Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga volgende week mijn eerste tripje maken met mijn model X. Twee dagen Groningen. Aangezien het 250 km rijden is wil ik 's nachts mijn MX opladen. Hotel zegt dat er in de buurt een parkeergarage is met oplaadpalen. Boterdiep

Heb alleen geen idee hoe dat werkt. Moet ik hiervoor betalen (behalve de parkeerkosten)? Moet ik van tevoren een account aanmaken? Welke kabel moet ik gebruiken?
 
Ik ga volgende week mijn eerste tripje maken met mijn model X. Twee dagen Groningen. Aangezien het 250 km rijden is wil ik 's nachts mijn MX opladen. Hotel zegt dat er in de buurt een parkeergarage is met oplaadpalen. Boterdiep

Heb alleen geen idee hoe dat werkt. Moet ik hiervoor betalen (behalve de parkeerkosten)? Moet ik van tevoren een account aanmaken? Welke kabel moet ik gebruiken?
Ben je raar. Gewoon op de terugweg bij de supercharger Drachten 100km of zoveel als nodig om thuis te komen bijladen in een kwartiertje.

Maar een pasje om te laden van bijv. the new motion en de Type 2 kabel is altijd wel handig om te hebben. Heb je zo in huis, kabel van Tesla (hadden die ook geen instant pasjes van the new motion, anyone?) en een pasje bestellen.
 
Ik ga volgende week mijn eerste tripje maken met mijn model X. Twee dagen Groningen. Aangezien het 250 km rijden is wil ik 's nachts mijn MX opladen. Hotel zegt dat er in de buurt een parkeergarage is met oplaadpalen. Boterdiep

Heb alleen geen idee hoe dat werkt. Moet ik hiervoor betalen (behalve de parkeerkosten)? Moet ik van tevoren een account aanmaken? Welke kabel moet ik gebruiken?

kijk eens op Chargemap bvb :

Parkeergarage Boterdiep: charge point in Groningen

laadpalen in de parking worden uitgebaat door TheNewMotion, betalend. (paid charging)
Je heb dus ook een laadpas nodig. Van TheNewMotion bvb ;-)

En het betreft hier type2 laadpalen, je zal dus een type2-laadkabel nodig hebben.
Best te bestellen bij Tesla; ofwel bij Loek. (laadkabelwinkel.NL)
 
Last edited:
Ben je raar. Gewoon op de terugweg bij de supercharger Drachten 100km of zoveel als nodig om thuis te komen bijladen in een kwartiertje.

Maar een pasje om te laden van bijv. the new motion en de Type 2 kabel is altijd wel handig om te hebben. Heb je zo in huis, kabel van Tesla (hadden die ook geen instant pasjes van the new motion, anyone?) en een pasje bestellen.
Misschien dat we op dag 2 nog even in de buurt van Groningen willen toeren dus weet niet of we Drachten halen op de terugweg. Vanaf Drachten is het nog wel 200 KM dus is wat langer wachten dan. Maar dank voor de tip!

Ik heb toevallig al een pas van the New Motion, aangezien ik een laadpaal van EV-Box heb.

Nog even een beginnersvraag. Zit een type 2 kabel standaard bij de Model X als je die koopt of moet ik die nu nog bij bestellen?
 
Ervaring;)... ook bij vorige updates is vastgesteld dat er soms diverse foutmeldingen komen; net nà een update.
(zoals nu dus met de laadklep).

(en ook schande:oops: : ik ben zo na de update naar V6 naar het SeC gereden omdat de auto mij duidelijk maakte dat service noodzakelijk was. De service bestond uit.... een reset.:oops:; en de gouden tip:cool:.
Ik had één troost : ik was de derde die ochtend...)
 
Ervaring;)... ook bij vorige updates is vastgesteld dat er soms diverse foutmeldingen komen; net nà een update.
(zoals nu dus met de laadklep).

(en ook schande:oops: : ik ben zo na de update naar V6 naar het SeC gereden omdat de auto mij duidelijk maakte dat service noodzakelijk was. De service bestond uit.... een reset.:oops:; en de gouden tip:cool:.
Ik had één troost : ik was de derde die ochtend...)

Maar die melding was wel terecht, immers zit je pas op v6 en is er dus iets flink misgegaan :p
 
Ik ga volgende week mijn eerste tripje maken met mijn model X. Twee dagen Groningen. Aangezien het 250 km rijden is wil ik 's nachts mijn MX opladen. Hotel zegt dat er in de buurt een parkeergarage is met oplaadpalen. Boterdiep

Heb alleen geen idee hoe dat werkt. Moet ik hiervoor betalen (behalve de parkeerkosten)? Moet ik van tevoren een account aanmaken? Welke kabel moet ik gebruiken?

Ik weet niet uit welke richting je komt maar als je een verdiend bakje koffie nuttigt in Zwolle of Drachten hoef je je nergens zorgen over te maken. Afgelopen maandag was ik ook in Groningen en ik peins er niet over mij gedoe op de hals te halen als er onderweg een relaxte Supercharger voor ons is neergezet.
 
Sinds firmware 8 springt de navigatie steeds op volledig scherm waardoor je de pictogrammen boven in beeld niet meer ziet. De enige manier om deze weer te zien is te drukken op het knopje om de 2 schermen om te draaien, maar ik neem aan dat er een makkelijikere manier voor is. Of misschien een optie om dat volledige scherm helemaal te disablen.
 
Sinds firmware 8 springt de navigatie steeds op volledig scherm waardoor je de pictogrammen boven in beeld niet meer ziet. De enige manier om deze weer te zien is te drukken op het knopje om de 2 schermen om te draaien, maar ik neem aan dat er een makkelijikere manier voor is. Of misschien een optie om dat volledige scherm helemaal te disablen.

Ergens op het scherm drukken is volgens mij al voldoende.
 
Ik zal het vandaag eens testen :)

Nog wat anders, weet iemand of het mogelijk is in de MX om de ramen achter ook te beveiligen met kinderslot? De deuren kunnen netjes beschermd worden tegen kleine kinderen op de achterbank, maar de ramen kunnen ze nog steeds bedienen wat niet altijd wenselijk is.