Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Wij zijn begonnen met 2xmaxi cosi tobi (type1) en 1x maxi cosi pebble (type0). Dit paste in elke combi maar de type 0 is natuurlijk het makkelijkste aan de zijkant.
De stoeltjes die je noemt zijn inderdaad behoorlijk smaller dan onze Besafes, zo'n 7,5 cm, dus dat maakt wellicht het verschil.

Ja, de isofix zit niet helemaal aan het randje, maar meer in het midden. Een derde stoeltje zou bij mij niet passen denk ik (met isofix gebruik). Eventueel een zittingverhoger zou wel weer kunnen in het midden.
Zoals ik het begrijp zijn er 3 isofix punten, maar plek 1 & 2 en plek 2 & 3 delen dezelfde midden-klemmen, dus 3 isofix stoelen op een rij kan technisch niet.

Dank allen!
 
Ik moet me hier misschien niet mee bemoeien, want mijn jongste kinderen (tweeling) zijn inmiddels 14 dus de actuele stand van de kinderzitjes-techniek ken ik niet meer. Maar in een "blik op afstand" schuilt misschien ook enige waarde, dus ik zou het volgende willen bijdragen:
  • Geklungel is het sowieso met 3 stoeltjes / maxi-cosi's
  • Als de Model S met z'n 1,98 meter nog niet breed genoeg is, dan ga je het niet vinden bij de "gewone" personenauto's.
  • Wij zijn destijds overgestapt van een Audi naar een Renault Espace (schande natuurlijk op dit forum, maar ik kom er open voor uit :p), In de Espace paste het goed en je hoeft niet zo diep te bukken bij het plaatsen van de zitjes, dus daar waren we wel blij mee. Maar toen was er geen Model X, nu wel. Zou het daarin niet veel beter passen en makkelijker zijn dan in de S?
  • Uiteindelijk hoef je maar een korte periode te overbruggen totdat de oudste aan het verhoogde zitje toe is. Vanaf dat moment heb je geen problemen meer. Dus ja, je moet je kinderen kunnen meenemen, maar goed is goed genoeg en je moet er niet alles van laten afhangen.
Voor wat het waard is. Sterkte bij het doorhakken van de knoop.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: HerrJones
Uiteindelijk hoef je maar een korte periode te overbruggen totdat de oudste aan het verhoogde zitje toe is. Vanaf dat moment heb je geen problemen meer. Dus ja, je moet je kinderen kunnen meenemen, maar goed is goed genoeg en je moet er niet alles van laten afhangen.
Ja en nee. Als mijn diva's (bijna 1 en 2,5) op de achterbank los gaan dan is iedere minuut teveel.
Comfort voor de kinderen is dan opeens erg belangrijk geworden.
 
  • Funny
Reactions: HerrJones
Maar toen was er geen Model X, nu wel. Zou het daarin niet veel beter passen en makkelijker zijn dan in de S?
De X biedt natuurlijk meer opties, met zijn 3e zitrij. Met één van die stoelen plat is er zelfs nog genoeg ruimte voor de honden in de 'L' vorm die daar omheen ontstaat.

Maar nu ik de X goed in het echt heb kunnen zien... ik vind 'm eigenlijk simpelweg té groot. Het formaat past niet bij ons. En het wordt erg lastig parkeren bij ons in de buurt. De S is al op het randje. De parkeerplaatsen zijn ingedeeld tussen verticale houten palen. 4 meter tussen elke paal voor 2 plekken, dus precies 2 meter breedte per auto, wat nogal aan de smalle kant is.

En zoals je zegt... het is misschien geklungel met 3 stoeltjes naast elkaar, maar het is voor een relatief korte periode. De oudste zal snel genoeg naar een zitverhoger gaan, wat weer veel makkelijker zou moet passen.
 
De X biedt natuurlijk meer opties, met zijn 3e zitrij. Met één van die stoelen plat is er zelfs nog genoeg ruimte voor de honden in de 'L' vorm die daar omheen ontstaat.

Maar nu ik de X goed in het echt heb kunnen zien... ik vind 'm eigenlijk simpelweg té groot. Het formaat past niet bij ons. En het wordt erg lastig parkeren bij ons in de buurt. De S is al op het randje. De parkeerplaatsen zijn ingedeeld tussen verticale houten palen. 4 meter tussen elke paal voor 2 plekken, dus precies 2 meter breedte per auto, wat nogal aan de smalle kant is.

En zoals je zegt... het is misschien geklungel met 3 stoeltjes naast elkaar, maar het is voor een relatief korte periode. De oudste zal snel genoeg naar een zitverhoger gaan, wat weer veel makkelijker zou moet passen.
Uit eigen ervaring kan ik je melden dat de X niet lastiger is in te parkeren dan de S. Mijn vrouw vindt de X zelfs makkelijker te parkeren door de hoge zit.
 
