Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.

Een focus mode kan automatisch getriggered worden door bijvoorbeeld locatie. Vervolgens stel je een shortcut automation in dat apps opent zodra een focus mode aan staan.

Mocht de combinatie samen niet werken, soms merk namelijk ik dat als mijn telefoon niet wakker is de automations niet worden getriggered, dan kan je via de focus mode wel automatisch apps openen zonder een aparte handeling. Heb ook een aangepaste 'Drive Mode' gemaakt met een iOS pagina met rijden gerelateerde apps zoals ParkMobile, Fastned, ABRP, Waze, FM etc. Die heb ik in principe nooit nodig buiten de auto dus kan ik de overige pagina's leeg houden. Om een of andere manier heeft de standaard 'Drive' focus mode niet de mogelijkheid iOS pagina's te maken. Misschien mis ik iets, krijg het niet voor elkaar.
 
Last edited:
  • Helpful
Reactions: inactive

Een focus mode kan automatisch getriggered worden door bijvoorbeeld locatie. Vervolgens stel je een shortcut automation in dat apps opent zodra een focus mode aan staan.

Mocht de combinatie samen niet werken, soms merk namelijk ik dat als mijn telefoon niet wakker is de automations niet worden getriggered, dan kan je via de focus mode wel automatisch apps openen zonder een aparte handeling. Heb ook een aangepaste 'Drive Mode' gemaakt met een iOS pagina met rijden gerelateerde apps zoals ParkMobile, Fastned, ABRP, Waze, FM etc. Die heb ik in principe nooit nodig buiten de auto dus kan ik de overige pagina's leeg houden. Om een of andere manier heeft de standaard 'Drive' focus mode niet de mogelijkheid iOS pagina's te maken. Misschien mis ik iets, krijg het niet voor elkaar.
Ik was heel enthousiast want ik hoopte dat hierdoor eindelijk het euvel werd verholpen dat je geen apps mag starten via een Bluetooth automation, maar ik heb er een gemaakt die de focus aanzet bij connectie met Bluetooth, en ook die automation vraagt om bevestiging helaas.

Blijkt dat het een BT issue is; je mag geen enkele automation zomaar uit laten voeren bij connectie maken naar een BT apparaat :(
 
Bij mij staat hij er gewoon tussen en kan ik dit gewoon zo exact gebruiken. Zitten jullie beide al op IOS 16.x ?

0B707008-EA11-4C07-B1D3-D8135D42A1C4.jpeg
CBE05AE8-1FBA-48B0-89F6-916D2461C5BB.jpeg


Let erop dat "Vraag voor uitvoeren" uit staat, dan werkt het automatisch. En ik kan Flitsmeister gewoon kiezen uit de lijst om een app te openen.
 
Thanks! De optie 'vraag voor uitvoeren' staat er bij mij (IOS 16.2) alleen als je de automatisering koppelt aan een 'focus'.
Echter, als de iphone op focus autorijden springt kan ik mijn telefoon verder niet meer gebruiken. Ik weet dat het niet mag, maar toch wel onhandig soms....
 
iOS 16.1.nogwat was geïnstalleerd.
Voor alle zekerheid ge-update naar 16.2

Maakt geen verschil. Kan maar beperkt aantal apps selecteren en Flitsmeister staat daar niet tussen.

Krijg t met Googlen ook niet gevonden waarom ik niet alle apps te zien krijg. En dus Flitsmeister niet kan selecteren.

Hou me aanbevolen voor suggesties. Wil m nu wel aan de praat krijgen.
 
iOS 16.1.nogwat was geïnstalleerd.
Voor alle zekerheid ge-update naar 16.2

Maakt geen verschil. Kan maar beperkt aantal apps selecteren en Flitsmeister staat daar niet tussen.

Krijg t met Googlen ook niet gevonden waarom ik niet alle apps te zien krijg. En dus Flitsmeister niet kan selecteren.

Hou me aanbevolen voor suggesties. Wil m nu wel aan de praat krijgen.
Suggestie: Flitsmeister instellingen?

Instellingen -> helemaal naar beneden scrollen totdat je alle apps op volgorde alfabet ziet -> Flitsmeister selecteren
Vervolgens bij siri&zoeken alles aanvinken
(locatie staat bij mij alleen "bij gebruik" / rest in hoofdscherm ook op "aan")
 
  • Like
Reactions: djerro1234
Suggestie: Flitsmeister instellingen?

