Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Je kunt in menu `Autopilot` de optie `Autosteer` uitzetten. Dan heb je alleen (adaptieve) CC.
Punt is alleen dat Autosteer (bij mij) nooit problemen oplevert mits je het op rijksweg en/of provinciale weg gebruikt.
Het is de ADAPTIEVE CC. En daar zit nu net de oorzaak van de phanton break......

In een ander draadje (software) las ik dat je de "noodstop functie" kunt uitzetten binnen menu AP. Feitelijke houd je dan een soort domme cruise control over. Moet volgens dezelfde info wel bij begin van elke rit aangepast worden....
 
Niet geheel een beginner meer maar toch twee vragen:

1. vandaag ging mijn sentry alarm af, inclusief luide pieptoon buiten de auto en melding op mijn smartphone. Ik had net de auto afgesloten en stond 50 meter verderop. Er was niets aan de hand, zou het veroorzaakt kunnen zijn door dat de auto nog sterk aan het koelen was om het interieur van 47 graden naar 20 te brengen? Kan de windsnelheid van de airco in de auto (ik had hem aan laten staan) dit veroorzaakt hebben?

2. Op de camping waar ik sta is een Tesla DeC. Tot mijn stomme verbazing stond een niet-Tesla auto (ik meen een Mitsubishi Outlander) met een adapter aan die DeC te laden. Dat kan toch helemaal niet? Laadt de auto dan gewoon niet of..?

Verder maak ik hier inderdaad niets mee, precies zoals wij onze vakanties het liefste hebben!
 
Last edited:
Niet geheel een beginner meer maar toch twee vragen:

1. vandaag ging mijn sentry alarm af, inclusief luide pieptoon buiten de auto en melding op mijn smartphone. Ik had net de auto afgesloten en stond 50 meter verderop. Er was niets aan de hand, zou het veroorzaakt kunnen zijn door dat de auto nog sterk aan het koelen was om het interieur van 47 graden naar 20 te brengen? Kan de windsnelheid van de airco in de auto (ik had hem aan laten staan) dit veroorzaakt hebben?

2. Op de camping waar ik sta is een Tesla DeC. Tot mijn stomme verbazing stond een niet-Tesla auto (ik meen een Mitsubishi Outlander) met een adapter aan die DeC te laden. Dat kan toch helemaal niet? Laadt de auto dan gewoon niet of..?

erder maak ik hier inderdaad niets mee, precies zoals wij onze vakanties het liefste hebben!
Met vraag 1 heb ik geen ervaring (AP1)
Vraag 2: De Tesla wall chargers, die ook voor DeCs gebruikt worden, hebben een switch waarmee je kan instellen of ook andere wagens mogen laden. Onze Zoe laadt ook aan de TWC thuis, zelfs zonder adapter. Is gewoon een type 2 standaard connector die bij zowat alle EVs gebruikt wordt. Meestal zie je bij de DeCs, beide: met een rode sticker voor enkel Tesla, met een grijze sticker voor alle EVs. Ik denk dat het in Frankrijk verplicht is om beide te hebben, Je mag niet 'discrimineren'.
 
  • Like
Reactions: zkpq
Meestal zie je bij de DeCs, beide: met een rode sticker voor enkel Tesla, met een grijze sticker voor alle EVs. Ik denk dat het in Frankrijk verplicht is om beide te hebben, Je mag niet 'discrimineren'.

Nooit op gelet maar inderdaad! En ergens begrijp ik het ook wel, want op de camping zijn enkel deze 3 DeCs. Raar indien die enkel voor Tesla’s zouden zijn en alle andere EVs zouden hun heil buiten de camping moeten zoeken.
 
Gisteren mij Tesla Model 3 opgehaald, blij man!

Even een vraagje: AP is nog niet geactiveerd. Heb er verder ook niet naar gevraagd gisteren. Hoe kan ik dit het beste oppakken met Tesla? Per e-mail en zo ja, welk adres?

Even een pluim voor Tesla Den Haag - vorige week dinsdag langsgereden om te vragen hoe basis AP te activeren. Aantekening gemaakt en zou worden opgepakt. Mijn verwachtingen waren niet al te hoog gespannen. Vanochtend een bericht dat er een update klaarstond en zie daar: autopilot :)
 
Daar is de Tesla “leek” weer...

Noa, eap, ap...ik lees allerlei afkortingen waarvan ik een deel niet kan plaatsen, bijvoorbeeld eap. Wat zit er standaard op een M3 LR AWD? Blijkbaar moet Ap apart door Tesla geactiveerd worden (verzekering vraagt er ook naar, zag ik).

