Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Een heel andere vraag:
Wij overwegen om een tweedehands MS aan te schaffen (naaste onze nieuwe M3). Nu vraag ik me af of een bestaande Tesla batterij (zeg de 85) ge-upgrade kan worden naar een 90 of een 100. Ik hoor namelijk nogal eens dat alle batterijen altijd hetzelfde zijn, en het verschil softwarematig is aangebracht.
Dan zou je via een software aanpassingen de batterij kunnen vergroten? Kan dat?
 
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan geen sluitend antwoord vinden.
Mijn auto vergrendeld automatisch met mijn gsm bij het weglopen maar openen moet ik steeds manueel in de app doen.
Ligt het aan een instelling dat de auto niet automatisch ontgrendeld bij het naderen van de auto?
 
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan geen sluitend antwoord vinden.
Mijn auto vergrendeld automatisch met mijn gsm bij het weglopen maar openen moet ik steeds manueel in de app doen.
Ligt het aan een instelling dat de auto niet automatisch ontgrendeld bij het naderen van de auto?
Heb je je telefoon wel als sleutel toegevoegd? Menu -> Vergrendeling -> Sleutels

Soms duurt het heel even voordat hij ontgrendeld als je aan komt lopen.
 
@Undutchable Kijk even bij RDW wat je trekgewicht is:
OVI: RDW Kentekencheck
Dan weet je of je er ook 'legaal' mee mag trekken.

Heb je ook het klepje/stekker/montagepunt onder de achterbumper?

Zo ja, gefeliciteerd, je hebt de trekhaakoptie er voor niks bij gekreken (plm 1000 euro).
Zo nee, er is per ongeluk een losse trekhaak in je auto gelegd en binnenkort stelt iemand hier de vraag waar zijn afneembare trekhaak zou moeten liggen ;)
 
Ik heb een vraag over Spotify. Ik gebruik zelf Apple Music thuis (iPhone, HomePod, iPad etc.), maar vind ‘t fijn om de in-car Spotify te gebruiken. Heb dus geen betaalde Spotify account, wel een gratis account.

Als ik inlog met mijn Spotify gegevens; herkent de auto dan de premium account van de auto of de gratis account van mijzelf?

Ik zou eventueel vanaf mijn telefoon de playlists willen beheren voor in de auto nl.

Dank alvast!
 
@Undutchable Kijk even bij RDW wat je trekgewicht is:
OVI: RDW Kentekencheck
Dan weet je of je er ook 'legaal' mee mag trekken.

Heb je ook het klepje/stekker/montagepunt onder de achterbumper?

Zo ja, gefeliciteerd, je hebt de trekhaakoptie er voor niks bij gekreken (plm 1000 euro).
Zo nee, er is per ongeluk een losse trekhaak in je auto gelegd en binnenkort stelt iemand hier de vraag waar zijn afneembare trekhaak zou moeten liggen ;)

Dank voor jouw snelle antwoord, kentekencheck geeft aan "niet geregistreerd". Nu nog wel even onder de auto kijken.
En warempel, er zitten 2 kleppen aan de onderzijde van de bumper, 1. kleinere, links van het midden, 2 grotere, in het midden en voorzien van 2 kunststof fasteners.
 
Daarachter zou stekkeraansluiting moeten zitten... en het gat waar je de trekhaak in bevestigt.

En Tow Mode zou je denk ik ook moeten hebben dan?

Kentekencheck heeft onder kopje 'gewichten' twee waardes (O.1 aanhangwagen geremd en O.2 ongeremd). Staat daar 'Niet geregistreerd'? Dat is wel vreemd.
 
Ik ga straks voor de eerste keer met 220v laden bij mijn schoonouders. Moet ik het aantal ampere in de auto (M3) dan aanpassen? Staat nu op 16A.

Gisteren aan de 220 gehangen en laadt met 18km/h op, wat mij betreft netjes.

Laden werd bij de eerste keer onderbroken met de melding dat ik mijn laadlimiet beter kan aanpassen ivm kwaliteit accu.

Limiet stond op 90% en heb ik daarom maar even aangepast naar 80%. Heeft de melding met 220v laden te maken?


Ik vind 90% eigenlijk fijner. Ook laadt ik de auto thuis alweer bij na verbruik van van 50 km of meer. Is dat slecht voor de accu?
 
Daarachter zou stekkeraansluiting moeten zitten... en het gat waar je de trekhaak in bevestigt.

OK, open schroeven dus.

En Tow Mode zou je denk ik ook moeten hebben dan?

Nog niet gevonden.

Kentekencheck heeft onder kopje 'gewichten' twee waardes (O.1 aanhangwagen geremd en O.2 ongeremd). Staat daar 'Niet geregistreerd'? Dat is wel vreemd.

F1, O1 en O2 alle drie staat niet geregistreerd.
 
Ik vind 90% eigenlijk fijner. Ook laadt ik de auto thuis alweer bij na verbruik van van 50 km of meer. Is dat slecht voor de accu?

Voor de kwaliteit van de accu op langere termijn is een SOC rond de 70% wenselijk. Elon Musk adviseerde voor het gemak /goed bereik 80% of (incidenteel) zelfs 90%. Kortom, niet heel duidelijk, maar waarschijnlijk ook niet iets om druk over te maken. Wel een duidelijk advies vanuit Tesla is dat het geen kwaad kan om steeds kleine beetjes op te laden en om de auto altijd aan een lader te hangen. Laden uit het stopcontact gaat dermate langzaam dat het de accu geen kwaad doet. Het belangrijkste voor de accu is dat de auto niet voor wat langere tijd op 95% of 100% stil staat.
 
Een heel andere vraag:
Wij overwegen om een tweedehands MS aan te schaffen (naaste onze nieuwe M3). Nu vraag ik me af of een bestaande Tesla batterij (zeg de 85) ge-upgrade kan worden naar een 90 of een 100. Ik hoor namelijk nogal eens dat alle batterijen altijd hetzelfde zijn, en het verschil softwarematig is aangebracht.
Dan zou je via een software aanpassingen de batterij kunnen vergroten? Kan dat?

Wij hebben net een garantie-upgrade gekregen van 85 naar 90, hele batterij is vervangen door een nieuwe dus geen software aanpassing.
Wij stappen overigens over op een MX, dus de auto komt beschikbaar ;)
 
  • Like
Reactions: Nienke