Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Goed, na al die lange verhalen hierboven even terug naar de beginners vragen : mijn agenda toonde zich netjes iedere ochtend als ik instapte en daar is hij zomaar mee opgehouden !. Als ik op agenda icoontje duw is de agenda leeg en bij de infoknopstaan een aantal stappen duie ik niet helemaal begrijp. HOE krijg ik mijn agenda weer zicht baar ??

Opnieuw pairen van telefoon met auto, dat heeft bij mij geholpen.
 
Dit wil ik nog wel even bevestigen. Hierover is weinig te vinden. We hebben 3 kinderen (nu 4, 2,5 en 1) en dit past perfect. Diverse combi's van zitjes. Heb ook gekeken naar A6, 5-serie en daar past het niet. V70 heb ik kort als tussenauto gehad voor de Tesla er was en de V70 was proppen. Tesla is het meest praktisch qua ruimte, ook qua bagageruimte. Ik krijg meer mee in de Tesla dan in de V70. Teslabjorn heeft recent vergelijkingsfilmpjes online gezet over model X vs model S en dat scheelt niet veel. Let op dat als je in de toekomst een dakkoffer wilt, je het panodak moet bestellen. Dan gaat het verbruik wel omhoog en daar is weer genoeg over te lezen. Dakkoffer vonden wij niet nodig, maar als je ook nog honden achterin hebt kan ik me daar wel iets bij voorstellen...
Dank je!
 
In november wordt mijn S geleverd. Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar ik voel me nog een beginneling. Welke laadpas vraag ik nu reeds best aan voor België? The new motion of ook nog van andere bedrijven? Ik zal 95% van de tijd toch thuis opladen of bij een suc. Maar voor daarbuiten in Vlaanderen?
 
In november wordt mijn S geleverd. Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar ik voel me nog een beginneling. Welke laadpas vraag ik nu reeds best aan voor België? The new motion of ook nog van andere bedrijven? Ik zal 95% van de tijd toch thuis opladen of bij een suc. Maar voor daarbuiten in Vlaanderen?

Ik zou zeggen, wacht er even mee. Dan blijkt wel of het nodig is. Waarschijnlijk kun het zonder doen.
 
In Tilburg krijg je normaal een vriendelijke dame aan de lijn, die luistert naar de naam Amelie. Een Vlaamse ;):)
Wat ik weet is misschien wat gekleurd omdat ik veel weet van Tilburg, minder dan John Timmer, die leer je nog wel kennen! maar die slaapt daar bijna!
Tesla service en de fabriek liggen een steenworp van mijn bedrijf.

Amelie is van de service.

De verkoop doet ze niet, behalve dan als je service, bandensensoren, of aftersales koopt.

Is inderdaad een aardige Vlaamse die al heel wat minder heuse mailtjes van mij netjes gepareerd heeft.

Ik ben altijd netjes geholpen maar moest wel eens terug om een kleinigheidje wederom ter sprake te brengen (daar komt ie weer denk ik dan zelf) maar altijd even hoffelijk, en niet alleen Amelie maar ook Masha en Werner, Nick is ook zo goed maar runt nu schijnbaar Antwerpen, leuk voor hem.
Dus nu nog drie leuke service medewerkers in Tilburg.

Maar, weet dat elke service centre (SeC) goede service verlenen maar het zijn twee verschillende afdelingen die in Tilburg lekker bij elkaar zitten.

Wat een aanvullend voordeel kan zijn;
Tilburg beheert de onderdeel distributie EN is erg ruim voorzien qua service medewerkers.
Verder is het een internationaal trainings Centrum.
Het zit in Tilburg bij elkaar en mij bevalt het me daar best "als ik er kom"
Van daar uit rijden ook de Rangers, de "wegenwacht" van Tesla, er zit verder ook de ondersteuning en planning.

Tilburg heeft potentie doch, de verkoop zelf is niets groter dan bijvoorbeeld in Amsterdam.
Amsterdam, qua PC hoofdstraat ligt mooi doch even snel gassen voor een proefrit zoals in Tilburg is er niet bij.
Verder zijn de wegen rond Tilburg uitstekend om op AP te rijden.

Weet wel dat Tilburg verkoop in het begin een fortuin betaald heeft aan snelheidsovertredingen.
Ze kregen zelfs bezoek van de inspecteur omdat niets op naam stond maar dat is allemaal goed afgelopen en men let nu beter op.

Last je keuze afhangen van waar je woont zou ik zeggen!
 
  • Like
Reactions: HerrJones
Wat ik weet is misschien wat gekleurd omdat ik veel weet van Tilburg, minder dan John Timmer, die leer je nog wel kennen! maar die slaapt daar bijna!
Tesla service en de fabriek liggen een steenworp van mijn bedrijf.

Amelie is van de service.

De verkoop doet ze niet, behalve dan als je service, bandensensoren, of aftersales koopt.

Is inderdaad een aardige Vlaamse die al heel wat minder heuse mailtjes van mij netjes gepareerd heeft.

Ik ben altijd netjes geholpen maar moest wel eens terug om een kleinigheidje wederom ter sprake te brengen (daar komt ie weer denk ik dan zelf) maar altijd even hoffelijk, en niet alleen Amelie maar ook Masha en Werner, Nick is ook zo goed maar runt nu schijnbaar Antwerpen, leuk voor hem.
Dus nu nog drie leuke service medewerkers in Tilburg.

Maar, weet dat elke service centre (SeC) goede service verlenen maar het zijn twee verschillende afdelingen die in Tilburg lekker bij elkaar zitten.

