Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had de auto vrijdag aan de TWC gehangen en gisterenochtend was deze dus netjes tot 90% geladen.
Gisterenmiddag de stekker eruit gehaald en vanochtend was de accu ineens nog maar 84%.
Zomaar 6% kwijt voor een auto die uit staat vindt ik wel erg veel zeker omdat 6% van 90% bijna 7% is!

4,5kWh capaciteit zomaar foetsie.

Energy savings on?
Always connected off?
Alle third party apps (TeslaFi, slim laden apps, etc) uit of verwijderd? (password reset van MyTesla kan zekerheid geven.)
Geen "leave climate on"?
 
Energy savings on?
Always connected off?
Alle third party apps (TeslaFi, slim laden apps, etc) uit of verwijderd? (password reset van MyTesla kan zekerheid geven.)
Geen "leave climate on"?

Energy savings staat niet aan, Alway connected waarschijnlijk ook want hij gaat in een slaap stand.
Climate staat uit.

Er staat dus hooguit wat aan om met je app te kijken ondanks slaapstand.
Als dit in 24u 4,5kW heeft verbruikt dan is dat gewoon bizar veel. Rijdt verbruik ik tussen de 160-195W/km.
Een dag stilstaan zou dan tussen de 23 - 28km weg stoken.
 
Ik had de auto vrijdag aan de TWC gehangen en gisterenochtend was deze dus netjes tot 90% geladen.
Gisterenmiddag de stekker eruit gehaald en vanochtend was de accu ineens nog maar 84%.
Zomaar 6% kwijt voor een auto die uit staat vindt ik wel erg veel zeker omdat 6% van 90% bijna 7% is!

4,5kWh capaciteit zomaar foetsie.

Staat automatische klimaatcontrole (oid) aan?
 
Ik had de auto vrijdag aan de TWC gehangen en gisterenochtend was deze dus netjes tot 90% geladen.
Gisterenmiddag de stekker eruit gehaald en vanochtend was de accu ineens nog maar 84%.
Zomaar 6% kwijt voor een auto die uit staat vindt ik wel erg veel zeker omdat 6% van 90% bijna 7% is!

4,5kWh capaciteit zomaar foetsie.
Is niks aan de hand. Je auto/batterij is nog niet gecalibreerd. Eenmalig tot 100% laden en zo ver mogelijk leeg rijden als je maar durft. Daarna kloppen de opgegeven kilometers c.q. percentages wat beter met de werkelijkheid. Maar het blijft slechts een benadering.
 
8C206026-675B-43DB-A75B-85976834B3A3.jpeg Vandaag eventjes de auto gestofzuigd, zit er onder de voorste bijrijdersstoel een los contactje. Weet iemand waarvan dit is?