Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Een beginnersvraagje.

Mijn iPhone laat ik altijd op onder 't rijden via USB poort. Als ik Tesla afsluit en mijn iPhone aan lader laat liggen, laadt deze niet meer op.

Is er een mogelijkheid om USB toch geactiveerd te laten, zodat m'n iPhone blijft opladen?
 
Een beginnersvraagje.

Mijn iPhone laat ik altijd op onder 't rijden via USB poort. Als ik Tesla afsluit en mijn iPhone aan lader laat liggen, laadt deze niet meer op.

Is er een mogelijkheid om USB toch geactiveerd te laten, zodat m'n iPhone blijft opladen?

Tesland.nl kan een permanente 12V voeding voor je installeren. Andere optie is inderdaad zorgen dat de boordcomputers blijven draaien (Sentry aan, airco aan, etc) maar dan zijn dat dure laadsessies voor je iPhone want dat vreet wel energie.
 
  • Like
Reactions: @2Mup
Wordt de 24V batterij mee opgeladen via de TWC ? En werkt deze dan ook als een druppellader voor de 24V batterij indien de wagen langere tijd aan de lader verbonden is ?

Ik ben regelmatig voor enkele maanden in Azië en bij mijn Opel Ampera was dat dus niet het geval. De lader werkte niet als een druppellader waardoor de 24V batterij leeg liep, ook indien de wagen continu aan de laadpaal hing.

Bij de Tesla M3 die ik nu heb, kan ik perfect via de app nagaan in welke mate de 75kWh batterij opgeladen is, en dit eventueel aanpassen. Ik heb deze ingesteld op 50% en ik merk daar geen verlies op, maar die 24V batterij kan ik niet controleren.
 
@Paco als je je Tesla permanent aan de paal hebt, hoef je je geen zorgen te maken.

De 12v accu zal door de permanente afname van stroom door de boordcomputers wel leger worden, maar om de paar uur zal de interne omvormer vanuit de hoofdaccu de 12v accu bijladen.

En als de hoofdaccu ongeveer 4% afgenomen is start er weer een laadsessie via je laadkabel.

Een aangesloten Tesla is een gelukkige Tesla:)
 
Last edited:
  • Like
  • Informative
Reactions: Wackmack and Paco
@Paco als je je Tesla permanent aan de paal hebt, hoef je je geen zorgen te maken.

De 12v accu zal door de permanente afname van stroom door de boordcomputers wel leger worden, maar om de paar uur zal de interne omvormer vanuit de hoofdaccu de 12v accu bijladen.

En als de hoofdaccu ongeveer 4% afgenomen is start er weer een laadsessie via je laadkabel.

Een aangesloten Tesla is een gelukkige Tesla:)

Thx ! Het is dus ook niet nodig om via de app. de wagen een “boost” te geven door het percentage tijdelijk van bv. 50 naar 60 te brengen ?

Het was al veel eenvoudiger via die app -bij mijn Ampera diende ik steeds beroep te doen op een buur of familielid om maandelijks de wagen eens te ontkoppelen en nadien opnieuw met de lader te verbinden-, maar indien ik de Tesla gewoon enkele maanden aan de TWC kan laten hangen aan 50%, dan ben ik helemaal gerustgesteld.
 
Ik zit deze maand t.n.t. op 430kWh (heb een eigen elektrameter ervoor zitten). Deze week spanningsuitval gehad in de hele wijk. Ik ben zelf benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. Ik heb bewijs hoeveel kWh er per uur naar de paal gaat dus ik kan zo aantonen hoeveel het geweest moet zijn.

Ik heb ook keertje stroomuitval gehad terwijl ik sessie nog niet had afgesloten, die kwam idd niet in overzicht/betaling terrecht.
1 telefoontje naar NewMotion en dagje later hadden hun techneuten er naar gekeken en kreeg ik een PDFje met de missende sessie.
Ze kunnen het prima zien, alleen is het handwerk en moet je er dus wel voor bellen want zonder handmatige aktie loopt het NIET goed.
 
Thx ! Het is dus ook niet nodig om via de app. de wagen een “boost” te geven door het percentage tijdelijk van bv. 50 naar 60 te brengen ?

Het was al veel eenvoudiger via die app -bij mijn Ampera diende ik steeds beroep te doen op een buur of familielid om maandelijks de wagen eens te ontkoppelen en nadien opnieuw met de lader te verbinden-, maar indien ik de Tesla gewoon enkele maanden aan de TWC kan laten hangen aan 50%, dan ben ik helemaal gerustgesteld.

Nee. De auto zal de 12V accu altijd bijladen wanneer nodig, totdat het HV-pack bijna leeg is. Als de auto aan de lader hangt zal het HV-pack periodiek worden bijgeladen. Je moet daarvoor wel gepland laden aanzetten (bv. elke dag om 1 uur 's nachts). Dan wordt de auto 1x per dag wakker om bij te laden indien nodig.

Auto maanden aan de TWC hangen op 50% is dus geen probleem, is zelfs de aangewezen methode.
 