Wat een aanvullend voordeel kan zijn;
Tilburg beheert de onderdeel distributie EN is erg ruim voorzien qua service medewerkers.
Verder is het een internationaal trainings Centrum.
Het zit in Tilburg bij elkaar en mij bevalt het me daar best "als ik er kom"
Van daar uit rijden ook de Rangers, de "wegenwacht" van Tesla, er zit verder ook de ondersteuning en planning.

Tilburg heeft potentie doch, de verkoop zelf is niets groter dan bijvoorbeeld in Amsterdam.
Amsterdam, qua PC hoofdstraat ligt mooi doch even snel gassen voor een proefrit zoals in Tilburg is er niet bij.
Verder zijn de wegen rond Tilburg uitstekend om op AP te rijden.

Weet wel dat Tilburg verkoop in het begin een fortuin betaald heeft aan snelheidsovertredingen.
Ze kregen zelfs bezoek van de inspecteur omdat niets op naam stond maar dat is allemaal goed afgelopen en men let nu beter op.

Last je keuze afhangen van waar je woont zou ik zeggen!

poeh. In Amsterdam ZO hebben we Amsterdamse geselligheid, een verkoop-showroom, het Europese hoofdkantoor, een giga service centrum, onderdelen, een SuC én als klap op de vuurpijl een e-taxistandplaats.
 
En voor hen die Renske bij SeC Amsterdam missen:
Het is te hopen dat je haar niet meer tegen komt...
...want ze werkt nu bij ABS Splinter (1 van de erkende schadeherstellers)

(Was daar wegens niet te herstellen sterretje in voorruit. Wacht nu op bestelling ruit. Eigen risico € 250 bij DL via PM&P.)
 
poeh. In Amsterdam ZO hebben we Amsterdamse geselligheid, een verkoop-showroom, het Europese hoofdkantoor, een giga service centrum, onderdelen, een SuC én als klap op de vuurpijl een e-taxistandplaats.

Ik ken bij ZO zelfs een service medewerker die in Tilburg woont maar elke dag op en neer rijdt omdat hij bij Tesla Amsterdam wilde werken. Zo. ;)

(glad ijs deze draai aan de discussie...voordat je het weet worden er dislikes uitgedeeld met alle mogelijke gevolgen :))
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: ebullio
In november wordt mijn S geleverd. Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar ik voel me nog een beginneling. Welke laadpas vraag ik nu reeds best aan voor België? The new motion of ook nog van andere bedrijven? Ik zal 95% van de tijd toch thuis opladen of bij een suc. Maar voor daarbuiten in Vlaanderen?

Ik heb mij een laadpas van The New Motion aangevraagd en van Blue Corner. In de praktijk gebruik ik enkel TNM en dat zelden. Maar ik zou toch een pas aanvragen, al is het maar voor het geval dat...
 
Een beginnersvraagje:

In welke stand luchtvering neem je de inrit van een woonerf? Standaard of standje high, very high?
En als je een aantal uur op het woonerf geparkeerd blijft staan, verlaag je de luchtvering dan weer naar standaard (aangenomen dat je de auto verhoogd heb om het woonerf op te rijden) of doe je dat bij uitrijden?
 
Ik heb mij een laadpas van The New Motion aangevraagd en van Blue Corner. In de praktijk gebruik ik enkel TNM en dat zelden. Maar ik zou toch een pas aanvragen, al is het maar voor het geval dat...

Met de pas van TheNewMotion kan je ook bij BlueCorner laden.

Voordeel van de pas van TNM is dat je géén abo kosten hebt; je betaalt enkel per-use. Een jaar niet geladen = nul kosten.

BlueMotion pas heeft m.i. enkel zin als je veel openbaar moet laden (i.c. als je thuis of op werk niet zou kunnen laden).
En dan kan je best de pas aanschaffen via Tesla(Owners)Club België.
Voor een vast bedrag kan je zowat onbeperkt laden. (er zijn wel kleine lettertjes, even nalezen - maar het zou mij verbazen dat er zoveel geladen wordt)


Zoals je intussen begrepen hebt; heb ik enkel een pas van TNM en geen van BlueCorner.

Daarnaast is m.i. ook de pas van PlugSurfing interessant; wegens de toenemende roaming-akkoorden over een steeds groter deel van Europa. Hopelijk breiden ze nog verder uit. Ook hier geen abo te betalen.
Met PS kan je trouwens ook bij TNM en BC laden.

Ik heb overigens nooit een vergelijking gemaakt tussen laden in B/Nl met Plugsurfing en TNM qua kosten.
 
Een beginnersvraagje:

In welke stand luchtvering neem je de inrit van een woonerf? Standaard of standje high, very high?
En als je een aantal uur op het woonerf geparkeerd blijft staan, verlaag je de luchtvering dan weer naar standaard (aangenomen dat je de auto verhoogd heb om het woonerf op te rijden) of doe je dat bij uitrijden?

afhankelijk van de drempels en de helling op standaard of high.
Deze keuze wordt standaard bewaard; via geolocatie.
Je hoeft dan ook maar eenmaal de stand te kiezen.
Volgende keer zal de wagen automatisch naar de juiste stand gaan.
(uiteraard enkel bij luchtvering)
 
@ Daan: de Tesla app heb ik wel op mn telefoon staan, maar weet je zeker dat deze invloed heeft op de agenda ? Ik dacht dat de agenda net als telefoon boek gewoon via BT ging ?
de app moet wel 'draaien' op je telefoon, anders sync de agenda niet. De app zal deze ophalen (lokaal) en doorsturen aan de auto.
Staat ook beschreven onder de I knop op de agenda pagina in de auto, als hij weergeeft dat de agenda niet actueel is.