Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Vanuit mijn, nog wat schamele, ervaring heb ik een vraag aan de andere gebruikers van de AP.

Ik heb een keer of drie meegemaakt dat hij, terwijl de omstandigheden optimaal waren, dus helder, goede strepen, ineens sterk inhield. Niet dat hij ging remmen maar even gas los alsof hij mij wilde waarschuwen.

Van twee keer herinner ik me dat het was een meter of honderd voorbij een toerit.

Kan het zijn dat een van jullie daar misschien flink in de ijzers moest en dat hij dat weet en het als een potentieel gevaarlijke situatie beschouwt (totdat het weer een aantal keren goed is gegaan)?

In dat geval is het wel een enorm mooi systeem, haast telepatisch, zou ik zeggen :)
 
Dat heb ik inderdaad ook af en toe (sterk inhouden). Heb er nog geen consistentie in kunnen ontdekken. Meestal wel bij een in- of uitvoegstrook, of splitsing van rijbanen of iets dergelijks

Ja, dat bedoel ik, maar dan eigenlijk net weer een stukje verder. Bij een afrit zelf "weet" hij het soms niet meer en laat dat weten, maar niet door in te houden, maar een signaal, wat er op neer komt: Handjes aan het stuur!!

(Variatie op: Zonder handen, zonder tanden)
 
Er zijn meer soortgelijke ervaringen, wordt ook in Amerika en ik geloof ook elders op dit forum of zelfs dit draadje van gewag gemaakt.
Ik heb het zelf ook wel eens meegemaakt (A4 voor Leiden richting Amsterdam).
Het vermoeden in een aantal gevallen is dat je "van de kaart bent". In die zin dat de verouderde navigatie kaarten denken dat je van het padje af bent.
Hard bewijs ontbreekt dus volop ruimte voor speculatie.
 
Nee ik bedoel ook het moment dat hij geen signaal geeft (met signaal is het wel altijd verklaarbaar namelijk) op een punt waar geen gevaar is geen verkeer en er eigenlijk geen echte reden toe is. Sterker nog. Volgens mij staan de hulplijnen gewoon op blauw en er geen auto in beeld op het scherm en dan nog houdt ie soms in. Zou misschien best kunnen dat het op een punt is waar anderen ooit ingegrepen hebben...
 
Er zijn meer soortgelijke ervaringen, wordt ook in Amerika en ik geloof ook elders op dit forum of zelfs dit draadje van gewag gemaakt.
Ik heb het zelf ook wel eens meegemaakt (A4 voor Leiden richting Amsterdam).
Het vermoeden in een aantal gevallen is dat je "van de kaart bent". In die zin dat de verouderde navigatie kaarten denken dat je van het padje af bent.
Hard bewijs ontbreekt dus volop ruimte voor speculatie.

Nou, in mijn geval waren het echt geen situaties waar je "van de kaart" zou kunnen zijn (in de meest letterlijke zin).

Als men zegt dat alle data worden opgeslagen en gedeeld lijkt mij een (tijdelijke) extra voorzichtigheid wel verklaarbaar, al is het natuurlijk uiteindelijk gewoon een bug.
 
...

Als men zegt dat alle data worden opgeslagen en gedeeld lijkt mij een (tijdelijke) extra voorzichtigheid wel verklaarbaar, al is het natuurlijk uiteindelijk gewoon een bug.

Zou niet eens een bug hoeven te zijn in de zin van een software fout, maar kan zelfs een geval zijn van processor of stack overload. Dat ie het gewoon heel moeilijk vindt en ff moet rekenen aan alle algoritmes en dus wat meer tijd vraagt en dus een lagere snelheid. Who knows?
 
Misschien is er op dat punt meerdere keren hard ingegrepen (spookfile / rare stuurbeweging als gevolg van belijning etc.) en wordt dat omgezet naar... pas op, hier ging het bij anderen niet zo goed, dus doe maar even rustig aan....
 
Er zijn meer soortgelijke ervaringen, wordt ook in Amerika en ik geloof ook elders op dit forum of zelfs dit draadje van gewag gemaakt.
Ik heb het zelf ook wel eens meegemaakt (A4 voor Leiden richting Amsterdam).
Het vermoeden in een aantal gevallen is dat je "van de kaart bent". In die zin dat de verouderde navigatie kaarten denken dat je van het padje af bent.
Hard bewijs ontbreekt dus volop ruimte voor speculatie.

Ik heb dit toevallig vorig weekend voor het eerst meegemaakt. Op diezelfde plek. Wat mij opviel; 'vroeger' toen de tunnel nog niet opgeleverd was, was de maximaal toegestane snelheid daar 80 en dat begon precies op de plek waar de auto inhield. Deze snelheid wordt nu nog steeds weergegeven op dashboard en kaart.

Laten we zeggen dat ik daar net iets sneller reed...
 
hoe rustiger en rechter de weg, hoe beter het zicht: het duurt dan veel langer voordat de handen aan het stuur waarschuwingen komen? en andersom, hoe intensiever, drukte met in/uitvoegers, kort op elkaar veel sneller waarschuwingen. Lijkt dynamisch geregeld.
 
Onderschat de auteur niet Google?

De volgens hem door Tesla gebruikte manier van informatie verzamelen over wegen en routes wordt ook al gebruikt door Waze.

En Waze is sinds 2013 van Alphabet/Google. Dat hun hoofdkantoor nog in Tel Aviv zit, zal niet meehelpen aan de integratie in de Alphabet groep.

Van de andere kant: zijn Google en Tesla niet stiekem de beste vriendjes achter de schermen?
Volgens mij ging een Signature Model X met VIN 3 of 4 naar Sergey Brin.
 
Vandaag nog iets grappigs ontdekt, het zal anderen ook wel opgevallen zijn.

De Auto Steer gebruik je niet als je door de stad rijdt maar de TACC kan dan wel actief zijn.

Daarstraks gemerkt dat, als hij bij een stoplicht achter een handgeschakelde auto is gestopt en automatisch weer gaat rijden, je de schakelmomenten van de auto voelt als een kleine onderbreking van het optrekken.
Bekend gevoel van vroeger :)

Verder onderschrijf ik dat bij nadering van een rood stoplicht met wachtende auto's je zelf veel eerder anticipeert en de TACC pas laat begint te remmen. Hij doet het wel prima maar het zou mooi zijn als hij iets verder vooruit kon kijken. Zal nog wel iets in de software bij te stellen zijn denk ik. Anders even uitzetten en zelf uitrollen en als je vlakbij bent weer aanzetten. Is ook zuiniger en beter voor de remblokjes die we ook levenslang willen houden ;)
 
Je houdt m toch wel onder de 180 he? (in de Stad:biggrin:)

Tot nu toe een
Schermafbeelding 2015-12-05 om 15.17.06.png
 
Het werkt enkel indien de camera het met je eens is. Ik verklaar mij nader: van doorlopende witte lijnen wil hij niet weten (gelukkig) en hij moet overtuigd zijn dat er minstens 2 rij vakken zijn. Dit kan je zien omdat hij die 2 (of 3) rij vakken dan ook laat zien op je dashboard. Als die voorwaarden niet aanwezig zijn, zal je het zelf moeten doen.

En nog: altijd handen aan het stuur als je hem van rij vak wil laten wisselen. In de US moet dat niet maar bij ons wel.
Thanks, het is me inmiddels al een aantal keren gelukt zo! Maar ik moet zeggen dat het allemaal wel heel nauw komt. Meestal springt ie van de auto steer af. Ik vermoed/hoop dat dit wel een keer verbeterd wordt met n toekomstige update voor de EU.