You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oh, fijn. Dat gaat goed? Ik bedoel dan dat alleen de premium connectivity wordt afgeschreven van cc en de supercharging naar leasemaatschappij gaat? Niet dat als je je eigen cc invult ze ook de supercharging bij mij in rekening brengen ;-)Wordt rechtstreeks aan de gebruiker in rekening gebracht, op basis van CC gegevens in het Tesla account. Staat dus los van afrekening supercharging aan de leasemaatschappij.
Je kunt ook de LM laten betalen. Dan moeten zij het abonnement afsluiten.Wordt rechtstreeks aan de gebruiker in rekening gebracht, op basis van CC gegevens in het Tesla account. Staat dus los van afrekening supercharging aan de leasemaatschappij.
Wou dit ook onderbrengen in mijn leasecontract, mijn werkgever werkt met 2 leasebedrijven en leasebedrijf a wou dit wel opnemen in het contract en leasebedrijf b niet. Spijtig is mijn wagen in bestelling gegaan bij leasebedrijf b en dus is er discussie over de facturatie van premium connectivity en het laden aan de superchargers. 1ste Tesla in ons bedrijf dus moet alles ook wat zelf uitzoeken...Oh, fijn. Dat gaat goed? Ik bedoel dan dat alleen de premium connectivity wordt afgeschreven van cc en de supercharging naar leasemaatschappij gaat? Niet dat als je je eigen cc invult ze ook de supercharging bij mij in rekening brengen ;-)
Beire, mag ik dan aannemen dat LeasePlan het niet wil opnemen in je contract? Omdat je aangaf bij LeasePlan te zitten.Wou dit ook onderbrengen in mijn leasecontract, mijn werkgever werkt met 2 leasebedrijven en leasebedrijf a wou dit wel opnemen in het contract en leasebedrijf b niet. Spijtig is mijn wagen in bestelling gegaan bij leasebedrijf b en dus is er discussie over de facturatie van premium connectivity en het laden aan de superchargers. 1ste Tesla in ons bedrijf dus moet alles ook wat zelf uitzoeken...
Klopt!Beire, mag ik dan aannemen dat LeasePlan het niet wil opnemen in je contract? Omdat je aangaf bij LeasePlan te zitten.
Helder, aangezien ik daar ook zit, ben ik heel benieuwd wat de opties zijn. Als ik Pieter mag geloven, kan je dit apart (per gebruiker) in je Tesla account betalen via creditcard. Nu maar hopen dat ze supercharging dan niet ook daarvan afschrijven. Zal eens rondvragen op werk, ik weet dat één collega supercharging heeft lopen via LeasePlan en zelf Connectivity heeft afgesloten.Klopt!
Dat gaat inderdaad gewoon goed. Overigens niet Leaseplan maar dat zal voor de systemen van Tesla niet zozeer een verschil maken.Oh, fijn. Dat gaat goed? Ik bedoel dan dat alleen de premium connectivity wordt afgeschreven van cc en de supercharging naar leasemaatschappij gaat? Niet dat als je je eigen cc invult ze ook de supercharging bij mij in rekening brengen ;-)
Ik heb supercharging via de leasemaatschappij en betaal de premium connectiviteit zelf. Dit gaat dus goed.Helder, aangezien ik daar ook zit, ben ik heel benieuwd wat de opties zijn. Als ik Pieter mag geloven, kan je dit apart (per gebruiker) in je Tesla account betalen via creditcard. Nu maar hopen dat ze supercharging dan niet ook daarvan afschrijven. Zal eens rondvragen op werk, ik weet dat één collega supercharging heeft lopen via LeasePlan en zelf Connectivity heeft afgesloten.
Klopt, bij een leaseauto heb je minder opties in de app (althans bij Arval In NL), maar je kunt bv wel een abonnement op premium connectiviteit nemen via de app en afrekenen met je eigen creditcard.Ik heb een eigen Tesla en heb voor mijn vrouw ook een extra bestuurder account gemaakt. Die heeft net een paar functies minder in de app. Is dat niet hetzelfde bij een Leaseauto? De leasemaatschappij heeft meer rechten dan de leaseauto bestuurder.
