Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb je gedrag gekopieerd met mijn telefoon en laptop. Zolang ik niet meer energie nodig heb, lijkt me dit inderdaad een mooie manier! Bedankt voor het goede voorbeeld! :)

Die batterijen zullen ongeveer 4 keer langer mee gaan. De kostprijs voor een nieuw pack verdwijnt daar natuurlijk in het niets tov de kostprijs van een nieuw Tesla pack (rond de 25K EUR voor een 85 kWh exemplaar). Het zal echter nog vele jaren duren alvorens we bij Tesla packs gaan zien wat de verschillen zijn afhankelijk van het gebruik. Het is best mogelijk dat de impact niet zo groot is bij een Tesla pack. We will see...
 
Conclusie is dus dat we ons niet te veel zorgen moeten maken. Maar omdat ik een "maximiser" ben en niet veel kms per dag doe, probeer ik toch zo goed mogelijk met mijn batterij om te gaan.

Hai Jan,
Kan je uitleggen hoe jij dat doet, "zo goed mogelijk met je batterij omgaan"?

- - - Updated - - -

Volgens mij is hij, naast een boomknuffelaar (wat we natuurlijk allemaal zijn, vanwege de Tesla) ook een oprechte accuknuffelaar.
 
Don't worry be happy

Die batterijen zullen ongeveer 4 keer langer mee gaan. De kostprijs voor een nieuw pack verdwijnt daar natuurlijk in het niets tov de kostprijs van een nieuw Tesla pack (rond de 25K EUR voor een 85 kWh exemplaar). Het zal echter nog vele jaren duren alvorens we bij Tesla packs gaan zien wat de verschillen zijn afhankelijk van het gebruik. Het is best mogelijk dat de impact niet zo groot is bij een Tesla pack. We will see...

Ik vond als beginner het ook allemaal heel spannend met die batterijen en range en zo. Maar na 7 maanden en bijna 30000 km en wintersport met de Tesla en intensief gebruik ben ik nu in de Don't worry be happy mode beland met mijn Tesla. Ik rij regelmatig door de 0 km heen, laad regelmatig tot 100%, typical range blijft keurig op 396 km en mocht de range ooit beduidend minder worden dan neem ik wel de upgrade naar 100kWh. Die zal er dan wel zijn. Enjoy life, enjoy Tesla, no worries. :wink:
 
Controle scherm uitgevallen

Het probleem begon met bluetooth verbinding met de iphone die iedere keer weg viel vanavond. Vervolgens begon de muziek control te haperen: andere zender zoeken werkte niet, volume hoger en lager werkte vertraagd. Naar een afspraak. 2 uur later weer in de auto: alles uit. Helemaal "dood". rempedaal ingedrukt en er verscheen een mededeling dat de auto ging opstarten. Maar starten en wegrijden ging niet. Na een paar minuten verscheen een mededeling dat de auto gestart kon worden. Dat ging goed. Maar het controle paneel op het midden console bleef zwart. Dus geen ventilatie, verwarming, niks.

thuis gekomen heeft mijn zoon wat opgezocht en volgens hem moesten de twee knoppen op het stuur langdurig ingedruk blijven. Dat werkte inderdaad. Het scherm ging weer aan... Maar de parkeersensoren blijven uit. Er staat ook een dergelijke mededeling onder de snelheidsmeter.

Komt iemand dit probleem bekend voor? Ik moet zeggen dat ik hier niet echt vrolijk van wordt.
 
Last edited:
Komt denk ik zelden voor. Een reset mbv 2 knoppen op het stuur is een enkele keer nodig maar normaal zijn eventuele problemen dan wel opgelost. In dit geval zou ik bellen met tesla support zodat zij op afstand de tesla kunnen uitlezen en zien wat er aan de hand was. Tevens zou ik het SeC bellen om een controle te laten doen. Ik zou er ook niet vrolijk van worden maar gelukkig komt dit zelden voor.
 
ik ben er na wat zoeken op het forum achter dat het om een reboot gaat. je kan blijkbaar je grote scherm en je kleine scherm rebooten. Soort van crt-alt-del. Heeft gedeeltelijk geholpen want de parkeersensors doen het nog steeds niet. Ben benieuwd waneer ik dan terecht kan bij een Tesla service center.
 
Controle scherm uitgevallen

Het probleem begon met bluetooth verbinding met de iphone die iedere keer weg viel vanavond. Vervolgens begon de muziek control te haperen: andere zender zoeken werkte niet, volume hoger en lager werkte vertraagd. Naar een afspraak. 2 uur later weer in de auto: alles uit. Helemaal "dood". rempedaal ingedrukt en er verscheen een mededeling dat de auto ging opstarten. Maar starten en wegrijden ging niet. Na een paar minuten verscheen een mededeling dat de auto gestart kon worden. Dat ging goed. Maar het controle paneel op het midden console bleef zwart. Dus geen ventilatie, verwarming, niks.


thuis gekomen heeft mijn zoon wat opgezocht en volgens hem moesten de twee knoppen op het stuur langdurig ingedruk blijven. Dat werkte inderdaad. Het scherm ging weer aan... Maar de parkeersensoren blijven uit. Er staat ook een dergelijke mededeling onder de snelheidsmeter.

Komt iemand dit probleem bekend voor? Ik moet zeggen dat ik hier niet echt vrolijk van wordt.

Heb ik onlangs ook gehad en er zijn me toen 2 dingen opgevallen.
1 de snelheidsaanduiding gaf wel een snelheid aan (centraal scherm was dus toen nog zwart) maar deze was te laag. Eerst had ik dat niet door, maar toen ik aan een licht vertrok en naar mijn gevoel naar 90 Km/h ging stond er maar 65 op de aanduiding.
2 op de plaats waar het scherm toen zwart bleef, staat nu een grijs laadteken op de map (auto denkt dus dat ik daar geladen heb).
Iemand daar een verklaring voor.
@Art747 kan jij eens kijken of dit laatste bij u ook is. Melding over de parkeersensoren heb ik toen niet gehad.
 
De meest grondige reboot krijg je via volledige power off, via controls en het service tabje.
Als je daar power off kiest moet je daarna wel 4 minuten stil blijven zitten in de auto zonder pedaal aan te raken of deur open te doen. Is de meest grondige reset die je kunt doen, levert dat niks op dan service bellen. Ze kunnen je overigens vaak al online daadwerkelijk helpen en dingen doen. Blijf lachen.
 
@Art747 kan jij eens kijken of dit laatste bij u ook is. Melding over de parkeersensoren heb ik toen niet gehad.

Nee dat was niet het geval....

- - - Updated - - -

De meest grondige reboot krijg je via volledige power off, via controls en het service tabje.
Als je daar power off kiest moet je daarna wel 4 minuten stil blijven zitten in de auto zonder pedaal aan te raken of deur open te doen. Is de meest grondige reset die je kunt doen, levert dat niks op dan service bellen. Ze kunnen je overigens vaak al online daadwerkelijk helpen en dingen doen. Blijf lachen.

Vanmorgen bleek alles weer in orde. parkeersenoren werken ook weer. spontaan alles opgelost dus.. Blijft vreemd.
 
Iets dergelijks heb ik over de meer dan twee jaar dat ik de auto nu zo'n drie keer gehad met de cuisecontrol.
Tijdens het rijden hield hij er gewoon mee op en was niet meer te activeren.
Eén of meerdere reboots (kleine en grote scherm) hielpen niet.
De volgende dag werkte de cc gewoon weer.
Een volledige reset als door BobbyKings beschreven heb ik echter nooit in zo'n geval geprobeerd, is iets voor een toekomstige keer.