En als ik Ap niet laat aanzetten, wat houd ik dan over? Blijkbaar ook geen “domme” cruise control, maar een auto die alleen reageert op mijn acties m.b.t. rem, gas en stuur;)
 
Daar is de Tesla “leek” weer...

Noa, eap, ap...ik lees allerlei afkortingen waarvan ik een deel niet kan plaatsen, bijvoorbeeld eap. Wat zit er standaard op een M3 LR AWD? Blijkbaar moet Ap apart door Tesla geactiveerd worden (verzekering vraagt er ook naar, zag ik).

En als ik Ap niet laat aanzetten, wat houd ik dan over? Blijkbaar ook geen “domme” cruise control, maar een auto die alleen reageert op mijn acties m.b.t. rem, gas en stuur;)

AP = Autopilot (TACC + Autosteer)
EAP = Enhanced Autopilot
TACC = Traffic aware cruise control (adaptive cruisecontrol + lane assist)
NOA = Navigate on Autopilot
FSD = Full Self Driving


Tegenwoordig krijg je AP volgens mij er standaard bij. Onderstaande geeft een mooi overzicht van de features.


Table-v6-dear-god-563x1024.png
 
Tegenwoordig krijg je AP volgens mij er standaard bij.


Dat begrijp ik ook. Punt is echter dat mijn auto besteld is in februari (toen AP nog niet standaard was) en pas 30 juni is geleverd. Per maart is e.e.a. gewijzigd in de prijzen. Gevolg daarvan was dat bestellingen van voor 1 maart alsnog AP (autosteer en traffic aware cruise control) kregen ter compensatie. Ik ging ervan uit dat AP dus al vanaf het begin geactiveerd zou zijn, temeer AP nu standaard is. Niet dus en moest er nog even achteraan, maar wel snel opgelost zo.
 
][/QUOTE]
AP = Autopilot (TACC + Autosteer)
EAP = Enhanced Autopilot
TACC = Traffic aware cruise control (adaptive cruisecontrol + lane assist)
NOA = Navigate on Autopilot
FSD = Full Self Driving

Tegenwoordig krijg je AP volgens mij er standaard bij. Onderstaande geeft een mooi overzicht van de features.

Thnx! Hadden de auto’s zonder AP af fabriek dan alleen standaard cruise control?
 
Niet geheel een beginner meer maar toch twee vragen:

1. vandaag ging mijn sentry alarm af, inclusief luide pieptoon buiten de auto en melding op mijn smartphone. Ik had net de auto afgesloten en stond 50 meter verderop. Er was niets aan de hand, zou het veroorzaakt kunnen zijn door dat de auto nog sterk aan het koelen was om het interieur van 47 graden naar 20 te brengen? Kan de windsnelheid van de airco in de auto (ik had hem aan laten staan) dit veroorzaakt hebben?

Vlieg in de auto?
 
En als laatste, het viel mij op bij onze model 3 dat de kenteken licht nogal fel is, dat creëert 2 rechte lijnen en vormen een driehoek. Normaal gesproken wordt de licht vloeiend over de hele kenteken verspreid. Is dit normaal? Zie foto (mobiel camera heeft het licht iets verwerkt, in het echt is het nog iets feller), het is bijna net zo fel als de rode licht achter.

View attachment 428197

Niemand last van een te felle kenteken licht? Of boeit het jullie gewoon niet?
 
Niet geheel een beginner meer maar toch twee vragen:

1. vandaag ging mijn sentry alarm af, inclusief luide pieptoon buiten de auto en melding op mijn smartphone. Ik had net de auto afgesloten en stond 50 meter verderop. Er was niets aan de hand, zou het veroorzaakt kunnen zijn door dat de auto nog sterk aan het koelen was om het interieur van 47 graden naar 20 te brengen? Kan de windsnelheid van de airco in de auto (ik had hem aan laten staan) dit veroorzaakt hebben?

Ik had vandaag precies hetzelfde - zat tijdens het rijden al een irritante vlieg in de auto. Zal wel de oorzaak zijn denk ik. Geeft aan dat het systeem wel erg gevoelig is afgesteld..
 
vraagje..
bij tesla wordt niet echt het vermogen van de modellen weergegeven... kijk ik bij de verschillende leasemaatschappijen staat er bij de tesla model 3 LR 456pk vermogen... bij de performance 486pk..

kijk ik bij autoweek en check op kenteken... kom ik uit op 351pk.. en bij autoscout24 op 207pk
wat is nu het echte vermogen??
 
  • Like
Reactions: Arnout 2904