Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Voorspelde % klopt altijd erg goed en door iets rustiger te rijden loopt dat percentage ook snel op. Dat is alleen de eerste keer spannend maar ook ik hou liever 3-4 % als minimum over.
Filerijden is altijd zuiniger dan op 120 km/h.
Tenzij je lang compleet stilstaat bij koud weer (zet dan stoelverwarming hoger en luchtverwarming zo laag mogelijk.
 
Voorspelde % klopt altijd erg goed en door iets rustiger te rijden loopt dat percentage ook snel op. Dat is alleen de eerste keer spannend maar ook ik hou liever 3-4 % als minimum over.
Filerijden is altijd zuiniger dan op 120 km/h.
/QUOTE]

Ik merk inderdaad ook dat snelwegverbruik (bij gewoon max. snelheid aanhouden) het hoogste verbruik oplevert. Pasgeleden 3.5 uur door de bergen (niet spectaculair hoor, hooguit 800 meter hoogteverschil) kunnen rijden op 1 lading (MS75D) van Embrun naar Lyon, omdat je grote delen 50km/u of zachter rijdt rijdt met die haarspeldbochten. Vervolgens geladen en kon daarna telkens maar 1.45 uur rijden, omdat we toen 130km/u reden op de snelweg.
 
Ik verwacht mijn model 3 pad over vele weken gezien hij vorige week is besteld... Maar ik hoor veel mensen over een VIN nummer. Waarom is het handig om dat nummer te hebben? Wat kan je er mee op dit moment?

Helemaal niks, maar het geeft aan dat je dichter bij de levering van je auto bent dan als je hem nog niet hebt. Het betekent dat er een fysieke auto aan je naam is gekoppeld.
 
Thanks! Dan snap ik dat gedoe niet zo van iedereen om er de hele tijd over na te bellen.

Sterker nog. Leasemaatschappij heeft vorige week besteld en ik had al een VINnr en aanstaande levering aan mijn broek terwijl mijn oude leaseauto pas in mei uit contract loopt. Dus ik heb Tesla mijn koppeling juist weer laten losgooien. Als iemand er snel een wilt, check mijn signature ;)

Tesla was blij want ze proberen zoveel mogelijk nog in dit kwartaal uit te leveren zeiden ze.
 
Vraag over mijn nieuwe model 3: Mijn groot licht reageert niet op tegenliggers. Normaal gezien zou dan het licht toch automatisch moeten dimmen?
Of is dit een instelling?
Die instelling heet “auto high beam” in het Engels. Zou ergens onder het verlichtingsmenu moeten zitten. Ik lees op het forum wel veel klachten dat hij erg snel besluit dat er een tegenligger is, met name ook door reflecties in verkeersborden.
 
  • Helpful
Reactions: Nienke
Lijkt me stug, ik kan bij mijn Model S de banden sensoren resetten en dan krijg ik de vraag wat de nieuwe velgen maat is. Deze vraag komt trouwens ook vanzelf omdat de sensoren niet worden waargenomen.
De vraag was hoe het plaatje te veranderen en daar gaf ik antwoord op.
Sensoren hoef ik niet eens wat aan te doen met wissel tussen zomer en winter, komt vanzelf goed na een tijdje ermee rijden.
 
Die instelling heet “auto high beam” in het Engels. Zou ergens onder het verlichtingsmenu moeten zitten. Ik lees op het forum wel veel klachten dat hij erg snel besluit dat er een tegenligger is, met name ook door reflecties in verkeersborden.
Zit die instelling alleen in het engelse menu zeker want bij mij in het nederlands staat hij er niet bij.

Nog iets. Meedraaiende koplampen/bochtverlichting doen het bij mij niet terwijl ik dat wel aangezet heb in het menu.
 
Zit die instelling alleen in het engelse menu zeker want bij mij in het nederlands staat hij er niet bij.

Nog iets. Meedraaiende koplampen/bochtverlichting doen het bij mij niet terwijl ik dat wel aangezet heb in het menu.
Ha, je hebt gelijk. Ik heb even gecheckt in mijn eigen suto. Ik mis ook de optie auto high beam. Hij staat wel in de handleiding, maar komt ook bij mij niet voor in het verlichtingsmenu. In hoeverre die meedraaiende lampen werken heb ik nog niet kunnen beoordelen. Ik heb ergens gelezen dat ze dat doen door een extra led stripje aan te zetten als je de bocht in gaat. Misschien is het maar heel subtiel, ik weet het niet. Zal er eens op letten als ik weer in het duister rijd.
 
  • Informative
Reactions: timanrebel
Vraag over mijn nieuwe model 3: Mijn groot licht reageert niet op tegenliggers. Normaal gezien zou dan het licht toch automatisch moeten dimmen?
Of is dit een instelling?

Het zou idd automatisch moeten gaan maar kennelijk is het soms niet beschikbaar. Geen idee wanneer wel en wanneer niet.
Bij mij was het vanavond ook niet beschikbaar. Je zou dan in je grootlicht icoontje een A moeten zien.

Grootlicht.PNG
 
  • Helpful
Reactions: Nienke
Nog iets. Meedraaiende koplampen/bochtverlichting doen het bij mij niet terwijl ik dat wel aangezet heb in het menu.

Die instelling die je bedoeld, is een slechte vertaling... Deze instelling zet de ledjes aan op het stuur, naast de twee scrollwieltjes... Heeft dus niets met bochtverlichting te maken. Zover ik weet heeft de Model 3 helemaal geen adaptive headlights. De auto high beam instelling heb ik ook niet.
 
Die instelling die je bedoeld, is een slechte vertaling... Deze instelling zet de ledjes aan op het stuur, naast de twee scrollwieltjes... Heeft dus niets met bochtverlichting te maken. Zover ik weet heeft de Model 3 helemaal geen adaptive headlights. De auto high beam instelling heb ik ook niet.
Haha die is inderdaad wel heel slecht vertaald. Moet dua stuurverlichting zijn ofzo.