Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Achteruitrijlichten. Er zit vocht in en slechts de rechterkant doet het. Iemand ervaring met het demonteren van de achteruitrijlichten en het vervangen van het lampje?

Het vocht is waterdamp die gevangen zit tussen het glaasje van het licht en het glaasje van de alu sierlijst. Er zit dus geen vocht in het achteruitrijlicht. Het kan geen kwaad maar oogt niet mooi. Tesla heeft daarom een nieuwe alu sierlijst ontwikkeld waar het 2de glaasje niet meer in zit. Als ik de kans krijg zal ik maandag bij de body shop een foto maken van de achterkant van de alu sierlijst. Er zit rond dat glaasje een kleefstrip in een poging het water buiten te houden. Ik weet niet of die er altijd gezeten heeft.

Omdat deze onderdelen beschadigd zijn geraakt bij mijn ongeval ga ik proberen de nieuwe sierlijst te laten monteren. Ik moet daarom nog gevalideerd zien of er enige verschil is tussen de licht units. If not, dan kan de nieuwe sierlijst er op en ben ik van dat vochtprobleem af.
 
Ook oudgedienden kunnen wel eens een beginnersvraag hebben, nu heb ik er zo een: in mijn vorige S was het telefoonboek gesorteerd op voornaam net zoals dat op mij iPhone het geval is, maar in de nieuwe S is alles op achternaam gesorteerd. Heb voor mijn gevoel alle settings nagelopen maar kon niet vinden waar dat ingesteld kan worden.
Wie weet raad?
 
Opvallend is dat op de dashboard-Tesla wel twee achteruitrijlampen aangaan.

Dat is de amerikaanse uitvoeren. Daar hebben ze geen mistlicht zitten, maar 2 achteruitrijlichten. (heb ik me laten vertellen in Aartselaar)

- - - Updated - - -

Ook oudgedienden kunnen wel eens een beginnersvraag hebben, nu heb ik er zo een: in mijn vorige S was het telefoonboek gesorteerd op voornaam net zoals dat op mij iPhone het geval is, maar in de nieuwe S is alles op achternaam gesorteerd. Heb voor mijn gevoel alle settings nagelopen maar kon niet vinden waar dat ingesteld kan worden.
Wie weet raad?

Setting zit op een rare plaats.
Roep op het grote scherm de telefoon app op.
Klik op 'Browse'
Ga naar 'Contacts'
Nu kan je bovenaan de sortering kiezen. 'First/Last'

snip_20160102105941.png
 
Ok, bedankt. Weer wat geleerd. Ik zal eens kijken of ik met een waterstofzuiger het vocht via de naadjes waar het is ingekomen, er ook uit kan krijgen....

Zoals beloofd hier een foto van hoe het chrome profiel er langs de achterkant uit ziet bij het glaasje:

Achterkant glaasje chrome lijst.jpg


De uiterst rechtse is de nieuwe versie. De 3 linkse zijn de oude versies met het glaasje. Ondanks de kleefstrip is die blijkbaar moeilijk perfect waterdicht te krijgen, vandaar het nieuwe design. Voor mijn herstelling heb ik gevraagd de nieuwe chrome strip te monteren zonder glaasjes.
 
Omdat ik zelf met pakken vragen zat bij de aanschaf van mijn MS en ik veel heb gehad aan de community, heb ik even al mijn ervaringen uitgeschreven om iets terug te doen voor wie de aanschaf overweegt:
Tesla model S: van aankoop tot levering - GeensZins

Goed geschreven en interessante blog. 2 verschilpunten: Na anderhalfjaar is mijn bereik (100%) nog altijd een goeie 385 km. Wat is je bron om de SuC af te raden?
 
Het is algemeen bekend dat snelladen (grofweg meer dan 1C) nadelige invloed heeft op de levensduur van de batterij. Daarom zegt Tesla ook dat je niet elke dag moet snelladen (helaas nu geen bron bij de hand). De C-waarde kun je berekenen door de batterij (kWh) te delen door de kW die je laadt. Laadt je met 100 kW een 90 kWh batterij dan heb je op dat moment een C-waarde van 1.11. Net zoals het afgeraden wordt om de batterij lange tijd op 100% danwel 0% te laten (0% is overigens slechter dan 100%).
 
De supercharger bestaat bij mijn weten uit krachtige AC stroom die 10 DC single-chargers (dezelfde als intern) voedt en laadt zo 10x zo veel (of 5x tov een dual charger) batterijen gelijktijdig op. Dus in essentie geen sterkere laadstroom per cel dan op 11kW laden en dus niet schadelijker. Net zoals een dual-charger niet schadelijker is. Of heb ik het nou helemaal mis?
 
. Net zoals het afgeraden wordt om de batterij lange tijd op 100% danwel 0% te laten (0% is overigens slechter dan 100%).

Wat is langere tijd? Iemand die dat weet?

Ben daar nu best wel strak mee. Maar in de nacht laden en in de ochtend vertrekken met n paar (2 tot 6) uur er tussen is logistiek wat eenvoudiger, tot die functie komt waarbij je aangeeft wanneer ie klaar moet zijn met laden.