Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren aan de 220 gehangen en laadt met 18km/h op, wat mij betreft netjes.

Laden werd bij de eerste keer onderbroken met de melding dat ik mijn laadlimiet beter kan aanpassen ivm kwaliteit accu.

Limiet stond op 90% en heb ik daarom maar even aangepast naar 80%. Heeft de melding met 220v laden te maken?


Ik vind 90% eigenlijk fijner. Ook laadt ik de auto thuis alweer bij na verbruik van van 50 km of meer. Is dat slecht voor de accu?
Normaal gesproken geen probleem op 16 A , maar toch even checken na 30 min. Mijn broertje had deze week toch een klein probleem in de kast.
6B6BE590-5EFF-4507-BA7D-16197BCF3D3E.jpeg
 
Normaal gesproken geen probleem op 16 A , maar toch even checken na 30 min. Mijn broertje had deze week toch een klein probleem in de kast. View attachment 454537
Heeft hij de camping stekker gebruikt met 16A? Ik zou dat thuis niet zo snel durven op een groep waar ook andere apparatuur op zit.

Lijkt erop dat de groep te zwaar belast is en de automaat niet uitgevallen is. Of dat er te dunne bedrading (< 2,5mm2) gebruikt is.

Wat zegt de woningcorporatie? Hier had brand kunnen ontstaan.
 
Heb eindelijk mijn M3 standard binnen. Echt een beginnersvraag: ik zie dat er bij de voeten soort van verlichting zit maar kan deze niet aankrijgen, zoals in de portieren. Kan ook niks vinden van sfeerverlichting in de menu. Hoe krijg ik deze aan?

Deze verlichting is een optie van het volledig premium interieur en is dus (helaas) niet functioneel in de SR+ (gedeeltelijk premium interieur).
 
Het is nou eenmaal goedkoper om in elke uitvoering dezelfde interieurdelen te plaatsen... Hetzelfde geldt volgens mij bijvoorbeeld ook voor de stoelverwarming in de achterbank. Deze is wel aanwezig meen ik, maar niet in te schakelen vanwege de software. Al rijden er wel een aantal SR+'en rond die bij levering 'geluk' hadden en wel een werkende stoelverwarming achter hebben (of hadden)...
 
Zie bijgaand nog een interessant memo van Tesla waarin de verschillen tussen de trims zijn opgesomd (geüpdatet tm aug 2019). Dit is een uitgebreidere lijst dan die je vindt in de configurator.

Overigens opvallend dat de frunk mat nog wel geleverd wordt bij de LR?
 

Attachments

  • Model 3 Trim Comparison - as of August.pdf
    148.5 KB · Views: 71
Last edited:
  • Like
Reactions: Danny1410 and M3rik
Zie bijgaand nog een interessant memo van Tesla waarin de verschillen tussen de trims zijn opgesomd (geüpdatet tm aug 2019).
These features are part of our Premium Connectivity package. Customers will be able upgrade to Premium Connectivity or extend their existing Premium Connectivity in the future. We hope to announce pricing and details for this soon. Customers who currently have Premium Connectivity will not be downgraded until they’re presented with an option to extend the servic.


Volgens mij zijn er nog geen prijzen bekend voor het verlengen toch?