Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal!
Als nieuwe, trotse Tesla model S bezitter hoop ik hier mijn 'eenvoudige' vraag te kunnen stellen...

Ik wilde mijn juist opgehaalde Tesla langs een stoep parkeren, dus eerst vooruit langs de stoep gezet.
Daarna recht achteruit nog wat dichter bij een andere auto gezet. Heel simpel, toch?

Nou viel het me op, dat bij het achteruit rijden de guidelines van de achteruitcamera uitgelijnd zijn met de binnenkant van de banden.
Ik weet dat het slechts indicatieve lijnen zijn, maar is het niet veel logischer om deze in te stellen op de buitenkant van de banden (= de body van de auto), zoals ook alle anderen grote automerken dat doen?
Vraag me af of ik de enige ben die dit 'probleem' heeft...

Ik dacht nu ruim 30cm over te hebben (volgens de lijnen), maar dat bleek uiteindelijk -1cm :-(
 
Je hebt gelijk, die lijnen komen niet overeen met de buitenkant van de banden. Zou het inderdaad veel makkelijker maken om langs een stoep te parkeren - gewoon het lijntje langs de stoep leggen.

Helaas... ik zal de logica misschien niet snappen - er zal vast een reden voor zijn.
 
Ik kon zo snel niet een topic erover vinden. Maar klopt het dat de carkit gewoon slecht werkt als je wat harder rijdt. Ik hoor van meerdere mensen dat het telefoongesprek soms niet te verstaan is door de ruis.. hier zou toch wel een filter op moeten zitten.. of ben ik de enige met dit issue?
 
Hallo allemaal!
Als nieuwe, trotse Tesla model S bezitter hoop ik hier mijn 'eenvoudige' vraag te kunnen stellen...

Ik wilde mijn juist opgehaalde Tesla langs een stoep parkeren, dus eerst vooruit langs de stoep gezet.
Daarna recht achteruit nog wat dichter bij een andere auto gezet. Heel simpel, toch?

Nou viel het me op, dat bij het achteruit rijden de guidelines van de achteruitcamera uitgelijnd zijn met de binnenkant van de banden.
Ik weet dat het slechts indicatieve lijnen zijn, maar is het niet veel logischer om deze in te stellen op de buitenkant van de banden (= de body van de auto), zoals ook alle anderen grote automerken dat doen?
Vraag me af of ik de enige ben die dit 'probleem' heeft...

Ik dacht nu ruim 30cm over te hebben (volgens de lijnen), maar dat bleek uiteindelijk -1cm :-(
Met de spiegels is dat een stuk makkelijker. Ik heb hem zo ingesteld dat hij kantelt en ik mijn rechterachterwiel in de spiegel zie. Dan kun je hem heel strak langs de stoeprand parkeren.
 
Ik kon zo snel niet een topic erover vinden. Maar klopt het dat de carkit gewoon slecht werkt als je wat harder rijdt. Ik hoor van meerdere mensen dat het telefoongesprek soms niet te verstaan is door de ruis.. hier zou toch wel een filter op moeten zitten.. of ben ik de enige met dit issue?

Nog nooit een relatie snelheid - ruis ervaren. Wel een slechte ontvangst op sommige provinciale wegen, waar zo nu en dan de dekking blijkbaar dunnetjes is.
 
Met de spiegels is dat een stuk makkelijker. Ik heb hem zo ingesteld dat hij kantelt en ik mijn rechterachterwiel in de spiegel zie. Dan kun je hem heel strak langs de stoeprand parkeren.
Begrijp ik hieruit dat je de “hoeveelheid tilt” ook kunt instellen? Dus als hij in achteruit staat kun je de spiegels afstellen zoals je die wilt hebben en hij gaat de volgende keer dan ook weer naar die stand?