Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Een beginnersvraagje:

In welke stand luchtvering neem je de inrit van een woonerf? Standaard of standje high, very high?
En als je een aantal uur op het woonerf geparkeerd blijft staan, verlaag je de luchtvering dan weer naar standaard (aangenomen dat je de auto verhoogd heb om het woonerf op te rijden) of doe je dat bij uitrijden?
als de drempel zo hoog/steil is dat je anders de bodem van de auto raakt, zul je hem zeker omhoog moeten zetten. In andere gevallen heb ik het idee dat je comfortabeler over drempels gaat in standje laag. Als ik hem in hoog zet en ik rijd met een redelijke snelheid over de drempel, volgt vaak een bonk. Lijkt alsof de vering dat niet verder kan uitveren. In standje laag heb je dat probleem niet.
Kwestie van uitproberen.
 
[QUOTE="Stefanvg, post: Welke laadpas vraag ik nu reeds best aan voor België? The new motion of ook nog van andere bedrijven? Ik zal 95% van de tijd toch thuis opladen of bij een suc. Maar voor daarbuiten in Vlaanderen?[/QUOTE]

New Motion en PlugSurfing zijn handig om hebben, just in case. Maar de enige die ik af en toe echt gebruik is de PCard van InterParking. Daarmee kan je gratis laden in hun parkings.
 
  • Like
Reactions: Firebird
afhankelijk van de drempels en de helling op standaard of high.
Deze keuze wordt standaard bewaard; via geolocatie.
Je hoeft dan ook maar eenmaal de stand te kiezen.
Volgende keer zal de wagen automatisch naar de juiste stand gaan.
(uiteraard enkel bij luchtvering)
Is er ook een manier om ineens alle opgeslagen locaties te resetten/verwijderen?
Nu moet ik per opgeslagen locatie ter plekke op het kruisje drukken.
 
Ik ken bij ZO zelfs een service medewerker die in Tilburg woont maar elke dag op en neer rijdt omdat hij bij Tesla Amsterdam wilde werken. Zo. ;)

(glad ijs deze draai aan de discussie...voordat je het weet worden er dislikes uitgedeeld met alle mogelijke gevolgen :))

Ik ken bij ZO zelfs een service medewerker die in Tilburg woont maar elke dag op en neer rijdt omdat hij bij Tesla Amsterdam wilde werken. Zo. ;)

(glad ijs deze draai aan de discussie...voordat je het weet worden er dislikes uitgedeeld met alle mogelijke gevolgen :))
update: de taxistandplaats zijn we misschien dan wel kwijt binnenkort aan de taxiSuC: https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/1758154/
 
@ gelden: zie fotootje: ik heb maar 3 appjes waar ik de settings kan veranderen. Phone is niet selecteerbaar!
tesla screen.JPG
 
@ Daan: de Tesla app heb ik wel op mn telefoon staan, maar weet je zeker dat deze invloed heeft op de agenda ? Ik dacht dat de agenda net als telefoon boek gewoon via BT ging ?

Ja, dat weet ik heel zeker. In de Manual staat daarover in het hoofdstukje Kalender:

U kunt de kalender-app gebruiken om de kalender van uw telefoon (iPhone® of Android™) voor vandaag en morgen te bekijken. De kalender-app vereist het volgende:
  • De mobiele app van Tesla voor de Model S is actief en u bent ingelogd. Wanneer u daar op uw telefoon om wordt gevraagd, moet u de kalender toegang verlenen tot de mobiele app. De mobiele app kan vervolgens regelmatig (en automatisch) kalendergegevens verzenden vanaf uw telefoon naar de Model S. Telkens wanneer u de mobiele app op uw telefoon opent, worden bovendien bijgewerkte kalendergegevens naar de Model S verzonden. Voor toegang tot alle functies van de kalender-app hebt u de nieuwste versie van de mobiele app nodig.
  • [....]
Dat kan toch niet missen.
 
Daan dank je, je hebt gelijk dat dit duidelijk staat vermeld. Ik begrijp denk ik niet waar ik de settings moet aanpassen. Zie hierbooven het scherm in mijn MS en in deze reply het scherm van de mobile app. In beide kan ik geen aanpassingen maken. View attachment 196888

Nee, dat snap ik ook niet. Als je de settings zo hebt staan, én de Bluetooth-koppeling met de auto werkt, dan zou de agenda moeten synchroniseren elke keer dat je de app opent.