  • Informative
Reactions: HerrJones
Uit eigen ervaring kan ik je melden dat de X niet lastiger is in te parkeren dan de S. Mijn vrouw vindt de X zelfs makkelijker te parkeren door de hoge zit.

En, niet uit eigen ervaring maar uit de promo-video waarmee de Model X werd geïntroduceerd: dankzij de Falcon Wings kun je ook instappen als je auto klem staat tussen twee andere auto's.

Als je 'm niet mooi vindt, vind je 'm niet mooi en moet je het niet doen. Maar anders misschien toch ook de X eens uitproberen...
 
  • Like
Reactions: HerrJones
Ik heb net een set originele Tesla 19 inch wielen met winterbanden gekocht. Kun je die wielen in de winter eenvoudig zelf wisselen? Of moet dat helemaal gericht en sensors opnieuw ingesteld worden en zo. Is er iemand die dit al zelf heeft gedaan voor de winterwissel? Het lijkt me een simpel klusje, maar ik vraag toch maar even waar ik op moet letten. Het aandraaimoment van 175 Nm had ik al begrepen.
 
En, niet uit eigen ervaring maar uit de promo-video waarmee de Model X werd geïntroduceerd: dankzij de Falcon Wings kun je ook instappen als je auto klem staat tussen twee andere auto's.
Weet je dat ik daar nou nog steeds geen bal van snap. Nu er inmiddels aardig wat model X rijders zijn ben ik toch wel benieuwd naar de ervaringen hiermee. Voegt dit nou werkelijk iets toe? Geweldig als mijn kinderen kunnen uitstappen als ik krap geparkeerd sta. Maar mijn vrouw en ik dan? Ik vind die falcon wings zo'n flauwekul feature, maar goed.
 
Weet je dat ik daar nou nog steeds geen bal van snap. Nu er inmiddels aardig wat model X rijders zijn ben ik toch wel benieuwd naar de ervaringen hiermee. Voegt dit nou werkelijk iets toe? Geweldig als mijn kinderen kunnen uitstappen als ik krap geparkeerd sta. Maar mijn vrouw en ik dan? Ik vind die falcon wings zo'n flauwekul feature, maar goed.
Goeie vraag, ben ik ook wel benieuwd naar. Maar in het geval van HerrJones lijkt het voordeel me wel duidelijk. Ooit een maxicosi ingeladen terwijl het portier maar half open kon? :mad:
 
Mijn S90D heeft een range van 800km.
Net gestopt aan de supercharger Gent met 1% en 8km.
Dus 100%=....

Trouwens, ik begrijp niets van die estimated range.
Gisteren volgende cijfers:
Ik zie op mijn dashboard dat ik nog voor 239km lading heb.
IMG_2571.JPG
Ik moet nog 155km en zou 12% over houden.
IMG_2572.JPG
Dus 84 km (239 - 155) zou 12% zijn of 100% zou 700km zijn.
Ik ben op 14% en 69km range geëindigd (gemiddeld verbruik sedert laatste lading 192kWh/km).
Vandaag dus 40km naar supercharger: met 65km range gestart en na 20km kreeg ik de waarschuwing dat ik moest vertragen naar 95km/h om er te geraken en geëindigd met 1% en 8km.
De procenten zijn blijkbaar heel correct, want ik ben in het tweede deel van de rit minder gaan verbruiken.
Typical komt blijkbaar overeen met 185 kWh/km.
Kan iemand dit verklaren.
Ik heb het forum afgezocht met 'range' en met 'typical' maar krijg zoveel hits dat ik door het bos de bomen niet zie.
 

Attachments

  • IMG_2571.JPG
    IMG_2571.JPG
    285.5 KB · Views: 42
  • IMG_2572.JPG
    IMG_2572.JPG
    344.8 KB · Views: 35
Ik heb net een set originele Tesla 19 inch wielen met winterbanden gekocht. Kun je die wielen in de winter eenvoudig zelf wisselen? Of moet dat helemaal gericht en sensors opnieuw ingesteld worden en zo. Is er iemand die dit al zelf heeft gedaan voor de winterwissel? Het lijkt me een simpel klusje, maar ik vraag toch maar even waar ik op moet letten. Het aandraaimoment van 175 Nm had ik al begrepen.
Ik doe het ook altijd zelf. Zijn wel zware wielen maar is goed te doen. Wil ook graag het slijtagegedrag van mijn profiel in de gaten houden. Uitlijnprobleem komt het meeste voor bij de P85+. Bij een S85 nauwelijks. Ik deed het zelf al bij mijn P85 en nu ook bij mijn 90D. Investeer in een goeie momentsleutel en passende dopmoer.
 
