Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Waardeloos inderdaad, reactie tijd van m'n overleden oma en in veel gevallen werkt het niet zoals tegemoet komende vrachtwagens waar een deel van het licht geblokkeerd wordt door de vangrail en het niet waarnemen van de achterlichten van de voertuigen ver voor je.
Persoonlijk gebruik ik het altijd eigenlijk. Het zou iets sneller mogen, maar meestal is het sneller dan menig tegenligger. Alleen in bochten (hier op de Veluwe in de bossen) zet ik het zelf uit. Verbaasde mij eigenlijk hoe goed het werkt. Iets zeg mij dat dit een verschil is tussen AP1 en AP2 (wat eigenlijk niet zou mogen). Hoe ervaren anderen met AP1 dit?
 
Persoonlijk gebruik ik het altijd eigenlijk. Het zou iets sneller mogen, maar meestal is het sneller dan menig tegenligger. Alleen in bochten (hier op de Veluwe in de bossen) zet ik het zelf uit. Verbaasde mij eigenlijk hoe goed het werkt. Iets zeg mij dat dit een verschil is tussen AP1 en AP2 (wat eigenlijk niet zou mogen). Hoe ervaren anderen met AP1 dit?
Met mijn AP1 auto werkt het snel en betrouwbaar. Hoef er tenminste nooit iets aan te doen.
 
  • Like
Reactions: slk-A4
Hallo

Gisteren zijn mijn vrouw en ik ruim een half uur meegereden in een Tesla M3 (non P met AP en 18'' Aero)
We zijn best wel onder de indruk, alleen de erg kleine buitenspiegels en de ietwat stugge vering vielen ons tegen.
Ik zit echter nog met een vraag,

Bij het rijden zag ik bij het symbool van de auto de auto's die zich op een bepaald moment voor, achter en aan de zijkant van de auto bevonden, dit in een grijze kleur
Aan de zijkant dus een soort van dode-hoek waarschuwing.

Mijn vraag, zijn deze (grijze) symbolen ook zichtbaar bij een M3 zonder AP?
 
Hallo

Gisteren zijn mijn vrouw en ik ruim een half uur meegereden in een Tesla M3 (non P met AP en 18'' Aero)
We zijn best wel onder de indruk, alleen de erg kleine buitenspiegels en de ietwat stugge vering vielen ons tegen.
Ik zit echter nog met een vraag,

Bij het rijden zag ik bij het symbool van de auto de auto's die zich op een bepaald moment voor, achter en aan de zijkant van de auto bevonden, dit in een grijze kleur
Aan de zijkant dus een soort van dode-hoek waarschuwing.

Mijn vraag, zijn deze (grijze) symbolen ook zichtbaar bij een M3 zonder AP?

Kleine buitenspiegels? :rolleyes:

Antwoord op je vraag: Ja
 
Hallo

Gisteren zijn mijn vrouw en ik ruim een half uur meegereden in een Tesla M3 (non P met AP en 18'' Aero)
We zijn best wel onder de indruk, alleen de erg kleine buitenspiegels en de ietwat stugge vering vielen ons tegen.
Ik zit echter nog met een vraag,

Bij het rijden zag ik bij het symbool van de auto de auto's die zich op een bepaald moment voor, achter en aan de zijkant van de auto bevonden, dit in een grijze kleur
Aan de zijkant dus een soort van dode-hoek waarschuwing.

Mijn vraag, zijn deze (grijze) symbolen ook zichtbaar bij een M3 zonder AP?
Ja deze zijn in een non-AP ook aanwezig. De veiligheidsfuncties werken gewoon, zoals dode hoek waarschuwing e.d. de auto in je dode hoek word dan rood.
 
De, in onze ogen, de te kleine buiten spiegels is natuurlijk een persoonlijke mening.
Verder was de, op dat moment in werking zijnde AP een beetje te vergelijken met de auto die wij op dit moment (nog) rijden, een Prius PHEV solar 2018.
Onze blijft ook keurig binnen de lijnen, houdt afstand en remt, indien nodig tot stilstand.
We zijn eigenlijk wel 'om' alleen nog wachten op de juiste versie LR/RWD.

P. s. de auto had heel wat, niet te polijsten fouten in/onder de lak (wordt opgelost) en tevens in het begin wat software fouten die in dit forum al uitgebreid zijn genoemd.
 
P. s. de auto had heel wat, niet te polijsten fouten in/onder de lak (wordt opgelost) en tevens in het begin wat software fouten die in dit forum al uitgebreid zijn genoemd.

Dat is helaas het nadeel van "early adopter". De auto's rijden natuurlijk allemaal nog geen 2 maanden rond in Europa. Er zijn toch wel wat EU-specifieke aanpassingen zoals dat eCall, afwijkende laadpoort tov US, andere GSM koppeling, etc.

Komt allemaal wel goed, maar inderdaad wel vervelend als je veel last hebt van die bugs.

De Jaguar i-Pace is helaas wat dat betreft niet anders, die zit ook nog vol met software bugs.
 
Tesla kent jouw auto en stuurt de rekening naar de kentekenhouder. Bij een SuC hoef je niks te doen, gewoon aankoppelen en laden.

Klopt helemaal. Ik heb zelf geen free supercharging. Mjn nuance op antwoord van Wim (volledigheidshalve voor een leaserijder in loondienst) is dat Tesla de rekening naar de Tesla Account houder stuurt. En dat is voor een leaseauto de bestuurder. Aan tesla account hangt een betaalmethode. Op dit moment is alleen creditcard mogelijk. De bestuurder zal de kosten declareren / doorsturen naar werkgever. Als de betaalmethode in Tesla account niet gevuld is, krijg je een email na een laadbeurt dat je actie moet ondernemen om Superchargen te kunnen blijven gebruiken. Dit itt een publieke paal waarbij met gebruik van een laadpas de kosten direct geïnd worden via de leasemaatschappij bij de werkgever en je als berijder geen extra administratieve handelingen hebt.
 
Klopt helemaal. Ik heb zelf geen free supercharging. Mjn nuance op antwoord van Wim (volledigheidshalve voor een leaserijder in loondienst) is dat Tesla de rekening naar de Tesla Account houder stuurt. En dat is voor een leaseauto de bestuurder. Aan tesla account hangt een betaalmethode. Op dit moment is alleen creditcard mogelijk. De bestuurder zal de kosten declareren / doorsturen naar werkgever. Als de betaalmethode in Tesla account niet gevuld is, krijg je een email na een laadbeurt dat je actie moet ondernemen om Superchargen te kunnen blijven gebruiken. Dit itt een publieke paal waarbij met gebruik van een laadpas de kosten direct geïnd worden via de leasemaatschappij bij de werkgever en je als berijder geen extra administratieve handelingen hebt.

Je kunt natuurlijk ook aan het account een CC van de werkgever koppelen en dan is dat ook direct opgelost.
Een supercharger is veel goedkoper dan een andere publieke lader dus een werkgever zal er belang bij hebben om dit te faciliteren.
 
Misschien is deze vraag als eens eerder gesteld, maar ik vroeg me af hoe mijn telefoon communiceert met de auto als ik buiten het bluetooth bereik ben. Welke verbinding wordt er dan gelegd tussen mijn telefoon en mijn Tesla?

Aan je profiel te zien heb je een Model 3. Bluetooth wordt eigenlijk alleen gebruikt voor de ontgrendeling van de auto op de Model 3. Voor alle andere communicatie (Climate control aan, laten toeteren, locatie zien, etc. etc.) wordt er gebruik gemaakt van het internet. In je auto zit een SIM kaart en deze communiceert via Tesla met de app op je telefoon.