Als dat niet gebeurt, moet je maar eens het Tesla Servicenr bellen (0800 0200160) terwijl je in de auto zit. Misschien kunnen zij zien wat er (niet) gebeurt.

En terwijl ik dit typ bedenk ik dat hun eerste advies (zoals het een technische helpdesk betaamt) ongetwijfeld zal zijn om de console te resetten. Dus dat kan je vooraf vast proberen. Beide controle-wieltjes op je stuur een paar tellen ingedrukt houden en de rest gaat vanzelf.

Succes!
 
Dit wil ik nog wel even bevestigen. Hierover is weinig te vinden. We hebben 3 kinderen (nu 4, 2,5 en 1) en dit past perfect. Diverse combi's van zitjes. Heb ook gekeken naar A6, 5-serie en daar past het niet. V70 heb ik kort als tussenauto gehad voor de Tesla er was en de V70 was proppen. Tesla is het meest praktisch qua ruimte, ook qua bagageruimte. Ik krijg meer mee in de Tesla dan in de V70. Teslabjorn heeft recent vergelijkingsfilmpjes online gezet over model X vs model S en dat scheelt niet veel. Let op dat als je in de toekomst een dakkoffer wilt, je het panodak moet bestellen. Dan gaat het verbruik wel omhoog en daar is weer genoeg over te lezen. Dakkoffer vonden wij niet nodig, maar als je ook nog honden achterin hebt kan ik me daar wel iets bij voorstellen...
Dank je voor je reactie, @Top .

Vandaag na een MS proefrit (gáááááf!) één van onze Besafe zitjes in de MS gezet om een indruk te krijgen (we hebben 2 van die stoeltjes). Besafe's zijn vrij breed en in de MS snoepte de stoel zeker een aantal cm van de middelste plek af. Dat zou de Besafe aan de andere kant dus ook doen, wat -zoals het er uit zag- te weinig ruimte over laat voor iets als een rear-facing Maxi-Cosi er tussenin.

Ik ben daarom heel benieuwd welke kinderstoeltjes jij precies gebruikt in jouw MS.

Ben zeer enthousiast over de auto, maar om alles soepeltjes te laten verlopen moet ik wel met een realistisch stoeltjes-plan aankomen bij mijn vrouw. :)
 
Dank je voor je reactie, @Top

Ik ben daarom heel benieuwd welke kinderstoeltjes jij precies gebruikt in jouw MS.

Wij zijn begonnen met 2xmaxi cosi tobi (type1) en 1x maxi cosi pebble (type0). Dit paste in elke combi maar de type 0 is natuurlijk het makkelijkste aan de zijkant.

Onze oudste zit nu in een maxi cosi rodi airprotect (type2) en de jongste is doorgeschoven naar de type1. Dus 2x type 1 en 1x type 2.

Dit past allemaal best prima (natuurlijk is het dichtklikken van de gordel voor de type 2 tussen twee stoeltjes even oefenen maar dat gaat nu heel soepel.)

Gebaseerd op deze ervaringen zal 2x type 2 en 1x type 1 en daarna 3x type 2 ook passen.

Ik denk dat de meeste andere merken ook wel passen, maar dat is gewoon een kwestie van proberen. De verkoper in de tweede proefrit stond vreemd te kijken toen ik eerst stoeltjes wilde passen ipv rijden ;) In jouw geval lijkt het logischer 1 van de stoeltjes in het midden te zetten en dan een rearfacing aan de zijkant te proberen (tenzij het isofix is natuurlijk).

NB alle stoeltjes zonder isofix. Misschien past dat ook wel met 3 maar dat hebben we niet geprobeerd. Ik vermoed dat met isofix de stoeltjes misschien iets meer naar het midden staan?
 
  • Informative
Reactions: HerrJones
NB alle stoeltjes zonder isofix. Misschien past dat ook wel met 3 maar dat hebben we niet geprobeerd. Ik vermoed dat met isofix de stoeltjes misschien iets meer naar het midden staan?
Ja, de isofix zit niet helemaal aan het randje, maar meer in het midden. Een derde stoeltje zou bij mij niet passen denk ik (met isofix gebruik). Eventueel een zittingverhoger zou wel weer kunnen in het midden.
Zelf vind ik isofix ideaal, maar dat komt omdat we twee auto's hebben en soms de stoeltjes moeten omzetten.
 
  • Informative
Reactions: HerrJones