You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dit was het de ervaring van de journalist
Hier de overigens positieve reactie van de bevoegde minister
Maar we gaan nog steeds positieve feedback nodig hebben naar [email protected], want anders wordt het een verhaal van 'in 2040 zijn we er mogelijk klaar voor'...
WOW! De Volvo gaat over de lijnen heen en die vent (van Volvo neem ik aan) zegt doodleuk dat de lijnen niet duidelijk zijn. Volgens mij zijn de lijnen extreem duidelijk.
Lol! "Omdat de strepen niet heel duidelijk zijn" Dat zijn 1 van de dikste strepen die ik op de openbare weg heb gezien, op verdrijvingsvlakken na. Ja, er zit soms onderbrekingen in van een paar meter, maar dan volg je toch de linkerlijn en/of de voorligger. Zo doet de Tesla dat in ieder geval wel...de Volvo volgt blijkbaar 1 streep en als deze onderbroken is, tsja.....dan stuurt ie maar wat...?WOW! De Volvo gaat over de lijnen heen en die vent (van Volvo neem ik aan) zegt doodleuk dat de lijnen niet duidelijk zijn. Volgens mij zijn de lijnen extreem duidelijk.
Ai, dat is nogal wat. Afschuwelijk ongeluk natuurlijk, maar nu begint het er ook op te lijken dat Tesla een paar publicitaire missers heeft gemaakt. Zo kwam Tesla na het dodelijk ongeval van Joshua Brown in mei met het argument dat AP desondanks veilig is, omdat er 1 dode mee is gevallen op 130 miljoen gereden mijl, wat lager is dan het wereldwijde aantal (ik meen 1 dode op 90 miljoen mijl).
Op zichzelf is dat al een aanvechtbaar argument (want AP staat hoofdzakelijk aan op snelwegen en daar zijn de aantallen dodelijke slachtoffers per gereden km sowieso lager), maar bovendien kan dat nu als een boemerang terugkomen. Want als in China de AP inderdaad geactiveerd was (is misschien niet vast te stellen maar een reële mogelijkheid), staat de AP op 1 dode per 65 miljoen gereden mijl, en dat zou slechter zijn dan gemiddeld.
Dom dat Tesla zo'n argument opwierp terwijl zij dat ongeval in China (dat al in januari had plaatsgevonden) al lang kenden. Een risico van jewelste.
Daarnaast had het voor de transparantie van het bedrijf gepleit als ze dit ongeval zelf al veel eerder hadden gecommuniceerd. Ik weet het: publicitaire keuzes zijn een aaneenschakeling van dilemma's waarvan je pas achteraf kunt vaststellen of je het goed hebt gedaan. Maar nu ontstaat toch het beeld dat Tesla bij slecht nieuws reactief en defensief optreedt, waarbij ik proactiviteit en openheid veel beter bij het bedrijf vind passen.
Begrijp me niet verkeerd - ik vind Tesla een prachtbedrijf en ik geloof ook in de goede intenties, maar hiermee zouden ze anders moeten omgaan, vind ik,
De hoofdverantwoordelijkheid ligt toch wel bij de Chinese staat en in dit geval de weginfrastructuurbeheerder. Je laat zo niet even een wagentje de goot uitkuisen op een autosnelweg zonder enige signalisatie.
Waarschijnlijk hebben de meeste mensen in het westen geen ervaring met rijden in aziatische landen.De hoofdverantwoordelijkheid ligt toch wel bij de Chinese staat en in dit geval de weginfrastructuurbeheerder. Je laat zo niet even een wagentje de goot uitkuisen op een autosnelweg zonder enige signalisatie.
Maar Hong Kong is toch vrij westers qua verkeer?Waarschijnlijk hebben de meeste mensen in het westen geen ervaring met rijden in aziatische landen.
Dergelijk dingen of nog erger zijn daar gewoon 'normaal'.
Dit zal onze AP mee in een slecht daglicht stellen, "zie je wel dat het niet veilig is" wordt de eerste gedachte bij Jan Modaal.
Wij hekelen het systeem als we één keer op een ganse rit moeten ingrijpen, de anderen mogen eigenlijk hun stuur niet loslaten.![]()
Tenzij de bestuurder bijvoorbeeld dit filmpje al eens eerder had gezien, en/of zelf ervaren had hoe goed AP doorgaans werkt. Misschien had hij dan weliswaar gezien dat er er een obstakel was maar gedacht dat AP wel zou ingrijpen, zoals het zoveel vaker wel heeft gedaan.Uiteindelijk heeft ook hier de bestuurder gewoon ten onrechte zijn aandacht van de weg gehaald wat gewoon niet kan. Anders had hij dit simpelweg gezien.
Dit was de ervaring van de journalist
Hier de overigens positieve reactie van de bevoegde minister
Maar we gaan nog steeds positieve feedback nodig hebben naar [email protected], want anders wordt het een verhaal van 'in 2040 zijn we er mogelijk klaar voor'...
Tenzij de bestuurder bijvoorbeeld dit filmpje al eens eerder had gezien, en/of zelf ervaren had hoe goed AP doorgaans werkt. Misschien had hij dan weliswaar