Uit nieuwsgierigheid, ik krijg namelijk ook binnenkort een laadpaal van Shell Recharge waar ik blijkbaar ook mijn eigen €/kWh prijs moet doorgeven: hoe doe je dit? De elektriciteitsprijs die je zelf betaalt hangt toch af van je contract, fluctueert constant (als je een variabel contract hebt), en is afhankelijk of je tijdens piek- of daluren oplaadt? Moet je dat dan telkens aanpassen? En hoe wordt er dan effectief gecheckt of de prijs die je doorgeeft correct is?Andere chargers
Die worden betaald met de RFID kaart (of via de app) van Shell Recharge Solutions (voorheen NewMotion) die ik van mijn werkgever krijg en dit wordt vervolgens doorbelast aan mijn werkgever. Ook voor de laadpaal in mijn tuin en dan vergoed SRS dit aan mij op de door mij doorgeven €/kWh. Hier komt Tesla of de Tesla app helemaal niet bij kijken.
Nu heb ik geen variabel contract, dus dat is iets makkelijker, en wel dag/nacht tarief. SRS heeft slechts één tarief wat je door kunt geven en dus mag je dit zelf inschatten.mijn eigen €/kWh prijs moet doorgeven: hoe doe je dit?
Geef heel lichtjes druk richting de kant die je op wilt, en druk dan pas op je knipperlicht. Dan gaat je autosteer er als het goed is altijd af. Het is even wennen, maar als je hem eenmaal onder de knie heb voel je nooit meer dat je door auto steer heen duwt laat maar zeggen.Ik heb een vraag over Autosteer en het veranderen van rijvak als Autosteer aan staat (ik heb geen EAP dus ook geen Auto Lane Change). Ik had ergens gelezen dat als je je richtingaanwijzer aan zet en de Tesla ziet met de camera’s dat het rijvak vrij is, dat Autosteer vanzelf uit gaat (maar TACC niet) zodat je zelf kan sturen om van rijvak te veranderen.
Nu uit mijn ervaring (of toch de 1 maand dat ik de Tesla heb) blijkt dat soms Autosteer uit gaat en soms niet, zelfs al is het rijvak volledig vrij in beide gevallen. Mis ik iets? Wat is de “juiste” manier om dit te doen?
Dat werkt niet als je geen EAP hebt.Ik heb een vraag over Autosteer en het veranderen van rijvak als Autosteer aan staat (ik heb geen EAP dus ook geen Auto Lane Change). Ik had ergens gelezen dat als je je richtingaanwijzer aan zet en de Tesla ziet met de camera’s dat het rijvak vrij is, dat Autosteer vanzelf uit gaat (maar TACC niet) zodat je zelf kan sturen om van rijvak te veranderen.
Nu uit mijn ervaring (of toch de 1 maand dat ik de Tesla heb) blijkt dat soms Autosteer uit gaat en soms niet, zelfs al is het rijvak volledig vrij in beide gevallen. Mis ik iets? Wat is de “juiste” manier om dit te doen?
Autosteer gaat er altijd vanaf zodra je de richtingaanwijzer aanzet. De acc (adaptive cruisecontrol) blijft dan wel aan. Rukje aan het stuur is niet nodig.Geef heel lichtjes druk richting de kant die je op wilt, en druk dan pas op je knipperlicht. Dan gaat je autosteer er als het goed is altijd af. Het is even wennen, maar als je hem eenmaal onder de knie heb voel je nooit meer dat je door auto steer heen duwt laat maar zeggen.
Nu heb ik geen variabel contract, dus dat is iets makkelijker, en wel dag/nacht tarief. SRS heeft slechts één tarief wat je door kunt geven en dus mag je dit zelf inschatten.
Aangezien ik niet per se de auto alleen maar 's nachts laad heb ik hier een voor mij veilige inschatting van gemaakt. Ik hoef niet rijker te worden van de vergoeding van mijn laadkosten, maar ook zeker niet armer.
Ergens natuurlijk gek dat SRS niet de optie geeft om je dag en nacht tarief in te geven en de tijdstippen waarop dit geldt; maar kennelijk wegen de kosten van die wijziging nog niet op tegen de baten.
Vooralsnog gebeurt dit dus op basis van goed vertrouwen; maar ik kan mij voorstellen dat er op enig moment een koppeling komt met de energieleverancier oid.
Als je periodiek handmatig wilt declareren moet je toch ook weten wat de kosten zijn voor het laden? Hoe weet je deze kosten?de koppeling met de energieleverancier zie ik er niet van komen. Het verzoek van shell recharge was volgens mij voorheen bij een dag/nacht tarief het gemiddelde als vergoeding in te stellen.
Als je een dynamisch contract hebt lijkt mij het erg ingewikkeld hoe dit op te lossen met op uurbasis variërende tarieven. Mogelijkheid is denk ik voor nu alleen de automatische vergoeding uitzetten en periodiek handmatig declareren, als je werkgever daarmee instemt. Of een redelijk tarief hanteren, op basis van een voortschrijdend gemiddelde oid.