot en de navigatie. Wanneer ik op de R6 rij te Mechelen (het stuk waar de kaart in het dashboard de weg niet kent (offroad dus) en google maps wel) heb ik altijd het probleem met de verlaagde snelheid (10 - 20 km/u trager dan CC) terwijl de weg en de markeringen in een heel goede staat zijn.
 
Volgens mij is er een link tussen de autopilot en de navigatie. Wanneer ik op de R6 rij te Mechelen (het stuk waar de kaart in het dashboard de weg niet kent (offroad dus) en google maps wel) heb ik altijd het probleem met de verlaagde snelheid (10 - 20 km/u trager dan CC) terwijl de weg en de markeringen in een heel goede staat zijn.

+1
Ik heb dit probleem ook al 2x ondervonden op dezelfde weg! :biggrin:
 
Had gisteren hetzelfde op de verbindingsweg van de (NL) A4 noord naar A9 oost; autopilot herkende de weg prima maar toch werd de snelheid verlaagd naar 50 km/u. Dit was nog voor de wegversmalling/scherpe rechterbocht. Kreeg "onbekende weg" als melding.

Ik neem aan dat je die snelheid overruled hebt? Daar maak je Tesla niet populair mee als je 50 gaat rijden op die plek. :scared:
 
Meteen de reden waarom ik géén proefrit maak !
Ik weet wel heel zeker dat ik dan ook voor de bijl ga.

En ik wil mijn classic nooit verkopen.
(Maar ik heb wel al een aansluiting 3x380V, 63A.):tongue:

Sorry Dirk, jouw Classic heeft mij richting Aartselaar gedreven en ik ben voor de bijl gegaan (dat was de eerste Tesla die ik van dichtbij heb kunnen "ervaren")
Ondertussen is mijn S besteld en vind ik dat je moreel verplicht bent om de mijne (met autopilot :tongue:) te testen zodat ik zeker ben dat hij "goed" is. :wink: