Heb ook wat startersvraagjes hoor:
- Ik heb de apps bekeken van SlimLaden, NewMotion, Nuon e.d., en het valt me op dat ze allemaal net iets andere data lijken te gebruiken, en allemaal net wat andere palen in de buurt missen. Welke is het betrouwbaarst cq. volledigst? Of heeft de Tesla zelf genoeg kennis van ook de niet-SUC laadpunten?
De Tesla laat alleen Tesla SuCs en DeCs zien. In de kaart alleen SuCs. Ik gebruik zelf Chargemap. Dat is een App die is "gevoed" door externe databases maar ook door gebruikers zelf. Daar staat meer in dan bv. de app van NewMotion is mijn ervaring.
[*]Er lijken een paar laadpunten, specifiek bij de 2 supermarkten in de buurt, vrijwel nergens te vinden. Gaan die wel gewoon werken met een standaard pasje van Vandebron of NewMotion? En werken al die 'buurtlaadpaaltjes' wel gewoon met de beschikbare stekkers?
Soms is het zo simpel als een uitbater die het vinkje 'Publiceren op map' niet heeft aangevinkt of simpelweg niet weet van het bestaan. Ik voeg dat soort laadpunten toe aan Chargemap.
- Is er qua betaalbaarheid nog iets te "cheaten" om thuis sneller te laden dan met de 220v? Ik zit in een huurhuis komende tijd dus weinig zin om 1000+ euro te investeren in een wall charger, genoeg publieke punten bij kantoor en in de buurt, maar als ik voor zeg 250 euro een 30~40A uit de meterkast kan krijgen zodat thuis opladen wel in een goede nacht bruikbaar is vind ik dat wel een overweging. Is dat haalbare kaart om verder uit te zoeken?
Voor +/- 250 euro moet het naar mijn idee mogelijk zijn om, wanneer je een 3x25A aansluiting hebt, een simpel rood CEE stopcontact te fixen ergens in het huisje en daar een mobiele EVSE op aansluiten. De oude Tesla UMC bijvoorbeeld (de nieuwe bij de Model 3 is slechts 1-fase). Alternatief is bv. een Fivari lader of een JuiceBooster 2.