Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Dank voor jullie reacties. Ik ga morgen nog een keer langs in Tilburg. Wie weet een knoop doorhakken...?

Ik merk dat het grootste twijfelpunt bij mijn vrouw de FWD's zijn, maar dan vanuit technisch oogpunt. Problemen in de eerste 4 jaar zullen onder de garantie vallen (neemt niet weg dat dat nog steeds vervelend is), maar wat als in jaar 5 één van de motoren van de FWD's kapot het begeeft... de X kan dan ineens "een erg dure hobby" worden. Wat zijn jullie gedachten hierover?
 
Wat is de beste manier om thuis een SuC route te plannen? Gewoon in Google Maps, zelf rekening houdend met de SuC's? Of kan het handiger, zoals in de auto zelf?

Nou heb slechts 1 tripje ervaring naar Frankrijk, dus voor wat het waard is: Ik vind het handig om de auto de route naar de Suc te laten bepalen. Want als je een snellere route zelf bedenkt (en die kan dus langer zijn en met een hogere snelheid), gaat dat niet altijd goed omdat je verbruik dan hoger is.

In het navigatiescherm op het "laden" teken klikken.
 
Wat is de beste manier om thuis een SuC route te plannen? Gewoon in Google Maps, zelf rekening houdend met de SuC's? Of kan het handiger, zoals in de auto zelf?

supercharge.info
Voor thuis is dit het makkelijkst, Google Maps, met een overlay van superchargers incl bereik. Ff de settings goed zetten voor jouw auto en dan de de route ingeven. Krijg je een goed overzicht wat haalbaar zou moeten zijn, wel skeptisch invullen! Theoretische waarde klopt nooit!
 
  • Like
Reactions: HWS
Thuis en op kantoor heb ik slimme lader laten installeren. In Knokke hebben we dan nog een ondergrondse garage met elektrische poort. Andere wagens (bmw hybride, oldtimers op druppellader,...) hebben volgende opstelling daar, stopcontact van de poort aan plafond uittrekken en daarop laden. Dan blijft de poort open staan. Ik zou dat ook zo doen.

Een korte verlengkabel met extra stekkerdoos is no go zeker wegens warmteproductie? Dan zou de poort wel dicht kunnen.

De overige wagens laden ook op de gemene delen hun kosten, maar ik heb al gezien dat op iedere zekering ook een teller staat. Mochten de mede eigenaars iets zeggen, betaal ik gerust wat bij voor dat verbruik.

Wat denken jullie?
 

Die gebruik ik ook. Overigens vooral om een idee te krijgen wat kan / goed haalbaar is. Mijn ervaring is dat het onderweg altijd anders uitpakt (oa door files, reisgenoten die eerder willen pauzeren, zuiniger gebruik dan gepland waardoor je die volgende SuC ook wel haalt, plekken waar je veel langer pauzeert dan voorzien waardoor je met volle batterij vertrekt etc).

Maar dat ligt bij anderen misschien wel weer anders.
 
Thuis en op kantoor heb ik slimme lader laten installeren. In Knokke hebben we dan nog een ondergrondse garage met elektrische poort. Andere wagens (bmw hybride, oldtimers op druppellader,...) hebben volgende opstelling daar, stopcontact van de poort aan plafond uittrekken en daarop laden. Dan blijft de poort open staan. Ik zou dat ook zo doen.

Een korte verlengkabel met extra stekkerdoos is no go zeker wegens warmteproductie? Dan zou de poort wel dicht kunnen.

De overige wagens laden ook op de gemene delen hun kosten, maar ik heb al gezien dat op iedere zekering ook een teller staat. Mochten de mede eigenaars iets zeggen, betaal ik gerust wat bij voor dat verbruik.

Wat denken jullie?
Klinkt interessant maar in welke discussie zit jij? :)
 
  • Funny
Reactions: robertvg