Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Heb je bij Tesla gevraagd hoe dit kan en al een reactie daarop ontvangen?
Nee, ben nog niet verder bij Tesla gaan vragen, maar sowieso is het batterijpercentage een berekende gok van het batterij management systeem. Tevoren wou mijn auto nooit tot 100% laden omdat de auto nooit ging slapen omdat Teslafi de auto altijd wakker hield. En zonder te slapen, kan ie niet kalibreren en ik denk dat de kalibratie nog niet rond was.
 
  • Informative
Reactions: Merijn
Hallo, Als beginner heb ik nogal wat vragen na de aanschaf van een Model 3. We hebben de auto nu ruim vijf weken en het is eigenlijk niets anders dan ellende. Eerst twee maal voor niets op uitnodiging van Tesla naar Tilburg voor de levering. De derde keer dan toch maar een auto met lakschade meegenomen onder toezegging dat dit snel zou worden opgelost. Vervolgens nog meer gebreken aan het voertuig gevonden (condens in lampen, losse ankerplaat). Tesla blijft echter in gebreke met herstel, laat staan zelfs maar het maken van een afspraak. Inmiddels hebben we gebeld, gemaild en geschreven ... niets. We worden alleen maar afgewimpeld en niemand weet ook maar iets. Het is een ervaring die ik niemand toewens. Is dit een geïsoleerd probleem, of is de service van Tesla werkelijk beneden alle peil?
 
Nog een beginnersvraag. Voor onze M3 delen mijn vrouw en ik momenteel eenzelfde login. Is het mogelijk dat één voertuig wordt gekoppeld aan twee accounts? Ik dacht dat dit mogelijk was, maar een verzoek verzonden aan Tesla is tot op heden onbeantwoord gebleven. Tips om dit rond te krijgen zijn welkom.

Als u een gebruiker wilt toevoegen aan uw mobiele Tesla-app, met zijn/haar eigen unieke inloggegevens, maar dan eerst namens hem/haar een Tesla-account. Stuur vervolgens een e-mailbericht naar [email protected], met de volgende gegevens:

  • Het volledige VIN van de auto
  • Voornaam en achternaam van de gebruiker
  • Het bij Tesla geregistreerde e-mailadres van de gebruiker
  • Telefoonnummer van de gebruiker
  • Postadres van de gebruiker
De gebruiker ontvangt een e-mailbericht om zijn/haar toegang te valideren. Dit kan 3 tot 5 werkdagen duren. Houd er rekening mee dat de extra gebruiker zo alleen toegang krijgt tot de mobiele app van Tesla en dat hij/zij het voertuig kan controleren en bedienen.

(bron:
ik had dit ook nodig, tesla gaf aan dat dit kon en gaf dat de details hier te vinden zij:
Model 3 Support | Tesla
)
 
  • Informative
Reactions: Johan4444
Naar ik begrepen heb laadt hij sowieso trager op als de batterij bijna vol is.

Dat klopt, maar dan hebben we het over de laatste 2%. Dus van 98% naar 100%

Ik vroeg me gewoon af of die "3" 14/14A wil zeggen dat hij effectief aan 14A laadt of dat hij aan 3X14A= 42A laadt. In het eerste geval laat ik de elektricien alles nog eens uittesten of de TWC omwisselen. In het tweede geval ligt het gewoon aan de verwarring dat niet duidelijk aangegeven wordt wat het totale laaddebiet is.

Als hij zegt "3 14/14" dan laad hij op 14A _per fase_. Dus 42 ampere totaal.
 
