Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Als het rustig is werkt lane change bij mij ook prima, maar voorbeeldje, Op de A2 zet ik de snelheid op 105, m'n voorligger rijdt 99, links haalt iemand me in met 107, ik geef richting aan naar links. Ik denk dan dat lane change gaat werken zodra de weg vrij is, maar dat gebeurt dus niet.
Ach ja, luxe probleem ;), Autopilot werkt verder super goed, maar ja, wel even bijblijven :cool:
 
Toen ik zondag naar Genval reed was het behoorlijk rustig op de snelweg.
AP had echter geen zin om naar een linker gelegen rijstrook te gaan, de blauwe lijnen bleven en eens het stuur herpakken en opnieuw proberen gaf geen resultaat, ik moest hem telkenmale uit AP trekken, maar terug naar een rechter gelegen rijstrook deed ie prima.
Had dit nu iets te maken met rijden naar het oosten, ttz in richting van de zon…?
Bij terugkeer werkte het terug perfect in de beide richtingen.
Of misschien toch een bitje dat verkeerd stond en na 'herstarten' van de auto dat dit terug in orde was… .
 
Als het rustig is werkt lane change bij mij ook prima, maar voorbeeldje, Op de A2 zet ik de snelheid op 105, m'n voorligger rijdt 99, links haalt iemand me in met 107, ik geef richting aan naar links. Ik denk dan dat lane change gaat werken zodra de weg vrij is, maar dat gebeurt dus niet.

Ik heb gemerkt dat als je ingehaald wordt en lane change wilt gaan gebruiken je moet wachten totdat de passerende auto in het vizier van de AP camera is, maw zodra de auto in de HUD te zien is, dan werkt de lane change meteen.
Doe je het te vroeg dan hebben de site sensoren wel iets opgemerkt terwijl de AP camera hier nog geen weet van heeft.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
En het punt over het activeren van Autopilot als de weg verlaten lijkt te worden zonder dat het stuur wordt bediend? Dat is pas mooi. Dan gaat de auto je tegenwerken als je per ongeluk (of express) de weg verlaat op een onorthodoxe wijze. Als je niet oppast eindigen straks alle Tesla's in Rome op deze manier ;)
ik denk dat je dit anders moet bekijken. ikzelf en waarschijnlijk vele anderen hebben al enkele keren gehad dat we dachten dat de AP op stond, terwijl dit niet het geval is. en zodoende met andere zaken bezig bent tot je plots merkt dat de auto van zijn baanvak aan het afwijken is.:oops:
ik vind dit een goede zaak dus.
(in ieder geval hopen we binnen een dag of tien in Rome aan te komen met 4 tesla's.;))
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Die eerste staat hopelijk in file-vorming niet aan, dan wordt het dramatisch rijden, verder natuurlijk wel een goede verbetering.
De 2e, ik denk dat @Ingineer een hoop diff-werk gaat krijgen :)

Men is al een hele tijd aan het testen en ik denk dat we ons typisch nederlands cynisme voorlopig kunnen laten varen. Hier worden revolutionaire verbeteringen aangekondigd en wat doen wij?
 
Ik moet zeggen dat mijn verwachtingen eigenlijk al best hoog lagen naar aanleiding van de eerdere tweets van Elon Musk (zoals grote verbeteringen in de radar), maar mijn verwachtingen zijn hiermee serieus nog overtroffen. Ben heel benieuwd naar wat er komen gaat, zeer knap van alle engineers bij Tesla als ze nog zulke grote stappen weten te zetten met de huidige hardware.
 
Ik moet zeggen dat mijn verwachtingen eigenlijk al best hoog lagen naar aanleiding van de eerdere tweets van Elon Musk (zoals grote verbeteringen in de radar), maar mijn verwachtingen zijn hiermee serieus nog overtroffen. Ben heel benieuwd naar wat er komen gaat, zeer knap van alle engineers bij Tesla als ze nog zulke grote stappen weten te zetten met de huidige hardware.
+1
 
Men is al een hele tijd aan het testen en ik denk dat we ons typisch nederlands cynisme voorlopig kunnen laten varen. Hier worden revolutionaire verbeteringen aangekondigd en wat doen wij?
Ik krijg het idee dat wij af en toe langs elkaar lezen :) Ik ben juist hartstikke blij met het niet automatisch rechts inhalen, maar hoop dat men daar in filevorming anders mee om gaat, als er een pre is voor (semi-)autonomous rijden dan was met file rijden de ACC wel, een TACC is beter en Auto-pilot zelfs subliem te noemen.
 
Ik krijg het idee dat wij af en toe langs elkaar lezen :) Ik ben juist hartstikke blij met het niet automatisch rechts inhalen, maar hoop dat men daar in filevorming anders mee om gaat, als er een pre is voor (semi-)autonomous rijden dan was met file rijden de ACC wel, een TACC is beter en Auto-pilot zelfs subliem te noemen.

  • Reduced likelihood of overtaking in right lane in Europe
Dat geeft al aan dat het, laten we zeggen, genuanceerd zal gaan. Ze weten natuurlijk best wat er speelt en er zal wel iets inzitten dat met snelheid of verkeersintensiteit of plotseling wisselen van rijbaan van voorganger te maken heeft. Ik ben verder enorm benieuwd naar de update.
 
  • Love
Reactions: twall-e
  • Improved cut-in detection using blinker on vehicle ahead
Probleem nu is dat een invoegend voertuig onbedoeld wordt gehinderd als je AP zijn gang laat gaan. Hij herkent nu de richting aanwijzer. Dit was één van de storende eigenschappen van AP als je een invoegstrook passeert waar auto's willen invoegen.

  • Curve speed adaptation now uses fleet-learned roadway curvature
Goede verbetering. Gaat niet meer met 120 door de bocht op verkeerspleinen. (Werkte trouwens al wel op designated plaatsen.)
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: twall-e and Ivo-G