Instellingen -> helemaal naar beneden scrollen totdat je alle apps op volgorde alfabet ziet -> Flitsmeister selecteren
Vervolgens bij siri&zoeken alles aanvinken
(locatie staat bij mij alleen "bij gebruik" / rest in hoofdscherm ook op "aan")
Dankjewel voor het meedenken.
Direct nagekeken. Ook die is t niet helaas. Settings stonden al open, locatie ook bij gebruik.
 
Thanks! De optie 'vraag voor uitvoeren' staat er bij mij (IOS 16.2) alleen als je de automatisering koppelt aan een 'focus'.
Echter, als de iphone op focus autorijden springt kan ik mijn telefoon verder niet meer gebruiken. Ik weet dat het niet mag, maar toch wel onhandig soms....
Ja dat klopt Pieter. Heb hetzelfde. Als je de Focus Mode automatisch laat starten is het mij volgens mij wel gelukt. Durf ik niet met alle zekerheid te zeggen, moet ik even testen. Via de automatische start van de Focus Mode wordt die actief afhankelijk van tijd, locatie of openen apps en dergelijke. Misschien dat je zo wel de gebreken kan ontspringen. Sowieso werd het handmatig instellen van een Focus Mode wel, misschien kan dat sommige helpen.
iOS 16.1.nogwat was geïnstalleerd.
Voor alle zekerheid ge-update naar 16.2

Maakt geen verschil. Kan maar beperkt aantal apps selecteren en Flitsmeister staat daar niet tussen.

Krijg t met Googlen ook niet gevonden waarom ik niet alle apps te zien krijg. En dus Flitsmeister niet kan selecteren.

Hou me aanbevolen voor suggesties. Wil m nu wel aan de praat krijgen.
De app laad je via de Scripting categorie. Zie hier hoe het mij is gelukt:

Smart Focus Activation:
 

Attachments

  • IMG_4270.PNG
    IMG_4270.PNG
    494.6 KB · Views: 64
Ik doorloop voor zover ik 't zo zie exact dezelfde stappen.
Bij het laatste screenshot ziet mijn zoeklijst er net anders uit en krijg ik dus maar 'n beperkte lijst van de apps op m'n telefoon.
Zie hieronder. Blijf vreemd.

View attachment 899185View attachment 899186View attachment 899187

Je moet niet zoeken in die onderste balk, dat zijn taken. Je moet op de tekst "app" drukken naast "Open" in de taak bovenin om de juiste app te kunnen selecteren :) @pieter! geeft het in zijn 3e screenshot ook aan.
 
Hallo, ik heb het nieuwe energiescherm ontdekt maar moet wel vaak glimlachen bij de tips die mijn Tesla geeft. Dit was vrijdag 27 januari tijdens een rustige rit op de rechterbaan van Amsterdam naar Eindhoven. Ik vertrok met 50% batterij in mijn M3SR+ voor een rit van 140km. De buitentemperatuur was ca 6 graden. De zon scheen en ik had de interieurtemperatuur op 15,5 graden ingesteld.

Wat zou hier achter zitten? Slecht geprogrammeerd? AI die nog veel moet leren?
Brakke sensors in mijn auto?

A29941E3-F172-4388-B8EE-D9C96426886E.jpeg
 

Attachments

  • AF4D816F-BE09-4520-A2FD-E1B8C94D6BD7.jpeg
    AF4D816F-BE09-4520-A2FD-E1B8C94D6BD7.jpeg
    415.9 KB · Views: 57
  • Funny
Reactions: DamascuS75D
Hallo, ik heb het nieuwe energiescherm ontdekt maar moet wel vaak glimlachen bij de tips die mijn Tesla geeft. Dit was vrijdag 27 januari tijdens een rustige rit op de rechterbaan van Amsterdam naar Eindhoven. Ik vertrok met 50% batterij in mijn M3SR+ voor een rit van 140km. De buitentemperatuur was ca 6 graden. De zon scheen en ik had de interieurtemperatuur op 15,5 graden ingesteld.

Wat zou hier achter zitten? Slecht geprogrammeerd? AI die nog veel moet leren?
Brakke sensors in mijn auto?

View attachment 900594
Hij zegt gewoon het is koud dus je gebruikt meer.