Hallo, Als beginner heb ik nogal wat vragen na de aanschaf van een Model 3. We hebben de auto nu ruim vijf weken en het is eigenlijk niets anders dan ellende. Eerst twee maal voor niets op uitnodiging van Tesla naar Tilburg voor de levering. De derde keer dan toch maar een auto met lakschade meegenomen onder toezegging dat dit snel zou worden opgelost. Vervolgens nog meer gebreken aan het voertuig gevonden (condens in lampen, losse ankerplaat). Tesla blijft echter in gebreke met herstel, laat staan zelfs maar het maken van een afspraak. Inmiddels hebben we gebeld, gemaild en geschreven ... niets. We worden alleen maar afgewimpeld en niemand weet ook maar iets. Het is een ervaring die ik niemand toewens. Is dit een geïsoleerd probleem, of is de service van Tesla werkelijk beneden alle peil?
Balen voor je. Ik weet niet of iemand je hier kan helpen. Het is te hopen dat Tesla gauw (heel gauw) grote stappen gaat zetten want anders gaat de beste EV (dramatisch aanzwellend muziekje) ten onder aan het gebrek aan service... Wat ik zou doen is niet bellen of mailen maar gewoon naar een SEC rijden, uitleggen welke moeite je al hebt gedaan om contact te krijgen en niet weg te gaan voor je een afspraak hebt staan...
 
Beginners vraag: als ik op ''domme" autopilot rijdt, (hoe) kan ik dan terug schakelen naar alleen cruise control? Bijvoorbeeld als ik van rijbaan wil wisselen lijkt dat handig, maar ik heb het nog nergens gezien.

Stuur "door autopilot trekken". Ofwel stuur dusdanig tegen autopilot in sturen dat je het riedeltje hoort dat Autopilot uit schakelt. Dan zou cruisecontrol aan moeten blijven (bij mijn S in ieder geval wel)
 
Balen voor je. Ik weet niet of iemand je hier kan helpen. Het is te hopen dat Tesla gauw (heel gauw) grote stappen gaat zetten want anders gaat de beste EV (dramatisch aanzwellend muziekje) ten onder aan het gebrek aan service... Wat ik zou doen is niet bellen of mailen maar gewoon naar een SEC rijden, uitleggen welke moeite je al hebt gedaan om contact te krijgen en niet weg te gaan voor je een afspraak hebt staan...

Ik kan dit onderstrepen. Je moet Tesla niet bellen, dat heeft geen zin. Dan krijg je een helpdesk die net zo behulpzaam is als die van Ziggo. Gewoon naar een servicecenter rijden, de punten opschrijven en afspraak maken voor onderhoud. Dat werkt prima!

Eventueel maak je telefonisch (bellen naar servicecenter, niet naar Tesla helpdesk) een afspraak zodat je het initiele ritje kunt uitsparen.
 
Nog een beginnersvraag. Voor onze M3 delen mijn vrouw en ik momenteel eenzelfde login. Is het mogelijk dat één voertuig wordt gekoppeld aan twee accounts? Ik dacht dat dit mogelijk was, maar een verzoek verzonden aan Tesla is tot op heden onbeantwoord gebleven. Tips om dit rond te krijgen zijn welkom.

Waarom zou je 1 auto aan 2 accounts willen koppelen? volgens mij kan dat overigens ook niet.

2 telefoons die 1 account delen is toch prima?
 
Nog een beginnersvraag. Voor onze M3 delen mijn vrouw en ik momenteel eenzelfde login. Is het mogelijk dat één voertuig wordt gekoppeld aan twee accounts? Ik dacht dat dit mogelijk was, maar een verzoek verzonden aan Tesla is tot op heden onbeantwoord gebleven. Tips om dit rond te krijgen zijn welkom.

Ja dat is heel goed mogelijk en bij Tesla heet dat Fleetmappen.
Je moet dan dus vragen of Tesla de auto van het hoofdaccount naar het andere account wil fleetmappen.
Dan zie je de auto in 2 accounts en kan je ze ook met beide accounts bedienen.
Dit is dus geen transfer of ownership en de auto blijft bij Tesla op gewoon op naam staan van het hoofdaccount.
Je moet hiervoor wel even de eerder genoemde gegevens mailen.
 
  • Informative
Reactions: Tozz