Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Dit is gezien de temperaturen absoluut normaal. Als ik het zo mag inschatten is het met een buitentemp van 10 a 15 en hoger weg.

Je gaf aan dat je 'm nu ruim een week hebt. Als mijn geheugen mij niet in de steek laat was het ~1,5 a 2 week geleden juist wel aardig weer met een graad of 15. Daarna werd het weer wat kouder
 
Whoehoe mensen, sinds twee dagen aan het toeren in mijn X en nog steeds onder de indruk. Wat een techniek.
Trouwens nog geen afwerkfoutjes kunnen ontdekken, alles is net en strak.

Maar, nog wel een vraag aan de ervaren rijders. Na 300km is nog steeds mijn autopilot niet actief, ondanks dat het wel aan staat. De melding in het scherm is zoiets als 'manual steering during calibration of camera'. Is het normaal dat dit zo lang duurt?
 
Whoehoe mensen, sinds twee dagen aan het toeren in mijn X en nog steeds onder de indruk. Wat een techniek.
Trouwens nog geen afwerkfoutjes kunnen ontdekken, alles is net en strak.

Maar, nog wel een vraag aan de ervaren rijders. Na 300km is nog steeds mijn autopilot niet actief, ondanks dat het wel aan staat. De melding in het scherm is zoiets als 'manual steering during calibration of camera'. Is het normaal dat dit zo lang duurt?

Lijkt me erg lang. Weinig wegen gereden met goede belijning? Anders even langs service center.
 
Whoehoe mensen, sinds twee dagen aan het toeren in mijn X en nog steeds onder de indruk. Wat een techniek.
Trouwens nog geen afwerkfoutjes kunnen ontdekken, alles is net en strak.

Maar, nog wel een vraag aan de ervaren rijders. Na 300km is nog steeds mijn autopilot niet actief, ondanks dat het wel aan staat. De melding in het scherm is zoiets als 'manual steering during calibration of camera'. Is het normaal dat dit zo lang duurt?
Melding ken ik niet en 300 km is wel erg lang. Je kunt in het weekend ook met roadassintance bellen. Die kunnen op afstand ook heel veel voor je uitlezen. Als zij het niet kunnen verhelpen dan sturen ze de melding wel door naar je SeC.
 
Whoehoe mensen, sinds twee dagen aan het toeren in mijn X en nog steeds onder de indruk. Wat een techniek.
Trouwens nog geen afwerkfoutjes kunnen ontdekken, alles is net en strak.

Maar, nog wel een vraag aan de ervaren rijders. Na 300km is nog steeds mijn autopilot niet actief, ondanks dat het wel aan staat. De melding in het scherm is zoiets als 'manual steering during calibration of camera'. Is het normaal dat dit zo lang duurt?

Laatst een nieuwe voorruit geplaatst, kalibratie van camera i.c.m. AP duurde ook meer dan 300 km.
 
De AP van mijn MS was na 30 a 40 km ook beschikbaar. Hij had wel wat problemen op het nieuwe gedeelte van de A9; waarom begreep ik niet echt. Na afrit a4/Schiphol remde hij sterk af bij het inhalen van een vrachtwagen in een voor de rest lege baan...
 
Laatst een nieuwe voorruit geplaatst, kalibratie van camera i.c.m. AP duurde ook meer dan 300 km.
Bij mij is anderhalve week geleden ook een nieuwe voorruit geplaatst. Niks gemerkt dat de camera tijdens het rijden gekalibreerd moest worden, AP was direct beschikbaar. (Ruit vervangen bij SeC Amsterdam)
 
De AP van mijn MS was na 30 a 40 km ook beschikbaar. Hij had wel wat problemen op het nieuwe gedeelte van de A9; waarom begreep ik niet echt. Na afrit a4/Schiphol remde hij sterk af bij het inhalen van een vrachtwagen in een voor de rest lege baan...
Waarschijnlijk denkt hij dat je op een b weg rijdt en daar gelden andere snelheden. Heb het zelf ook regelmatig bij nieuwe wegen. Navigatie denkt dan in eens max 80 i.p.v. 130
 
Bij mij hetzelfde, kreeg maar geen AP. Tijdens het rijden Tilburg gebeld, zij keken mee en wisten me te vertellen dat AP niet geactiveerd was in de software omdat ik dat niet besteld had. Men heeft mijn order erbij gepakt en me (vrijdagmiddag 16:45) naar de dichtsbijzijnde SeC gestuurd, daar heb ik ruim een uur gewacht omdat er een 'format C' uitgevoerd moest worden. Met het nieuwe besturingssysteem binnen enkele km's volle AP ter beschikking.
#waargewerktwordtwordenfoutengemaakt
 
Bij mij hetzelfde, kreeg maar geen AP. Tijdens het rijden Tilburg gebeld, zij keken mee en wisten me te vertellen dat AP niet geactiveerd was in de software omdat ik dat niet besteld had. Men heeft mijn order erbij gepakt en me (vrijdagmiddag 16:45) naar de dichtsbijzijnde SeC gestuurd, daar heb ik ruim een uur gewacht omdat er een 'format C' uitgevoerd moest worden. Met het nieuwe besturingssysteem binnen enkele km's volle AP ter beschikking.
#waargewerktwordtwordenfoutengemaakt

Mooi opgelost. Bij mij werd het aanzetten van de AP echt heel bewust bij het ophalen van de auto gedaan. Met name het accepteren van de voorwaarden mbt AP.
 
Whoehoe mensen, sinds twee dagen aan het toeren in mijn X en nog steeds onder de indruk. Wat een techniek.
Trouwens nog geen afwerkfoutjes kunnen ontdekken, alles is net en strak.

Maar, nog wel een vraag aan de ervaren rijders. Na 300km is nog steeds mijn autopilot niet actief, ondanks dat het wel aan staat. De melding in het scherm is zoiets als 'manual steering during calibration of camera'. Is het normaal dat dit zo lang duurt?

Geweldige machine is het inderdaad. Onze X-en stonden op dezelfde boot toch? Wij hebben hem afgelopen vrijdag opgehaald. Al 700 km gereden!

Bij mij werd autopilot actief na 40 km, precies bij de afslag van de snelweg af op weg naar huis.