Weet je dat ik daar nou nog steeds geen bal van snap. Nu er inmiddels aardig wat model X rijders zijn ben ik toch wel benieuwd naar de ervaringen hiermee. Voegt dit nou werkelijk iets toe? Geweldig als mijn kinderen kunnen uitstappen als ik krap geparkeerd sta. Maar mijn vrouw en ik dan? Ik vind die falcon wings zo'n flauwekul feature, maar goed.
Summon
 
Weet je dat ik daar nou nog steeds geen bal van snap. Nu er inmiddels aardig wat model X rijders zijn ben ik toch wel benieuwd naar de ervaringen hiermee. Voegt dit nou werkelijk iets toe? Geweldig als mijn kinderen kunnen uitstappen als ik krap geparkeerd sta. Maar mijn vrouw en ik dan? Ik vind die falcon wings zo'n flauwekul feature, maar goed.

De falcon wings hebben twee voordelen, waarvan de eerste voor ons zeer waardevol is: (1) het gemak waarmee je kleine kinderen in hun stoelen kunt zetten en vastmaken en (2) de makkelijker instap naar de derde zitrij.

Het eerste voordeel speelt nog meer wanneer je een gewone deur niet volledig zou kunnen openen.

Kortom, met kleine kinderen is het absoluut geen flauwekul optie.

Natuurlijk kun je er wel flauwekul dingen mee doen, zoals met 8 X'en naar een supercharger gaan en dan meg de falcon wings een "wave" doen...
 
  • Funny
Reactions: SMU and HWS
De falcon wings hebben twee voordelen, waarvan de eerste voor ons zeer waardevol is: (1) het gemak waarmee je kleine kinderen in hun stoelen kunt zetten en vastmaken en (2) de makkelijker instap naar de derde zitrij.

Het eerste voordeel speelt nog meer wanneer je een gewone deur niet volledig zou kunnen openen.

Kortom, met kleine kinderen is het absoluut geen flauwekul optie.

Natuurlijk kun je er wel flauwekul dingen mee doen, zoals met 8 X'en naar een supercharger gaan en dan meg de falcon wings een "wave" doen...
OK, klinkt inderdaad heel steekhoudend. Point taken! :)
 
De falcon wings hebben twee voordelen, waarvan de eerste voor ons zeer waardevol is: (1) het gemak waarmee je kleine kinderen in hun stoelen kunt zetten en vastmaken en (2) de makkelijker instap naar de derde zitrij.

Het eerste voordeel speelt nog meer wanneer je een gewone deur niet volledig zou kunnen openen.

Kortom, met kleine kinderen is het absoluut geen flauwekul optie.

Natuurlijk kun je er wel flauwekul dingen mee doen, zoals met 8 X'en naar een supercharger gaan en dan meg de falcon wings een "wave" doen...
Wat wel prettig is, als 8.0.x update komt,dat de FWD wat sneller worden.
 
Paar antwoorden

Ik was voorheen in het bezit van een klassieke model s heerlijke auto met 21 inch zomer en 19 inch originele tesla wielen!
Tesla heeft deze wissel altijd gedaan al is het maar om te zorgen dat mijn avatar in de auto op het display als mede op je telefoon ook van wielen wisselen.

Model x nu

Wat een auto nu 1 week veel te weinig kunnen rijden maar rijd echt wel beter als mijn s.
Verbruik is gelijk aan mijn p85 signature.

Staat nu bij de poetser voor Modesta en wat word ze knap!
 
Ik heb net een set originele Tesla 19 inch wielen met winterbanden gekocht. Kun je die wielen in de winter eenvoudig zelf wisselen? Of moet dat helemaal gericht en sensors opnieuw ingesteld worden en zo. Is er iemand die dit al zelf heeft gedaan voor de winterwissel? Het lijkt me een simpel klusje, maar ik vraag toch maar even waar ik op moet letten. Het aandraaimoment van 175 Nm had ik al begrepen.

stelt niks voor, is zo geklaard.
eventueel de sensoren opnieuw calibreren (bij een classic toch)
 
je kan uiteraard kiezen waar je de banden wil wisselen, ook op een hellende dijk :)
dat maakt het wat moeilijker, maar niet onmogelijk
uiteraard moet je steeds de bouten los draaien voor het opkrikken; zodat je geen kracht meer moet uitoefenen zodra de auto opgekrikt is

ik heb de camper ooit eens op een helling in de sneeuw moeten opkrikken, leuk is dan anders