Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Benieuwd wat AP zou doen: versnellen omdat er wegwerkzaamheden zijn? :)

12670219_456204327912673_4694629345687005134_n.jpg
 
Last edited:
Vandaag een nieuwe ervaring met de AP.
Jullie hebben vast wel eens de film gezien Das Boot? Als deze duikboot gaat duiken komt er een soort mega waarschuwings geluid dat hij gaat duiken.
vanmiddag reed ik op de AP lekker rustig met 120 kmh toen ik opeens duikboot sirenes kreeg met op het grootte scherm de melding " take over steering wheel Imideatly" en tevens bevroor het beeld centraal achter het stuur met de rijweg en het plaatje van een vrachtwagen op de rechter rijstrook.
Een paar seconden later was alles back to normal......
heeft iemand dit meegemaakt of weet de oorzaak?
 
Vandaag een nieuwe ervaring met de AP.
Jullie hebben vast wel eens de film gezien Das Boot? Als deze duikboot gaat duiken komt er een soort mega waarschuwings geluid dat hij gaat duiken.
vanmiddag reed ik op de AP lekker rustig met 120 kmh toen ik opeens duikboot sirenes kreeg met op het grootte scherm de melding " take over steering wheel Imideatly" en tevens bevroor het beeld centraal achter het stuur met de rijweg en het plaatje van een vrachtwagen op de rechter rijstrook.
Een paar seconden later was alles back to normal......
heeft iemand dit meegemaakt of weet de oorzaak?

Ik vrijdag. Maar dan nog erger. Reed op de A28 weg uit Groningen-stad. 130 km. Zelfde melding, maar tegelijkertijd een automatische uitwijk naar links. Hij rukte het stuur uit mijn hand die ik er losjes op had liggen. Alsof hij uitweek voor een vrachtwagen rechts (die er overigens niet was). Mijn MS week naar links uit richting de betonnen vangrail. Die vangrail is onderaan breder dan bovenaan. En die ik dus onderaan met mijn beide velgen raakte...

Mijn MS staat nu bij SeC die proberen uit te zoeken wat er aan de hand was.

Een dag eerder had ik overigens last van fors verminderd vermogen (20 kw maximaal i.p.v. 370). Ook daarvoor probeert men nu een diagnose te stellen. Aan het einde van vandaag had men nog steeds geen idee.

Ik ben erg geschrokken van deze spontane actie van mijn vriend.
 
Altijd melden zou ik zeggen. Dan kunnen ze er lering uit (laten) trekken, zeker nu je zonder kleerscheuren eruit bent gekomen. Baat het niet dan schaadt het niet.

Geen kleerscheuren, maar wel forse krassen op mijn linker voor en achtervelg. De logging is door SEC bekeken, daaruit konden geen conclusies worden getrokken waarom mijn MS opeens uitweek naar links en daarbij de betonnen midden-vang-rail met beide velgen raakte. Het blijft wel een beetje eng zo....

(Het verminderd vermogen is wel verklaard, doordat er een luchtbel in het koelingssysteem van de Accu zat.)

20160217_154251.jpg
 
Geen kleerscheuren, maar wel forse krassen op mijn linker voor en achtervelg. De logging is door SEC bekeken, daaruit konden geen conclusies worden getrokken waarom mijn MS opeens uitweek naar links en daarbij de betonnen midden-vang-rail met beide velgen raakte. Het blijft wel een beetje eng zo....

(Het verminderd vermogen is wel verklaard, doordat er een luchtbel in het koelingssysteem van de Accu zat.)

Ik weet niet of je vaker op de plaats komt. Ik zou diezelfde plaats nog eens voorbijrijden en kijken of hij iets doet. Dat hoeft niet direct uitwijken te zijn, maar als hij eventjes inhoudt dan is er iets met die lokatie. Eerder iets gebeurd of zo. (Dat kun je dus zelf geweest zijn in theorie)

Maar wat zeiden ze nu? Was uitwijken wel te zien in de logs (maar aanleiding niet) of helemaal niets?
 
Ik weet niet of je vaker op de plaats komt. Ik zou diezelfde plaats nog eens voorbijrijden en kijken of hij iets doet. Dat hoeft niet direct uitwijken te zijn, maar als hij eventjes inhoudt dan is er iets met die lokatie. Eerder iets gebeurd of zo. (Dat kun je dus zelf geweest zijn in theorie)

Maar wat zeiden ze nu? Was uitwijken wel te zien in de logs (maar aanleiding niet) of helemaal niets?

Nog de uitwijk, nog de aanleiding was te zien.
Ze hebben wel mij camera en radar gekalibreerd....

En Groningen staat over 6 weken weer in de agenda... Reken maar dat ik daar even oplet ;)
 
Collision detection heeft mij een hoop misserie bespaart vandaag. Ik was op de noorderlaan aan het rijden en links stond een politie patrouille iemand te fouilleren, mijn aandacht ging voor een seconde naar daar.
Mijn voorganger had dezelfde interesse en stopte. Gelukkig stopte de Tesla ook met veel alarmen en toeters en bellen maar het heeft gewerkt. :smile:
 
Collision detection heeft mij een hoop misserie bespaart vandaag. Ik was op de noorderlaan aan het rijden en links stond een politie patrouille iemand te fouilleren, mijn aandacht ging voor een seconde naar daar.
Mijn voorganger had dezelfde interesse en stopte. Gelukkig stopte de Tesla ook met veel alarmen en toeters en bellen maar het heeft gewerkt. :smile:


Gelukkig. Het werkt dus. In ieder geval bespaart het je 58 dagen Ibiza rijden.
 
Vervolgpublicatie op Autopilot.

"Van besturen naar aansturen."

Reacties, suggesties zijn welkom.

Is online lezen dus aan te passen "on the fly"


Mooi stuk! Wat eventueel nog erbij zou kunnen (maar misschien wel lastig uit te zoeken) is hoe andere merken presteren. Ik weet uit ervaring dat het zoeken op internet (vooral Youtube) weinig resultaten oplevert van andere merken. De paar resultaten die ik tegen kom verklaren meteen waarom ik er niet zoveel tegen kom :rolleyes:

"You must spread some Reputation around before giving it to Hans Noordsij again."