Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Beginnersvraag: alternatieve routes op je navigatie? Op Google maps op m’n telefoon krijg ik altijd alternatieve routes te zien en in m’n vorige auto’s kon je ook altijd alternatieve route (en reistijd) laten berekenen. Kan het in de Tesla nog niet ontdekken... kan het wel?

Alle routes in de Tesla zijn alternatieven op de juiste route:( Gewoon telefoon gebruiken is het devies.
 
  • Like
  • Funny
Reactions: shthpnz and M@rtinV
We zullen het (voorlopig) zonder alternatieve routes moeten stellen dus. Mmm. Heb ik toch nog een ander dingetje... mijn vorige auto’s herkende de toegestane maximum snelheid van verkeersborden langs de kant van de weg. Dus ook bij werkzaamheden etc. Ik heb de indruk dat de Tesla ze alleen maar uit de navigatie haalt - terwijl die auto vol zit met camera’s! Of zie ik een instelling over het hoofd?
 
Aan de ene kant een zo vooruitstrevende auto, aan de andere kant missen zulke basale functies die al zo lang beschikbaar zijn op ouderwetse fossiele stokers. Niet verwacht...
Tja, ik snap wat je bedoeld:rolleyes: Het gekke is wel dat ik bemerk dat mijn vergevings-gezindheid groot(er) is als het om Tesla gaat. Ik heb nog niet de problemen gehad die jij rond 1000 km beschreef (al opgelost eigenlijk?) maar wel een aantal dingetjes. Dingetjes waarbij ik in het geval van Audi wellicht de vestigingsdirecteur voor aan zijn jasje had getrokken. En nu is die mantel der liefde er... Komende vakantie de eerste grote rit! Benieuwd hoe het rijden op de SUC's gaat bevallen!

tav die basale functies: ik had mij zeer goed ingelezen, daar was ik dan weer niet verrast over:)
 
  • Like
Reactions: clrx
Tja, ik snap wat je bedoeld:rolleyes: Het gekke is wel dat ik bemerk dat mijn vergevings-gezindheid groot(er) is als het om Tesla gaat. Ik heb nog niet de problemen gehad die jij rond 1000 km beschreef (al opgelost eigenlijk?) maar wel een aantal dingetjes. Dingetjes waarbij ik in het geval van Audi wellicht de vestigingsdirecteur voor aan zijn jasje had getrokken. En nu is die mantel der liefde er... Komende vakantie de eerste grote rit! Benieuwd hoe het rijden op de SUC's gaat bevallen!

tav die basale functies: ik had mij zeer goed ingelezen, daar was ik dan weer niet verrast over:)

Die vergevingsgezindheid herken ik zeker! Ergens raar, want het is ook gewoon een (dure) auto...

Meeste problemen zijn niet meer teruggekomen de laatste week, zal nieuwigheid geweest zijn zeker ;) alleen bellen blijft soms een probleem, ben niet te horen aan de andere kant...
 
Heb ik toch nog een ander dingetje... mijn vorige auto’s herkende de toegestane maximum snelheid van verkeersborden langs de kant van de weg. Dus ook bij werkzaamheden etc.
Klopt, dit komt vanzelf terug. in de AP1 auto's zit het wel in, herkend de matrix borden en borden langs de weg.
Omdat AP2 op totaal nieuwe hardware is gebouwd, zijn een hoop functies nog niet actief.
Op dit moment wordt er alleen gebruik gemaakt van de navigatie snelheden.
Veel functies draaien nu nog in shadow mode, totdat deze weer het niveau hebben van AP1.
De regensensor is daar ook zo'n voorbeeld van, die heeft heel lang niet gewerkt in AP2.
Al met al komen er steeds meer functies (terug) bij.
 
Klopt, dit komt vanzelf terug. in de AP1 auto's zit het wel in, herkend de matrix borden en borden langs de weg.
Omdat AP2 op totaal nieuwe hardware is gebouwd, zijn een hoop functies nog niet actief.
Op dit moment wordt er alleen gebruik gemaakt van de navigatie snelheden.
Veel functies draaien nu nog in shadow mode, totdat deze weer het niveau hebben van AP1.
De regensensor is daar ook zo'n voorbeeld van, die heeft heel lang niet gewerkt in AP2.
Al met al komen er steeds meer functies (terug) bij.
Er is hoop! Laat maar komen, klinkt goed!