Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb vanmiddag mijn nieuwe MS opgehaald en ben natuurlijk helemaal gelukkig. Maar (ja daar is een maar) mijn browser werkt niet. Ik kan wel een webadres intoetsen maar hij doet verder niets. Kan ik alleen de browser resetten of iets?
Bekend euvel. Beide tandwieltjes op het stuur tegelijkertijd 5 seconden induwen. Dan reset het systeem. Voor enige tijd. Het wachten is op een software-update.
 
Gisteren op de A1 passeerde een ander Model S mij aan de linkerkant bij het uitvoegen en op het moment dat hij naast mij reed voelde ik dat mijn auto automatisch een beetje naar links stuurde (ik hoorde geloof ik ook korte waarschuwing) . Volgens mij reden wij beiden gewoon binnen de lijnen op onze rijbaan.

Waarom doet de auto dit?
 
Ik heb vanmiddag mijn nieuwe MS opgehaald en ben natuurlijk helemaal gelukkig. Maar (ja daar is een maar) mijn browser werkt niet. Ik kan wel een webadres intoetsen maar hij doet verder niets. Kan ik alleen de browser resetten of iets?
Dat is iets wat niet naar behoren werkt. Ze zijn er mee bezig en zoals ik begrepen heb is dat bij alle nieuwe mcu's in europa en de states.
Soms werkt hij na een reset beide scroll knopjes ingedrukt houden tot scherm zwart gaat, maar dat is maar tijdelijk.
 
Oorspronkelijk zat dat er in - (tot begin 2014 geloof ik) - met één druk op de fob kon je op afstand alle ramen sluiten. Werd uiteindelijk als toch wat te onveilig geacht. Mensen gingen er gekke dingen mee doen...

Wel een rare redenatie van Tesla. Ik heb veel verschillende auto's gehad waarmee is met de sleutel op afstand de ramen open en dicht kon doen. Een regenbui hoeft geen probleem te zijn want de regensensor deed de ramen dicht als het ging regenen.

Ik zie echt het probleem niet.

Het voordeel is ook dat als je aan komt lopen en het is warm geweest dat door de ramen open te zetten de grootste warmte snel weg is uit de auto. Bij mijn laatste auto was lang open is ook de ramen open en lang dicht dan gaan ook de ramen en het dak dicht.
Hoe simpel wil je het hebben.

Als iemand niet oplet en hij drukt hem in zijn broekzak open, dan zijn de ramen misschien nog wel dicht maar de auto is open en dat is dan ook niet echt veilig en dat is geen argument. Je zou dan de afstandsbediening helemaal moeten afschaffen.
 
Niet echt, werkt met je telefoon over bluetooth of met een pasje..

Yeh right, en dan net als nu soms 2 minuten wachten totdat de auto wakker is (Ik krijg via de app dan de melding auto wordt gewekt oid) en de verbinding tot stand gekomen is met de app. Ook krijg ik nog dagelijks van iemand een broekzakgesprek dus ook dan zal je ongewild een auto open of dicht kunnen zetten als je maar lomp genoeg bent om je telefoon niet goed af te sluiten.