  • Informative
Reactions: Paco
ik heb mijn TM3 afgelopen vrijdag (21juni) afgehaald.... levering ging soepel en snel.. op de vraag of ik een bos bloemen kreeg, lachte de dame zeer zuinig.. hoe dan ook... 2 vragen:
- Ik krijg de auto in D, in P en in R.. hoe krijg ik m in N (als ik bijv door de wasstraat wil)
- Hoe lang duurt t voordat je toegang hebt tot de app? ik wacht nu al 5dgn maar heb nog geen toegang. (3x gemaild-> geen reactie), (gebeld... 20min in de wacht.. en floeps... weg verbinding)...
auto zijn leuk... maar aftersales en support?
 
ik heb mijn TM3 afgelopen vrijdag (21juni) afgehaald.... levering ging soepel en snel.. op de vraag of ik een bos bloemen kreeg, lachte de dame zeer zuinig.. hoe dan ook... 2 vragen:
- Ik krijg de auto in D, in P en in R.. hoe krijg ik m in N (als ik bijv door de wasstraat wil)
- Hoe lang duurt t voordat je toegang hebt tot de app? ik wacht nu al 5dgn maar heb nog geen toegang. (3x gemaild-> geen reactie), (gebeld... 20min in de wacht.. en floeps... weg verbinding)...
auto zijn leuk... maar aftersales en support?

Neutraal Druk de hendel omhoog of omlaag naar de eerste stand en houd hem langer dan 1 seconde in deze stand om naar N (Neutraal). te schakelen. In de stand N (Neutraal) kan de Model 3 vrij rollen wanneer u het rempedaal loslaat. Model 3 schakelt automatisch naar P (Parkeren) wanneer u de bestuurdersstoel verlaat. Als u de stand N (Neutraal) ingeschakeld wilt laten, gebruikt u het touchscreen om de auto in de Transportmodus (zie Aanwijzingen voor sleepdiensten op pagina 201) te zetten.
Pag 57 handleiding

pasje zou direct al moeten werken!
 
  • Helpful
Reactions: Wienie
Neutraal Druk de hendel omhoog of omlaag naar de eerste stand en houd hem langer dan 1 seconde in deze stand om naar N (Neutraal). te schakelen. In de stand N (Neutraal) kan de Model 3 vrij rollen wanneer u het rempedaal loslaat. Model 3 schakelt automatisch naar P (Parkeren) wanneer u de bestuurdersstoel verlaat. Als u de stand N (Neutraal) ingeschakeld wilt laten, gebruikt u het touchscreen om de auto in de Transportmodus (zie Aanwijzingen voor sleepdiensten op pagina 201) te zetten.
Pag 57 handleiding

dank voor de tip!!

pasje zou direct al moeten werken!

helaas.. de app werkt niet.. geen product gekoppeld aan mijn account
 
ik heb mijn TM3 afgelopen vrijdag (21juni) afgehaald.... levering ging soepel en snel.. op de vraag of ik een bos bloemen kreeg, lachte de dame zeer zuinig.. hoe dan ook... 2 vragen:
- Ik krijg de auto in D, in P en in R.. hoe krijg ik m in N (als ik bijv door de wasstraat wil)
- Hoe lang duurt t voordat je toegang hebt tot de app? ik wacht nu al 5dgn maar heb nog geen toegang. (3x gemaild-> geen reactie), (gebeld... 20min in de wacht.. en floeps... weg verbinding)...
auto zijn leuk... maar aftersales en support?

Neutral: Vanuit de drive stand de rechter pook rustig omhoog duwen. Niet te ver anders komt die in de R.
App: Als het goed is zou je op dag van levering toegang moeten krijgen. Kijk even of je Tesla in je tesla web account als geleverd staat. Als deze als geleverd staat even controleren of je in de auto mobiele toegang aan hebt staan onder het tab Safety & security. Laatste optie is om even uit en in te loggen in de app.
 
Neutral: Vanuit de drive stand de rechter pook rustig omhoog duwen. Niet te ver anders komt die in de R.
App: Als het goed is zou je op dag van levering toegang moeten krijgen. Kijk even of je Tesla in je tesla web account als geleverd staat. Als deze als geleverd staat even controleren of je in de auto mobiele toegang aan hebt staan onder het tab Safety & security. Laatste optie is om even uit en in te loggen in de app.

mijn telefoon is wel gekoppeld... maar zelfs in mijn webaccount kan ik niks zien..
 
Een beginnersvraagje.

Mijn iPhone laat ik altijd op onder 't rijden via USB poort. Als ik Tesla afsluit en mijn iPhone aan lader laat liggen, laadt deze niet meer op.

Is er een mogelijkheid om USB toch geactiveerd te laten, zodat m'n iPhone blijft opladen?

Let op: als je telefoon tevens als "sleutel" dient dan kan iedereen wegrijden als je de telefoon in de auto laat liggen (de auto gaat in dat geval ook niet automatisch op slot) :rolleyes:
 
Iemand nog een tip hoe ik zonder pincode de sneheidsmodus uit kan zetten?
(Met dank aan een broekzak actie....dus heb geen idee welke code er is ingetoetst )

Hij staat gelukkig op 126 kmh maar ideaal is anders
Je kunt toch in de auto de pin-code herstellen? Daar kun je inloggen in je account op het pincode toetsenbord. Dacht ik.
 
  • Informative
Reactions: Klaas and Phofstee